אז איך בכל זאת, ניתן למנוע את הסנקציות שיופעלו על ידי משרד הרישוי במידה ונצבור ניקוד לחובתנו.
התשובה לכך היא לשכור עורך דין תעבורה, שיטפל בדו"ח מיד עם קבלתו, כאשר יש לזכור כי ב 99 אחוז מהמקרים יש מה לעשות!.
קצת על שיטת הניקוד החדשה של משרד הרישוי –
שיטת הניקוד, היא כלי המשמש לפיקוח של משרד הרישוי, כנגד נהגים אשר צוברים ניקוד ואם אותם נהגים ממשיכים לצבור, מופעל כנגדם סנקציות מנהליות, הכוללות קורסים ובהמשך גם פסילות ומבדקים אישיותיים במרב"ד.
להבנה כללית:
צבירת 12 נקודות – תחייב את הנהג בקורס נהיגה בסיסי – נהיגה מונעת.
צבירת 24 נקודות – תחייב את הנהג בקורס נהיגה יעודי.
צבירת 36 נקודות – תכניס את הנהג לפסילה מנהלית של 3 חודשים.
צבירה של 72 נקודות – תכניס את הנהג לפסילה של 9 חודשים, אשר בסופם הנהג יחויב בתאוריה ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
בתוך כל הרשימה הזו, יש את תקופות הצבירה כאשר הם מתחילות שנתיים ועד 4 שנים.
כמובן שהשיטה מורכבת יותר אבל הבאנו פה את הדוגמה רק לצורך הבנה בסיסית והמחשה.
קיבלתי דו"ח עם נקודות מה עושים:
רוב רובם של הדו"חות הם דוחות מסוג ברירת משפט, כלומר לנהג יש מספר אפשרויות:
1- לשלם את הדו"ח ואז הניקוד ייזקף לחובתו.
2- לבקש להישפט על הדו"ח תוך 90 ימים מרגע קבלת הדו"ח.
במידה ובחרנו לבקש להישפט, יהיה עלינו למלא את הבקשה להישפט ולחתום עליה, לאחר מכן נצטרך לשלוח את הספח המצורף לדו"ח לכתובת המופיעה על הדו"ח למדור פניות נהגים בדואר רשום.
יש לזכור, כי יש לנו 90 יום!
לאחר קבלת הדו"ח במדור פניות נהגים, ישלח לנו זימון להתייצב בבית המשפט לתעבורה.
כאשר הדיון הראשון יקרא דיון ההקראה.
דיון ההקראה בבית המשפט לתעבורה –
כמו שאמרנו הדיון הראשון יקרא דיון ההקראה הראשונה, בו בית המשפט יקריא לנו את האשמה ויהיה עלינו להשיב לאשמה באופן הבא:
1- מודה
או
2- כופר
במידה וכפרנו, כפירה מלאה או מפורטת, התיק יקבע למועד אחר לצורך שמיעת הראיות בתיק.
כלומר יגיעו השוטרים שנתנו את הדו"ח ויעידו בחקירה ראשית על נסיבות מתן הדו"ח.
האם מדובר בהליך פשוט, שאוכל לנהל בעצמי?
לצערי לא מדובר בהליך פשוט ורוב האנשים כבר נופלים בשלב זה.
על מנת להתמודד היטב מול התביעה יש צורך להכיר את כל סדרי הדין הפלילי, דיני הראיות, טענות מקדמיות, פסיקה ונהלים של המשטרה עצמה.
אי שליטה בכל המטריות, תביא להרשעתכם בדין.
גם הנהגים אשר מצפים כי "יחכו להם עם שטיח אדום לסגור הסדר" טועים.
על התובע לנמק מדוע הוא מגיע להסדר נימוקים מפורטים, יחד עם זאת מדובר בימי הקראה עם מעל 100 תיקים כך שהסיכוי שזה יקרא קלוש ובנוסף לכך יתכן והדו"ח כתוב בצורה טובה כך שהתובע לא ירצה בכלל לסגור את התיק ואז נצטרך להפעיל הליכים משפטיים מורכבים יותר על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.
האם כדאי לקחת עורך דין לתעבורה אשר יפעל להוריד ניקוד:
עורך דין לתעבורה, הוא איש מקצוע אשר למד משפטים ומכיר את הפסיקה את החוק ואת הנהלים של המשטרה והוא ידע למצוא כל טעות ולו הכי קטנה בדו"ח אשר תביא בסופו של יום לזיכוי או להסדר טיעון מקל.
טענות סתמיות, כמו לא ביצעתי את העבירה לא יגרמו לתובע לשנות את עמדתו ורק אם ייוצגו טענות משפטיות המגובות בראיות או בפסיקה התובע יסכים לשנות את הסעיף במסגרת הסדר לסעיף ללא ניקוד למשל.
לסיכום-
נהג אשר צובר ניקוד, יוטלו עליו אמצעי תיקון מצד משרד הרישוי המתחילות מקורסים ועד פסילות ובדיקות במרב"ד.
לכן כדאי ורצוי לא להקל ראש בשום עבירה ולהתייעץ מיד עם קבלת הדו"ח עם עורך דין לתעבורה, אשר יפעל לתקן את הדו"ח, כלך שהניקוד ירד או לנהל משפט הוכחות במטרה לזכות את הנהג.
המאמר נכתב על ידי משרד עורך דין תעבורה ערן עקראוי ושות'.