קרם ברולה אמיתי
קרם ברולה הוא אחד הקינוחים הטעימים ביותר שיש. מדובר במעין פודינג וניל שלתוכו מכניסים זרעי וניל שמקורם במקל הווניל האמיתי. הטעם של הווניל בתוך הפודינג משתלב באופן הרמוני במיוחד. את אפייתו יש לעשות בחום נמוך תחת מגש של מים שייצור אדים לקינוח העדין. נהוג לקרר היטב את הקרם ברולה ורק לפני ההגשה יש לבזוק עליו סוכר ולקרמל אותו למעטה סוכר קשיח שיש לבצוע באמצעות הכפית. לאחר מכן, תוכלו להתענג על אחד הקינוחים היוצאים מן הכלל.

1 צפייה בגלריה
קרם ברולה אמיתי
קרם ברולה אמיתי
קרם ברולה אמיתי
(צילום: SHUTTERSTOCK)

קרואסון חמאה כמיטב המסורת
את קרואסון החמאה כולנו מכירים. מדובר בבצק שעשוי משכבות שכבות דקיקות שמרוחות בהרבה מאוד חמאה ומקופלות אחת על גבי השנייה. בעת האפייה הבצק מתנפח ונוצר מרקמו האוורירי והכה טעים. נציין כי לקרואסון בצרפת יש טעם משובח יותר בכמה רמות מזה המוגש בישראל, זאת משום שחומרי הגלם בצרפת עשירים יותר בשומן ומכאן שטעמו עמוק וטוב יותר. יחד עם זאת, גם הקרואסונים המיוצרים בישראל טעימים מאוד וכיף לאכול מהם בבוקר לצד כוס הקפה או בכל שעה אחרת של היום שבא לכם קצת בצק צרפתי בטעמי חמאה.
קרפ סוזט בניחוח הדרי
הקרפ הוא למעשה הגרסה הצרפתית האלגנטית לפנקייק. בזמן שהפנקייק הוא עבה ותפוח, הקרפ הוא דקיק וניתן לקפל או לגלגל אותו עם מגוון מילויים שונים. על הקרפ עצמו, הגדילו הצרפתים לעשות והמציאו את הקרפ סוזט. מדובר בקינוח יוצא מן הכלל המציע לאלו שאוכלים אותו, קרפ עם רוטב מתוק בטעמי תפוז (מיץ תפוזים וגם גרידת תפוזים) בשילוב ליקר. אופן ההגשה שלו לשולחן היא כאשר את הליקר מדליקים ולשולחן מגיע קינוח יפהפה ובוער בלהבה אשר נכבית מעצמה בתום התנדפות האלכוהול. בנוסף, פעולה זו מסמיכה את הרוטב ואף מקרמלת אותו.
אקלר ממולא בכל טוב
פחזנית האקלר המפורסמת היא פחזנית מאורכת שעשויה מבצק רבוך. בעת האפייה נוצר חלל בבצק שאותו למעשה ממלאים במילויים שונים ומעניינים. לרוב המילוי יהיה של קצפת או רפרפת כאשר חלקה העליון של פחזנית האקלר יצופה בזיגוג של שוקולד מבריק! המילה אקלר פירושה בשפה הרומנטית הוא – ברק, ובשל הזיגוג המבריק קיבלה את שמה. בצרפת תוכלו למצוא אקלרים בגדלים מרשימים, בעוד שבארץ הם קטנים יותר.
מקרונים בשלל צבעים
המקרון הצרפתי הוא גרסה של מקרון שהמציאו הצרפתים בתחילת המאה ה-20. המקרון הוא עוגייה שמורכבת משני חלקים שביניהם יש קרם המחברים אותן יחד. הקרם יכול להיות עשוי מחמאה, ריבה או גנאש עשירים שמעניקים לעוגיית השקדים רובד טעמים נוסף. את המקרון נהוג להכין במגוון צבעים רבים, כאשר גם המילוי נצבע באותו גוון של העוגייה עצמה, והיא למעשה העוגייה הכי שמחה וצבעוניות שיש.
עוגת סנט אונורה עד הפירור האחרון
במבט ראשון עוגת סנט אונורה יכולה להזכיר לכם מעט את הסברינה. אך למעשה מדובר בעוגה עשירה במיוחד שיש לה כמה שכבות ייחודיות שניתן למצוא רק בה. השכבה הראשונה שלה עשויה מבסיס עגול של בצק עלים. סביב הבסיס מונח לו בצק רבוך, עליו מונחות להם בנחת פחזניות קטנות ומקורמלות ובפנים יש מילוי של קרם כמיטב המנהג הצרפתי. מעל הכול יש שכבה של קצפת ולכם נשאר רק להתענג על יצירת המופת הצרפתית.

מוגש מטעם: chef-lavan