כאמור, הכרת קהל היעד ועריכת מחקר שוק מעמיק תקפה גם כאשר מדובר בקהל החרדי.
לקהל החרדי יש כוח מספרי והוא בעל כוח קנייה. על כן, יש כאן הזדמנות מצוינת עבור חברות ועסקים אשר מבקשים להיכנס לפלח הקהל הזה, רק צריך לדעת לעשות את זה נכון.
אז איך ניגשים לקהל במגזר החרדי וכיצד מפעילים בה קמפיין שיווק ופרסום אפקטיבי?
עבדו על פי אסטרטגיה ברורה
מקסום הפוטנציאל של פרסום למגזר החרדי מחייב אסטרטגיה מתאימה. כיום הפרסום החרדי בשיא שלו, עובד מצוין, מביא תוצאות, ורק צריך לדעת מה ואיך נכון לעשות.
עליכם לשאול את עצמכם, האם בנקודת בה הקהל ייפגש עם דבר הפרסום, הנרטיב הנכון יוצג לו ויחלחל אליו. בחירה בשפה עיצובית, סוג תוכן ודימויים ישפיעו מאוד.
אם כן, כמובן שתלוי מה מפרסמים ולאיזה זרם במגזר החרדים אתם רוצים להגיע.

1 צפייה בגלריה
פרסום חרדי
פרסום חרדי
פרסום חרדי
(צילום: Freepik)

כמובן שאם קהל היעד שלכם הוא הקהל החרדי בירושלים או בבית שמש, אלו החיים בקהילות סגורות יחסית, הרי שפרסום ברדיו ובטלוויזיה אינו רלוונטי, גם לא דיוור אלקטרוני. שלטי חוצות יכולים להועיל במידה והם ממוקמים באזורים הנכונים, ובמקרים מסוימים, גם פצ'קאבילים – מה שבשפתנו נקרא פלאיירים.
יש לשים לב כי השימוש בצבע אינו מוגזם, כי לא עוברים על כללי התרבות של החברה (כגון צניעות שפה והצגת תמונות), ולתת דגש רב יותר על שפה נכונה ושילוב ציטטות מחוכמות שידברו אל הקהל.
אם מדובר בקהל חרדי מודרני יותר, הרי שפרסום ברדיו בערוצים הייעודיים לכך, שלטי חוצות, פלאיירים ואף פרסום בטלוויזיה – יוכלו כולם להיטיב עם קמפיין פרסום אפקטיבי הפונה לקהל זה. כמובן שגם כאן יש לשמור על כללים מנחים וברורים בהתאם לאסטרטגיה גישה לקהל היעד והנעתו לפעולה.
חשבו היטב על האסטרטגיה השיווקית שלכם – ושקלו כיצד להגיע באופן המועיל ביותר לקהל שלכם. לא תמיד זה יהיה בדרכים הקונבנציונליות, כשזה נןגע לפרסום לקהל החרדי ישנן הרבה אפשרויות וצריך לחשוב ולתכנן מחוץ לקופסה.
פרסום למגזר החרדי
הקהל החרדי מתאפיין בהתנהגות צרכנית ייחודיות לו, אשר עשויה להשפיע על הצלחת הקמפיין הפרסומי. הכרת ניואנסים אלו היא קריטית במיוחד כאשר מדובר בקהל צרכנים חרדי, שכן מגזר זה מייצג כוח קנייה בררן מאוד.
לכן, חשוב להתעמק בנתונים הדמוגרפיים, ובניתוח התנהגות צרכנית כגון העדפת אפיקי מדיה מסוימים והרגלי קניות והוצאות כלכליות על מנת להבין את הפוטנציאל הטמון בקרב קהל הצרכנים החרדי.
בחינת נתונים בזמן אמת נותנת לנו תמונת מצב ברורה באשר למעורבות של הקהל החרדי בקמפיינים פרסומיים שונים, וכאשר הפרסום מדויק, תוצאותיו יכולות להיות טובות באופן משמעותי, מה שמוכיח את חשיבות ההתייחסות התרבותית והנרטיב המתאים באסטרטגיית השיווק.
צריך לזכור שלא מדובר רק באיסוף נתונים – נדרש להכיר כאן קהילה עם מסורת חזקה וערכים שורשיים ושונים לעומת הציבור הכללי.
הבנה והיכרות של משרד הפרסום עם הניואנסים של הקהילה החרדית ועם העקרונות התרבותיים המשפיעים בה ועליה, היא בגדר הכרח. מסע הפרסום חייב לטפח קשר אמין עם לקוח הקצה, ולשקף את אורח החיים שלו ואת אמונותיו במסע הפרסום.
רוצים מידע נוסף אודות פרסום אפקטיבי למגזר החרדי?
לפרטים חייגו 077-8046916


מוגש מטעם פרסום גיל