קושי בהתנעה של הרכב
התפקיד העיקרי של המצבר הוא לספק כוח חזק להתנעת הרכב. אז אם מתרחש קושי פתאומי בהתנעה עד לאי יכולת להניע את הרכב, פעמים רבות גם ללא רעשים כלל תוך כדי הניסיונות, זהו בהחלט סימן לכך שיש בעיה כלשהי במצבר. אך יש להבדיל בין מצב בו המצבר מתרוקן וזקוק בסך הכל לטעינה (מה שיכול לקרות אם שוכחים אורות דלוקים כל הלילה או כשקיימת בעיה באלטרנטור שאינו מטעין אותו) לבין מצב בו הוא עומד להיגמר וצריך לקנות חדש במקומו.
כדאי לדעת שדווקא המקרים בהם בעת ניסיונות ההתנעה הרכב מתחיל להשתעל, לגמגם, לתקתק ולעשות רעשים למיניהם, הם אלו שעשויים להצביע על מצבר שיש להחליף, וכאשר אין שום תגובה בכלל, טעינה בדרך כלל תסדר את העניין. אז רשמו לעצמכם – קושי בהתנעה, במיוחד בבקרים לאחר ימים קרים, הוא סימן מאוד חזק לכך שהמצבר שלכם עומד לשבוק חיים.
1 צפייה בגלריה
מצבר רכב
מצבר רכב
מצבר רכב
(צילום: PEXELS)

המערכות החשמליות של הרכב מתחילות לזייף
תפקיד נוסף של המצבר הוא לספק זרם חשמלי למערכות שונות ברכב בזמן שהוא פועל ואפילו מכובה. בהתאם לזאת, סימן נוסף שיכול להעיד על מצבר שלא רחוק היום שייגמר, הוא בעיה במערכות השונות ברכב שמתחילות לזייף עוד לפני שמגיע השלב הסופי של רכב שלא מניע בכלל. זה יכול להתבטא במזגן שאינו מקרר כמו שצריך, אורות דרך שמתגברים ונחלשים לסירוגין מבלי שתיגעו בדבר, מערכת סטריאו שפתאום לא פועלת או לוח מחוונים שאינו מאיר חזק כבעבר. כמובן שאם נדלקת לכם נורת אזהרה בצורה של מצבר או סוללה (מה שקיים בדגמי הרכבים החדשים), הרי שהרבה יותר קל לדעת שיש בעיה במצבר ויש לבדוק אותו מייד.
תאריך התפוגה של המצבר מתקרב
עוד סימן שאמור לגרום לכם להבין שהמצבר עומד להיגמר הוא פשוט הזמן שעבר מאז שרכשתם אותו . לכן כדאי לבדוק את תוקף המצבר על ידי הסתכלות במדבקה שצמודה אליו. פגות התוקף של מצברים היא בערך 3 שנים, כך שכל מצבר שכבר עובד את פרק הזמן, כדאי לשקול החלפה שלו. אמנם ישנם מצברים איכותיים שיכולים להחזיק מעמד גם 5 שנים, אך על מנת שלא לקחת סיכונים ולהקדים תרופה למכה, כדאי להתנהל נכון ולקנות מצבר חדש, במיוחד אם מופיעים גם הסימנים שאותם פירטנו קודם.
מאיפה רוכשים מצבר חדש?
כעת כשאתם יודעים איך מזהים שצריך להחליף מצבר, אנחנו בטוחים שתשימו לב ותרכשו חדש בזמן. אם בכל זאת נתקעתם תותח המצברים מציעה שירות החלפת מצבר עד בית הלקוח במחיר הוגן. תוכלו לרכוש ממנה מצברי מותג איכותיים (בוש, ורטה, שנפ ועוד) במחירים נוחים שכוללים גם אחריות ארוכה, כך שתזכו בעסקה מנצחת. השירות כולל הגעה של טכנאי עד אליכם לחניה של הבית, העבודה או כל מקום אחר שתרצו, בדיקה של המצבר הקיים שלכם על מנת לוודא שהוא באמת זקוק להחלפה, ורק לאחר מכן התקנה של מצבר חדש שמתאים לדגם הרכב שלכם באופן מושלם. זוהי הדרך הטובה ביותר בימינו להחליף מצבר רק מתי שצריך ולא לבזבז כספים מיותרים.

מוגש מטעם carbatteries