לפני שנתחיל: מה ההבדל בין קידום ממומן לאורגני?
בשני המקרים, האתר שלכם יוצג לגולשים בתוצאות החיפוש, אך רק באחד מהם תגיעו לראש התוצאות במהירות וללא מאמץ. קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם לשלם תמורת חשיפה שכזו, מה שיאפשר לכם לגרוף כמות גבוהה יותר של גולשים ולהגדיל את הסיכוי לביצוע המרות.
הקידום האורגני לעומת זאת, הוא מה שמבסס את דירוג, סמכות ואמינות האתר לאורך זמן ולא על בסיס פרסומות. כאשר הוא מעפיל לתוצאות הגבוהות בעקבות תהליך ארוך וממושך, הוא גם מביא לתנועה ולחשיפה חינמיים בסופו של דבר.
1 צפייה בגלריה
קידום ממומן בגוגל אדס
קידום ממומן בגוגל אדס
קידום ממומן בגוגל אדס
(צילום: unsplash )

קידום דרך גוגל אדס. איך מתחילים?
על מנת להתחיל לפרסם, תזדקקו ל-3 רכיבים בסיסיים:
1. אתר פעיל או דף נחיתה, אליהם הגולשים יגיעו מהפרסום
2. חשבון בגוגל (את החשבון ניתן לפתוח בחינם בכל שלב)
3. תקציב פרסום, לרוב מהווה 10%-20% מהתקציב העסקי.
משכל שלושת הרכיבים בידכם, אפשר להתקדם. במעמד יצירת הקמפיין, תתרחש מעין מכירה פומבית של שטחי הפרסום בגוגל ושתצטרכו להיערך אליה מבחינת הגדרת יעדים, קהל והצעה.
הגדרת יעדים
הנקודה ההתחלתית ביותר היא להבין מה הקמפיין שלכם מנסה להשיג: רכישות? תנועה לאתר? יותר חשיפה ומיתוג? השארת פרטים? הרשמות? טלפונים? זכרו שאי אפשר להתניע קמפיין כשכלל המטרות האפשריות נכללות בתוכו, כך שצריך לבחור אחת הקובעת במידה רבה גם את אופי הקמפיין עצמו. בנוסף, היעד צריך להיות מדיד, כדי שתוכלו להעריך את ביצוע הקמפיין ותוצאותיו כראוי.
בחירת ביטויים מתאימים
בחירת ביטוי המפתח תאפשר לכם להגדיר או לתאר את המוצר/ ההצעה/ הפתרון המוצעים שאותם גולשים מעוניינים למצוא בגוגל. מומלץ להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל ובכלים נוספים כדי להעריך את נפח החיפושים של כל ביטוי ואת המחיר לקליק בעבורו. כמובן שככל שמדובר בביטוי יותר תחרותי, כך המחיר לקליק יהיה יקר יותר ותצטרכו להקצות לו תקציב גדול בהרבה.
ניסוח אפקטיבי למודעה
לפרסום הממומן בגוגל אין תמונות, פיצ'רים או אפשרויות ויזואליות מיוחדות ולכן הוא מבוסס בתכליתו על מלל בולט, משכנע ומסקרן. תוכן המודעה הוא בבחינת פיצוח ברמת הקופירייטינג ומהווה את ההבדל בין מודעה סבירה למדהימה ורווחית. אם אינכם מיומנים בכתיבת מודעות שכאלה, מומלץ להיעזר בקמפיינרים המתמחים בנושא.
איך נראית התוצאה הסופית?
מודל הפרסומים בגוגל הוא של Pay Per Click (PPC) כך שהמפרסם משלם רק על ההקלקות למודעה שלו ולא בכל פעם שהמודעה עצמה מוצגת. למרות שתעריפי הפרסום בגוגל עלו משמעותית בעשור האחרון, עדיין מדובר בתשלום נמוך יותר על פרסום מאשר בעיתונות, הרדיו או שלטי חוצות.
דרך גוגל אדס ניתן לנהל מספר גדול מאוד של קמפיינים בעת ובעונה אחת, כל אחד מהם "חי" באופן עצמאי בתוך החשבון וללא שום תלות ביתר הקמפיינים. חלוקה זו מאפשרת להריץ מספר קמפיינים בערוצים מקבילים, למשל קמפיין ליוטיוב, במקביל לקמפיין ג'ימייל ולתוצאות מנוע החיפוש.
כמו כן, הפרסום הממומן בגוגל מאפשר לפלח את המודעות בצורה מדויקת וברורה לרבות מבחינה מגדרית, גיאוגרפית, גיל, תחומי עניין, שעות גלישה (למשל פרסום שיוצג רק בשעות הלילה) והרגלי גלישה (ממכשירי אנדרואיד בלבד, מהדסקטופ בלבד ועוד).
מלבד יצירת המודעות עצמן, בגוגל אדס ניתן ליצור גם קבוצות מודעות, שבהן נכללים ביטויים סמוכים כך שכל מודעה תכיל ביטוי שכזה והגולש יקבל תוצאה הרבה יותר מדויקת.
מעקב אחרי תוצאות הקמפיין בגוגל אדס
גם אם נדמה לכם שהקמפיין שבניתם מדהים, אי אפשר לנהל שיווק דיגיטלי לעסקים מבלי לבחון, לנתח, לאסוף נתונים ולהסיק מסקנות מכל פעולה שנעשתה בו. במילים אחרות, גם את הקידום הממומן שלכם צריך לבחון בעין ביקורתית ולהבין האם הוא משיג לכם את התוצאות הרצויות.
קיימים מגוון כלים שיעזרו לכם להפיק את הנתונים ממסעות הפרסום, אך החשוב ביותר לעניין המודעות בגוגל הוא אנליטיקס. גוגל אנליטיקס מאפשר מעקב אחרי סוג הפעולה שבוצעה מצד הגולש, למשל לחיצה על לינק בתוך עמוד הנחיתה, מילוי טופס ליצירת קשר, הוספת מוצר לעגלת הקניות ועוד. כעת, בכל פעם שתבוצע המרה שהגדרנו באנליטיקס, היא תופיע בחשבון המודעות שלנו. בנוסף, מוצגות גם כמות האינטראקציות שנוצרו מהמודעה (כלומר לחיצה עליה), שיעור ה-CTR (כלומר דירוג התאימות בין הניסוח והביטויים לבין מה שהגולשים באמת מחפשים), העלות הממוצעת לקליק בקמפיין ועוד.
האם לקדם בממומן לבד או עם איש מקצוע?
למרות שאת הקידום באופן כללי מומלץ להפקיד בידיו של מומחה SEO מעולה, את הקמפיינים ניתן לעשות גם בעצמכם, כל עוד אתם מבינים דבר או שניים מבחינה טכנית בממשק הפרסום של גוגל ומסוגלים לכתוב מודעות ולהעריך אותן באופן עצמאי. יחד עם זאת, צריך לזכור שגוגל אדס הוא מערכת שצריך להקדיש זמן כדי ללמוד אותה, היא מלאה בנתונים וניואנסים שצפויים להשפיע על ביצועי הקמפיינים ומכאן גם על הרווחים. אם אתם מכוונים לתוצאות הטובות ביותר, מומלץ להיעזר במומחה שצבר ידע וניסיון מתאימים ושיוכל להעיף את העסק שלכם קדימה, ללא סיכון כלכלי.


מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים