כמו גם שימוש רגיל לחלוטין בשן. כתרים לשיניים ניתן למצוא כיום בפה של רובם המכריע של האנשים הבוגרים בישראל ובעולם המערבי כולו, וגם בתוך תחום זה קיימות מספר אפשרויות ואלטרנטיבות שונות. שתיים מהאפשרויות הבולטות ביותר עבור כתר בשן הן כתר חרסינה וכתר זירקוניה. מה ההבדלים בין שתי האפשרויות, כיצד תוכלו להחליט איזו מהן מתאימה יותר עבורכם ועל מה חשוב להקפיד בכל מקרה?
1 צפייה בגלריה
דר' זאב אורמינר
דר' זאב אורמינר
דר' זאב אורמינר
(צילום: pixabay)
כתר חרסינה מול כתר זירקוניה – הבדלים ויתרונות הכתרים ה"מקוריים" והוותיקים יותר, אותם כולנו לבטח מכירים, הם כתרי חרסינה. מדובר בתערובת אופטימאלית של מתכות ושל חרסינה המשמשת להכנת המבנה המורכב על גבי שן קיימת ופגומה בצורה כלשהי, כמו גם על גבי שתל דנטלי אשר הוחדר אל עצם הלסת. למרות שקיימים כיום כבר מגוון פתרונות שונים לשחזור שיניים, כתר חרסינה הוא עדיין מהפופולאריים והנפוצים יותר, פשוט מכיוון שמדובר בפתרון איכותי ומוצלח. זאת גם מבחינה וויזואלית כמובן, שכן כתר החרסינה משחזר בצורה טובה יחסית את המראה המקורי של השן כך שבמרבית המקרים כמעט ולא ניתן להבחין כלל בהבדל.
כתר זירקוניה, לעומת זאת, הפך בעשורים האחרונים לשם דבר ולדבר החם הבא בעולם שיקום הפה. מדובר בכתר העשוי ממתכת לבנה מיוחדת אשר תכונותיה הכימיות מתאימות בצורה מצוינת לפה, כך שמדובר בפתרון דנטלי בעל התאמה ביולוגית מצוינת לגוף, המספק התאמה טבעית ביותר לשיניים הקיימות. כתרי זירקוניה נחשבים כיום לאחד הסוגים האיכותיים והמבוקשים ביותר של כתרים לשיניים מכיוון שאלו הם כתרים חזקים ועמידים מאין כמוהם, אשר גם משחזרים בצורה מעולה את המראה המקורי של השן (זה לרוב מתבצע על ידי שילוב של אותה מתכת לבנה עם חומרים אחרים דוגמת חרסינה, לקבלת הגוון והמראה האולטימטיבי בהקשר זה).
מה עדיף עבורנו? צריך לדעת שיש סוגים רבים של זירקוניה שיכולים להתאים לביצוע כתרים. איזה סוג של יתאים לכם? כיצד נדע להחליט איזה משני סוגי הכתרים הללו מתאים יותר עבורנו? ובכן, הצעד החשוב שיותר שניתן לעשות בדרך לקבלת החלטה נכונה בהקשר זה הוא לבחור בקפידה את רופא השיניים אליו תלכו – כדאי מאוד שזה יהיה מומחה לשיקום הפה המתמחה בשתלים דנטליים, אחרת לא תקבלו את מלוא הידע והניסיון הנדרשים לצורך הכרעה בדבר הכתר המתאים ביותר עבורכם.
מומחה לשיקום הפה יידע כיצד להמליץ לכם על סוג הכתר הנכון ביותר עבורכם, בהתאם לנתונים האישיים שלכם, מיקום השן הפגומה המצריכה כתר בתוך חלל הפה וכיוצ"ב. כתר זירקוניה מומלץ כיותר יותר מאשר סוגי כתרים אחרים עבור טיפולים אסתטיים במהותם, דוגמת שחזור של שיניים קדמיות יחסית. אך גם כאן חשוב להיות שקולים וזהירים, ולהתייעץ עם מומחה שיקום הפה בנוגע לסוג הכתר המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם. למידע נוסף אודות כתרים בשיניים, היכנסו לאתר של דר' זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה, המבצע טיפולי כתרים מתקדמים במרפאתו ברמת גן.
פורסם לראשונה: 11:15, 21.07.21