בשנים האחרונות יותר ויותר וטרינרים וחברות ביטוח, מציעים ללקוחות שלהם לרכוש פוליסת ביטוח בעלי חיים, על מנת שיוכלו ליהנות בין השאר מכיסוי ההוצאות הרפואיות שעשויות להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים במקרים מסוימים. בכתבה שלפניכם נפרט אודות המרכיבים השונים המופיעים בסוגים שונים של ביטוחים. בואו נצא לדרך.
כיסוי החזר הוצאות רפואיות עקב מחלה או תאונה
זהו הכיסוי הבסיסי ביותר שניתן על ידי חברות הביטוח שמציעות פוליסות ביטוח חיות מחמד. חיית מחמד הסובלת ממחלה קשה וחיות מחמד שנפגעו בתאונה, יהיו זקוקות בין השאר לתרופות מיוחדות, אשפוזים, בדיקות הדמיה, ניתוחים, קיבועים והרשימה עוד ארוכה. למרבה הצער, ההוצאות לא אחת גבוהות עד כדי כך שבעלי חיות המחמד בוחרים להרדים את בעל החיים הסובל משום שאינם יכולים לעמוד בהוצאות.
בשל כך, מספר חברות ביטוח החלו להציע בשנים האחרונות פוליסה מיוחדת, המספקת תשלום בכל מקרה שבו בעל החיים נפגע בתאונה או סובל ממחלה קשה.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב
דפי זהב
דפי זהב
(צילום: shutterstock)
פיצוי במקרה של מוות מתאונה
ישנן אף פוליסות מיוחדות לחיות מחמד, המבטיחות פיצוי במקרה של מוות בטרם עת בעקבות תאונה. כך לדוגמה, בפוליסת Best Friends של חברת הפניקס, מובטח פיצוי על סך 2,539 שקלים בגין מוות של חיית מחמד גזעית בתאונה ופיצוי בסכום של 1,245 בגין מוות בתאונה של חיית מחמד שאינה גזעית.
יש רק לציין כי ישנה הגבלת גיל עבור הפוליסה שמספקת חברת הביטוח הפניקס: ניתן לבטח אך ורק חיות מחמד שביום תחילת הביטוח הן בנות ארבעה חודשים לפחות אך לא בנות יותר משמונה שנים. כל זאת בתנאי שבריאותן תקינה לחלוטין ביום תחילת הביטוח כמובן.
אחריות כלפי צד שלישי
גם בעל החיים החביב והמתוק ביותר, עשוי ביום בהיר אחד להתרגז על אחד השכנים או ילדי השכנים ולגרום להם לנזקים חמורים. במקרה הזה, בהחלט עומדת לניזוק האפשרות להגשת תביעה משפטית לקבלת פיצויים. בשל כך ישנן חברות ביטוח המציעות כיסוי ביטוחי למקרים שבהם תוגש נגד בעל חיית המחמד תביעה משפטית מצד שלישי בגין נזקים שנגרמו על ידי בעל החיים.
הפוליסה שהוזכרה לעיל, מספקת אחריות כלפי צד שלישי עד לתקרה של 670,000 שקלים, כאשר גובה הפרמיה נע בין 831 שקלים (עבור חתול) ל-1,312 שקלים (עבור כלב החשב למסוכן).
ביטוחים רפואיים לבעלי חיים במרפאות וטרינריות
בדיוק כפי שחברות הביטוח מציעות ללקוחותיהן לרכוש פוליסות ביטוח חיות מחמד, כך גם ניתן למצוא כיום בנקל וטרינר פתח תקווה המציע פוליסות ביטוח, המזכירות במובן מסוים את הביטוח שמציעות קופות החולים. כך לדוגמה, תמורת סכום קבוע מראש, ניתן ליהנות מחיסונים שנתיים ללא עלות ומהנחה עבור ביקורי חירום, אשפוזים, בדיקות דימות, ניתוחים ועוד.
כל בית חולים וטרינרי פתח תקווה מציע כיום סוגים שונים של ביטוחים, כשלמשל ניתן גם למצוא ביטוחים מיוחדים עבור גורים, הכוללים כיסוי עבור החיסונים השונים, התקנת שבב אלקטרוני, מספר טיפולים נגד תולעים ועוד.
טיפ חשוב לסיום
כאשר באים לרכוש פוליסת ביטוח לחיות מחמד אצל וטרינר פתח תקווה, יש לשים לב כמובן להטבות ולכיסויים אך חשוב לא פחות לשים לב להחרגות ולשלל המצבים שהפוליסה לא מכסה. כמו כן יש לציין כי חלק מהתכניות המוגדרות כביטוחים, לא מתפקדות הלכה למעשה כפוליסות ביטוח שכן הן אינן כוללות כיסוי ביטוחי למקרים לא צפויים. תחת זאת הן בסך הכול כוללות תשלום מראש עבור סדרה של טיפולים וחשוב להיות ערים להבדל המשמעותי הזה. בהצלחה!