הסלון הוא לב הבית– זה בדרך כלל החדר הראשון שנכנסים אליו, החדר בו מארחים אנשים, החדר בו יושבים עם המשפחה לזמן איכות וגם החדר שבו סתם נחים מול הטלוויזיה. זה החלל שיוצר את הרושם הראשוני אצל אורחים לגבי הבית שלנו ולכן באופן טבעי זה יהיה החדר הכי מושקע מבחינה עיצובית. אם אתם לא רוצים לבזבז את כל כספיי החיסכון שלכם אבל בכל זאת חולמים ליצור חלל יוקרתי ומרשים התשובה היא פשוטה: חיפוי קיר. אז איך זה עובד?
הסוד מאחורי הביקוש לחיפויי קיר
אתם בטח שואלים את עצמכם איך בשנים האחרונות חיפויי הקירות השתלטו באופן מוחלט על שוק עיצוב הפנים? בגדול, זה נובע משתי סיבות בולטות – מחיר אטרקטיבי ותוצאה אסתטית ומרשימה, אבל בקטן, יש עוד המון יתרונות.

1 צפייה בגלריה
חיפו קיר
חיפו קיר
חיפו קיר
(צילום: CreativeWalls)

ראשית, לעומת שיפוץ בו יש צורך לשבור קירות, כאן מדובר בהתקנה מאוד פשוט היות והחיפוי מתלבש על הקיר ביעילות ובקלות. זה נעשה בצורה בטיחותית על ידי אנשי מקצוע כאשר הלוח מיושם באמצעות פריט עיגון ייחודי ודבק ייעודי. החלטתם שנמאס לכם ובא לכם להחליף סגנון? ההחלפה שלו גם היא מתבצעת בקלות.
שנית, התחזוקה של החיפוי היא מאוד פשוטה. חיפויי הקיר מתנקים בקלות ולא דורשים טיפול מיוחד. מעבר לכך, הם עמידים יותר מהקיר המקורי ומגנים עליו מפני בלאי ונזקים. היתרון השלישי נוגע לשמירה על הסביבה היות ומרבית הלוחות מיוצרים מחומרים ירוקים.
מעץ ועד בטון - החומרים בהם משתמשים לחיפוי קיר הסלון
אחד מחיפויי הקיר הפופולאריים ביותר הינו חיפוי קיר מבטון אדריכלי שמשתלב נהדר עם כל סגנון עיצובי. מדובר בחיפוי ידידותי לסביבה המיוצר מתערובת פייבר צמנט (צמנט, חול וסיבים אורגניים), והוא מגיע בשלל צורות, צבעים וטקסטורות.
אפשרות נוספת היא כמובן שדרוג הקירות עם חיפוי העץ , גם הוא ידידותי לסביבה, ובניגוד למה שאתם חושבים הוא מגיע לא רק בצבעים הקלאסיים של עץ אלא גם בגוונים אחרים, כמו כסף למשל. העץ מכניס לבית אווירה חמימה ומתאים במיוחד לעיצוב כפרי אבל לא רק, כי עם חומר גלם זה ניתן לעשות באמת כל דבר. אחד החיפויים שהתחילו לצבור תאוצה לאחרונה הוא חיפוי סרגל עץ – מדובר בחיפוי דקורטיבי המגיע בצורת פסים ומוסיף עניין לכל קיר.
חיפוי נוסף שבולט בכל הנוגע לחיפוי קיר סלון הוא חיפוי הפלדה המעניק מראה תעשייתי מודרני מאוד עוצמתי ונוכח. גם הוא מגיע במגוון רחב של גוונים וניתן לבצע בו חיתוך פשוט לכל צורה שתבחרו. החיפוי האחרון עליו נדבר אולי דורש יותר תחזוקה אבל הוא מאוד מיוחד ובהחלט יוסיף חיות לסלון שלכם - מדובר בחיפוי קיר מצמחים חיים שיכניס לכם קצת טבע לבית. תוכלו לבחור בין מגוון רחב של צמחים ופרחים לפי טעמכם האישי אגב, בעזרתם ניתן אפילו ליצור כיתוב או צורות, ואת הקיר הירוק מיישמים כמובן יחד עם מערכת השקיה פנימית.
ארבעה קירות, אינספור דגמים
לאחר שנפל הפור והחלטתם לשדרג את הסלון ואפילו בחרתם בחיפוי הרצוי עולות שאלות חדשות –האם לעצב רק קיר אחד? איזה קיר? באיזה סגנון? האם ניתן לעצב את כל הקירות מבלי להעמיס? לפניכם מספר רעיונות.
ראשית אנחנו ממליצים לכם להציץ לדגמי חיפויי הקיר של חברת CreativeWalls פרי פיתוח ישראלי, המלבישה את קירות הפנים בחלקי בטון אדריכלי היוצרים יחד שפה עיצובית בהתאמה אישית לכל חלל. אגב, לחברה קיימת שיטת התקנה סמויה פרי פיתוחנה.
חשוב לציין שאין כאן תשובה חד משמעית וכל ההחלטות הללו תלויות בטעמכם האישי, בגודל הסלון, בעיצוב הקיים בסלון ובצבעי הרהיטים. מבחינת סגנונות העיצוב גם כאן האפשרויות הינן רבות, מעיצוב מודרני שמדגיש קוים נקיים, דרך קלאסי וכפרי ועד לרטרו, אבל תמיד תוכלו לבחור ולשלב בין מספר סגנונות, כל עוד אתם זוכרים לא להעמיס.
אחד הדברים הכי מעיקים בסלון הוא אותו קיר בו נמצאים כל הכבלים והשקעים שהורסים את ההיבט העיצובי, לכן תמיד תוכלו לבחור ליישם חיפוי קיר באזור זה ולהסתיר אותם. אפשרות מעניינית נוספת תהיה לבצע חיפוי קיר על קיר הטלוויזיה ולהעניק לו עוד בולטות. גם ככה מדובר בקיר שכולם לוטשים אליו עיניים אז עכשיו תהיה לכך עוד סיבה. רעיון מגניב נוסף הינו לבנות אח דקורטיבית וליישם סביבה את חיפוי הקיר.

מוגש מטעם: CreativeWalls