אזור הדרום נחשב כאזור בעל אקלים חם במשך רוב עונות השנה, אך יחד עם זאת הוא ידוע גם כאזור בו ניתן למצוא שפע של אטרקציות בדרום לבילוי עם משפחות וילדים. בכל שנה בתקופת החורף נערך בדרום פסטיבל דרום אדום, עם מצע כלניות אדומות הפורחות בגבעות של האזור זוהי הזדמנות נהדרת לטייל באזור. אך בנוסף לפסטיבל הזה, כדאי שתכירו עוד כמה מקומות מיוחדים שמציעים אטרקציות בדרום לילדים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

חוות אלפקות במצפה רמון

האלפקה היא חיה ממשפחת הגמלים, והצמר שנמצא על גופה בעל יתרונות רבים ומרתקים. חוות האלפקות שנמצאת במצפה רמון מציעה לכל המשפחה ביקור מהנה במתחם, עם צפיה באלפקות ולאמות, האכלה שלהן וגם למידה והתנסות עם הצמר האיכותי של החיה המיוחדת הזו.
נוסף על האלפקות והלאמות בחווה, ניתן לצפות גם בסוסים, גמלים, חמורים ועיזים ולהשתתף במגוון פעילויות וסדנאות כיפיות לכל המשפחה.

מרכז מבקרים חלב בראשית

אם תמיד רציתים לבקר בכפר בדואי אותנטי, תהיה לכם הזדמנות לבקר בכפר תראבין א-צאנע הנמצא בסמוך לקיבוץ משמר הנגב. תוכלו לבקר במרכז המבקרים חלב בראשית הנמצא בכפר, ומציע בילוי עם משפחות וילדים למסע מרתק לעולמם של חיות הנגב המיוחדות הלוא הם הגמלים.
במרכז המבקרים תלמדו את כל מה שרציתם לדעת על גמלים, נאקות והבכרים ותגלו את תכונותיו המרפאות של חלב הנאקות. המרכז מציע למבקרים חוויית אירוח בדואית באווירת המדבר עם מאכלים ומשקאות אותנטיים וטעימים, אטרקציות עם חיות נוספות כמו יענים וטווסים חנות תמרוקים ייחודית בקונספט של חלב נאקות.

נגב ZOO – גן חיות בדרום

אטרקציות בדרום לילדים נוספת המציעה הצצה מעניינת לחיות הנגב היא גן החיות נגב ZOO הנמצאת באזור באר שבע. גן החיות המתפרס על פני 50 דונם מציע למבקרים היכרות עם יותר ממאה סוגים שונים של חיות הכוללים עופות, יונקים וזוחלים מרתקים. הייחודיות של גן החיות נגב זו היא באפשרות של האכלת חיות הגן על ידי המבקרים עם אוכל מותאם עבורם. מי שמעוניין להאכיל את החיות במהלך הביקור בגן, יכול לרכוש במקום ייעודי בגן את האוכל המתאים על פי סוג החיה.
בין החיות המוכרות והאהובות בהן ניתן לצפות בגן, ניתן לראות גם אריות לבנים שהגיעו לגן מהונגריה.

מוזיאון חיל האוויר בחצרים

מוזיאון חיל האוויר נמצא בבסיס חצרים סמוך לבאר שבע. במוזיאון ניתן לראות מאות סוגים של מטוסי קרב אמיתיים שהיו בשימוש של חיל האוויר הישראלי, יחד עם כלי טייס היסטוריים נוספים שמסתתר מאחוריהם סיפור מדהים ומרגש.

טיולי ג'יפים

אטרקציה בדרום שכל משפחה מוכרחה לנסות, היא אטרקציה של נסיעה בשטח ההררי של אזור זה עם ג'יפים המתאימים לנסיעות כאלו. בדרום יש הרבה מאוד שטחים פתוחים המשופעים במדרונות, עליות ומסלולים מלאי אדרנלין אותם מומלץ לחוות עם נסיעה אתגרית מהנה במיוחד. כיוון שיש הרבה מאוד חברות המציעות טיולי ג'יפים בשטח, מומלץ לבחור רק חברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום הנסיעות שטח הכוללת גם ביטוחים ואמצעי מיגון מתאימים.