1 צפייה בגלריה
התכנית והמחאה בסירקין | צילום: רמ"י / מתן דויטש
התכנית והמחאה בסירקין | צילום: רמ"י / מתן דויטש
התכנית והמחאה בסירקין | צילום: רמ"י / מתן דויטש
המאבק נגד תכנית סירקין מגיע לבית המשפט: למרות אישור הותמ"ל, מטה המאבק ועיריית פתח תקוה הגישו עתירות לבית המשפט המחוזי בלוד בנושא תכנית סירקין בתקווה לשנות את רוע הגזרה מבחינתם.
כזכור, למרות הגשת אלפי התנגדויות ומחאות רבות שהתקיימו כנגד תכנית הבנייה המסיבית בסירקין, הן בעקבות טענה לפתרונות תחבורתיים לא הולמים והן בעקבות פגיעה באלפי עצים שצפויים להיכרת, החליטה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) לאשר אותה.
שטחה של התוכנית 2,500 דונם והיא כוללת רובע מגורים חדש ובו 8,500 יחידות דיור במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים הנעים בין 3-30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,500 יוקצו עבור דירות קטנות וכן 600 יחידות יוקצו עבור דיור מיוחד. בנוסף, התכנית כוללת 270 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה אשר פרוסים לאורך חזיתות מסחריות וכן בשני אזורי תעסוקה בצפון ובדרום התכנית, ופארק עירוני רחב המחבר את הרובע לעיר הוותיקה.
מטה סירקין הגיש לא מכבר עתירה ודרישה לצו ארעי לעצירת "תכנית סירקין המפלצתית" כלשונם. העתירה כוללת דגשים על שלביות שנדרשת בביצוע התכנית, הסתייגויות שונות בנושאים תחבורתיים ודרישה למנוע את הכאוס התחבורתי הצפוי באזור שכבר עתה סובל מבעיות ועומסי תנועה ללא פתרונות הולמים.
גם עיריית פתח תקוה הגישה עתירה מנהלית נגד הותמ"ל במסגרתה היא דורשת "להרחיב את אפשרויות הניצול של הפארק העירוני המתוכנן באזור, המאפשר ניצול אפקטיבי של 80 דונם בלבד, ע"י צמצום ואיחוד התשתיות המתוכננות לעבור בשטח הפארק. בנוסף, הרשות איננה סוברת כי ישנם נפגעים מהתכנית אך יחד עם זאת, ככל שיתקבלו תביעות בנושא, תדרוש הרשות כי המדינה תספוג את הפיצויים הנלווים. בנושא שלביות הבנייה, הרשות דורשת לעגן זאת כבר עכשיו בהוראות התכנון ולא שיהיו נתונות לצוות מטעם המדינה כפי שדורש הותמ"ל".
עוד הוסיפו בעירייה כי "ראש העירייה, רמי גרינברג, פועל ביתר שאת על מנת שפתח תקוה תזכה לקבל את המקסימום הניתן מהתכנית שקודמה ע"י גורמים ממשלתיים עוד במהלך הקדנציה הקודמת. בסל הפעולות נותר לדאוג כי תושבי האזור ותושבי העיר בכלל יקבלו את הפתרונות הטובים ביותר ממשרדי הממשלה המעורבים בתכנון ובביצוע הכולל. כפי שניתן להבין מהפעילויות השונות שהעירייה יזמה בנושא, בנקודות שבהן אין שביעות רצון מרבית, ראש העיר נאבק בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לתקנן ולהביא אל התוצאה הרצויה מבחינת התושבים".
ירון קדושים ממובילי מטה מאבק סירקין מסר "עצם הגשת עתירה על ידי העירייה הוא מהלך חיוני ומחויב המציאות. אני מקווה ומייחל שכמו מטה המאבק סירקין, גם העירייה הגישה עתירה נגד החוסר המשווע של תשתיות וכבישים. ושהיא הבינה את גודל האסון שמתרגש על העיר, ובכך לוקחת אחריות ונלחמת על עתידינו. מדובר באסון תשתיתי עצום שיפגע באיכות החיים ואם לא יתוקן ולא יטופל כעת, יהיה בלתי ניתן לתיקון לעולם. אין כבישים וצירים ופתרונות תחבורה, וגם המעט שכבר קיים אינו מחויב לביצוע ואיש לא ייתן את הדין אם לא יבוצע. הגיעה השעה להלחם ולא להאמין למילים חסרות בסיס של פוליטיקאים ופקידים מקצועיים שהיום כאן ומחר שם".
מוביל מטה המאבק בתכנית סירקין, משה פישר הוסיף "מטה המאבק למען סירקין שפויה מברך על הידיעה כי עיריית פ"ת מצטרפת לעתירה נגד התכנית לבנות במחנה סירקין כ-14,000 יחידות דיור ללא מענה ראוי בתשתיות , ללא שמירה ראויה ויד שקולה ואחראית בשמירה על העצים ובמיוחד ללא מענה תחבורתי ראוי. מטה המאבק מכוון להשגת תכנון שלם, כוללני ואחראי שיתן מענה ממשי לצרכי הציבור ובמיוחד להסעת המונים - מטרו ורכבת קלה משולבים, מתואמים ומעוגנים בתהליכי הביצוע".
בתוך כך, ביום רביעי הקרוב, ה-1 בינואר יתקיים מפגש תושבים עם ראש העירייה במתנ"ס עמישב, שם תוצג תכנית סירקין על כלל היבטיה. אל הכנס שיתחיל בשעה 20:00 צפויים להגיע ראש העירייה רמי גרינברג ומהנדס העירייה איציק אוז'לבו אשר יציגו את התכנית לפרטיה בדגש על נושאי דיור, תחבורה, מסחר, מרחב ציבורי ועוד, כשהתושבים שישתתפו במפגש צפויים להקשות על הנוכחים ולהביע את אשר על ליבם.