90% מגולשי רשת האינטרנט עושים שימוש יומיומי במנוע החיפוש של גוגל ו-80% מתוכם "מסתפקים" בתוצאות החיפוש שגוגל בוחר עבורם בדף החיפוש הראשון. נתון מחקרי זה מחייב את בעלי האתרים השונים המעוניינים לקדם את אתריהם במנוע החיפוש של גוגל, לעשות הכול על מנת למקם את אתריהם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, תחת כל מילת חיפוש או ביטוי חיפוש הרלוונטי לגביהם. כיצד עושים זאת בדרך היעילה והבטוחה ביותר? התשובה המלאה ממתינה לכם בשורות שלפניכם.
קידום אתרים בגוגל - כיצד?
קידומו של כל אתר במנוע החיפוש של גוגל, מתאפשר באמצעות שתי שיטות קידום:
1. קידום ממומן PPC המיושם באמצעות מערכת הפרסום בתשלום של גוגל (ADWORDS)
2. קידום אורגני SEO המיושם באמצעות טכניקות קידום כאלו ואחרות שמטרתן להתחקות אחר סדר הפעולות באמצעותן גוגל בוחרת למקם אתר כזה או אחר בדף תוצאות החיפוש הראשון.
1 צפייה בגלריה
אקסטרה פתרונות אינטרנט בע"מ
אקסטרה פתרונות אינטרנט בע"מ
אקסטרה פתרונות אינטרנט בע"מ
(צילום: shutterstock)
מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל?
"המוח" של מנוע החיפוש של גוגל הוא בעצם אלגוריתם מתקדם מסוגו היודע לסרוק, לבחון ולנתח כל קישור וכל דף אינטרנט המופיע ברשת. פעולת האלגוריתם נועדה לצרכי אינדוקס וסיווג דפי האינטרנט ולצרכי דירוגם במנוע החיפוש, וכל זאת בהתאם לשאילתת החיפוש המופנית לגוגל על ידי הגולשים. רשימת הפרמטרים לפיה האלגוריתם של גוגל "קובע" היכן ימוקם אתר כזה או אחר בדף תוצאות החיפוש, היא למעשה הסוד הכמוס של גוגל, כאשר פעולת קידום אתרים אורגני נועדה להתחקות את סדר הפעולות והפרמטרים לפיהם מתבצעת פעולת הדירוג, כאשר הצלחת פעולת הקידום מבוססת בעיקר על כישוריה ויכולותיה של חברת הקידום.
מה הם התנאים המקדימים הנדרשים לצרכי קידום אורגני בגוגל?
על מנת להבטיח לעצמכם את תוצאות הדירוג הטובות ביותר במנוע החיפוש של גוגל, האתר אותו אתם מעוניינים לקדם, חייב לעמוד במספר קריטריונים בסיסיים המהווים תנאי מקדים לצרכי הקידום. קריטריונים אלו מהווים חלק מרשימת הפרמטרים לפיהם האלגוריתם של גוגל קובע היכן לדרג כל אתר (בהתאם למילות החיפוש/ביטויי החיפוש) והם כוללים בין היתר את: מבנה האתר והיררכיית דפי האתר, מהירות טעינת האתר, רלוונטיות האתר למילות החיפוש/ביטויי החיפוש, איכויות התוכן באתר ועוד. כפועל יוצא מכך, כל תהליך עבודה של קידום אתרים אורגני בגוגל מתחיל בתהליך אפיון ואופטימיזציה שמטרתם להנגיש בצורה הטובה ביותר את האתר לדרישות המקדימות של גוגל.
תנאי מקדים נוסף לצרכי קידום אורגני בגוגל הוא מחקר מילות מפתח המיועד לצרכי איתור מילות וביטוי המפתח העיקריים באמצעותם הגולשים מפנים שאילתות חיפוש למנוע החיפוש של גוגל.
חשיבותה של חברת הקידום בתהליך
חשיבותה של חברת קידום אתרים בתהליך קידום אתרים אורגני, נובעת בין היתר על רקע העובדה שחברת גוגל נוהגת להעניש בעלי אתרים אשר מנסים לקדם את אתריהם באמצעות טכניקות קידום פסולות הנוגדות את נהליה. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לזהות חברת הקידום אשר תלווה את תהליכי העבודה. בנוסף, קידום אתרים אורגני היא פעולה מקצועית המחייבת היכרות מעמיקה עם האופן בו האלגוריתם של גוגל "חושב" ופועל. כפועל יוצא מכך, בחירת זהותה של חברת הקידום חייבת להיות מבוססת על:
• הניסיון המקצועי העומד לרשותה בתחום הקידום
• היקף וסוג האתרים אותם היא מקדמת
• דירוג האתרים אותם היא מקדמת
• שיטות העבודה המיושמות על ידי החברה לצרכי קידום אתרים אורגני בגוגל
• פתרונות השירות המוצעים לכם על ידי החברה לאורך כל שלבי הקידום
וכמובן, הדינאמיקה האישית הנוצרת בין בעלי/מפעילי האתר לבין נציגי חברת הקידום.
ON PAGE ו-OFF PAGE - מאפיינים בסיסיים לקידום אתרים אורגני בגוגל
חברות קידום מקצועיות עושות כל שביכולתן על מנת להתחקות אחר סדר הפעולות של האלגוריתם האחראי לדירוג האתרים השונים בגוגל. פעולת ההתחקות מבוססת על מספר מאפיינים בסיסיים הידועים בכינוי ON PAGE (מאפיינים בתוך האתר) ו- OFF PAGE (מאפיינים מחוץ לאתר).
ברשימת מאפייני ה-ON PAGE נכללים אלמנטים שונים כגון: אופן השימוש בתגיות מטא, אופטימיזציה לקוד ותוכן האתר, חוויית המשתמש באתר, נוחות השימוש באתר, איכויות התוכן המופיעים באתר ומאפיינים נוספים. ברשימת מאפייני ה-OFF PAGE נכללים אלמנטים כגון: איכות הקישורים הנכנסים ויוצאים מהאתר המקודם, נוכחות האתר ברשת, היקף השינויים והעדכונים המתבצעים באתר, רלוונטיות האתר לנושאי החיפוש ועוד.
לסיכום, קידום אתרים אורגני, נועד לצרכי דירוג האתר המקודם בדף הראשון של תוצאות החיפוש, והוא חייב להיות מיושם באמצעות חברות קידום מנוסות ומקצועיות שפשוט יודעות לעשות את העבודה ולספק לכם את תוצאות הדירוג הטובות ביותר.
לפרטים ומידע נוסף https://www.extra.co.il/