מה ההבדל בין קוסמטיקאית מוסמכת לפרא-רפואית?
לא מעט אנשים סובלים מבעיות עור, זה יכול להיות אקנה בגיל ההתבגרות ואלה יכולים להיות קמטוטים וכתמי עור בגילאים המתקדמים, בכולם מטפלות קוסמטיקאיות, אך כדאי לדעת כי קוסמטיקאיות פרא-רפואיות מלבד הסמכתן כקוסמטיקאיות מחזיקות גם בהסמכה הקשורה לתחומי רפואה משלימה שונים. לשני הסוגים אותם האישורים בכל מה שקשור לשימוש בחומרים פעילים וחומצות בזמן הטיפולים וההבדל העיקרי ביניהם בא לידי ביטוי בהכשרות לאחר לימודי הקוסמטיקה בהקשר לרפואה משלימה.
אילו טיפולים ניתן לקבל אצל קוסמטיקאית פרא-רפואית?
מלבד הטיפולים הקונבנציונאליים אותם ניתן לקבל אצל כל קוסמטיקאית ניתן לראות כי אצל הקוסמטיקאית הפרא-רפואית ניתנים גם טיפולים עם דגש רב על רפואה משלימה. למשל, בטיפול בקמטים, לצד השימוש בחומרים ובשיטות הטיפול המוכרות, קוסמטיקאית פרא-רפואית יכולה לספק גם טיפולים כמו דיקור קוסמטי במסגרתו מבצעים דיקור מחטים על עור הפנים שמטרתו הגברת ייצור הקולגן. בשיטה זו למעשה העור זוכה להזרמת הדם והאנרגיה בו, הליך ההזדקנות בו מואט, הוא מרפה שרירים היוצרים קמטים ומסייע לשמור על חיוניות עור הפנים.
בטיפול נגד אקזמה בעור הקוסמטיקאית הפרא-רפואית תעשה שימוש בשילוב תכשירים בשימוש חיצוני להפחתת הדלקת וכשמדובר באקנה היא תעשה שימוש בתכשירים שונים לפינוי הרעלים מעור הפנים ותיתן תמיד את הערך המוסף שלה תוך חשיבה מעמיקה גם על הנושא המטבולי, על התזונה ואף התמיכה הרגשית.

1 צפייה בגלריה
טיפולים עם דגש רב על רפואה משלימה
טיפולים עם דגש רב על רפואה משלימה
טיפולים עם דגש רב על רפואה משלימה
(צילום: PEXELS)

אז כיצד תבחרו את הקוסמטיקאית הפרא-רפואית שלכם?
בתחום היופי והטיפוח, בחירת קוסמטיקאית פרא-רפואית עם ניסיון, אישורים, הסכמה וכמובן קליניקה נוחה תהווה את כל ההבדל בין טיפולים מוצלחים לכאלה שפחות יניבו תוצאות. ראשית, יש לבוא עם ציפיות מותאמות וריאליות, אך גם יש לדרוש את הטוב ביותר, לכן מומלץ קודם כל לבחון המלצות וביקורות של לקוחות אחרות. כמובן שלאישורים ולהכשרה יש חלק בלתי נפרד מהבחירה, ואם אתם מחפשים אחר קוסמטיקאית שיכולה לספק את כל אותו ערך מוסף מהתחום הפרא-רפואי, יש לתת על כך את הדעת כאשר מבצעים את הבחירה.
מיקום גיאוגרפי הוא גם חלק בלתי נפרד מהבחירה, אם אתם מחפשים אחר קוסמטיקאית בפתח תקווה והסביבה, אל תתפתו לנסוע למרחק גדול מידי שכן בשגרת הטיפולים היום יומית צריכה להישאר זמינות לטיפול. כדאי לזכור שלא מעט מהצלחת הטיפול קשורה גם בהתנהלות הכללית שלכם – האם אתם ממלאים באופן מלא אחר ההוראות שניתנו בטיפול, האם ביצעתם שינויים נדרשים או נמנעתם מחשיפה לשמש, האם הקפדתם על שתייה מר

מוגש מטעם: גל שמש