כאשר גולש נכנס לגוגל וכותב בשורת החיפוש שאילתא כלשהי הוא יקבל דירוג של גוגל עם התוצאות שהכי רלוונטיות לנושא- כאשר התוצאות יהיו גם ממומנות וגם אורגניות. התוצאות הממומנות יופיעו לפני התוצאות האורגניות. לקידום ממומן בגוגל אדס יש לא מעט יתרונות והוא יכול להיות מאוד יעיל כאשר מבצעים אותו בצורה נכונה. אם החלטתם ללכת על קידום ממומן בגוגל אדס, כדאי מאוד שתבחרו שירותי פרסום בגוגל המוצעים על ידי מומחים בתחום.
מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?
הקידום האורגני בגוגל נקבע על ידי האלגוריתם של גוגל והוא זה שיקבע איזה אתרים הכי רלוונטיים לשאלה ששאל הגולש או למילות החיפוש שהוא הקליד בשורת החיפוש בגוגל. מיקום האתר יקבע בהתאם לאלגוריתם, כאשר באמצעות תהליך קידום אתרים אורגני, כל מקדם ינסה לתמרן את האלגוריתם ולהראות לו שהאתר, העמוד או המאמר שקשור ללקוח שלו, הוא הכי רלוונטי למילות חיפוש קשורות שלקוח פוטנציאלי מחפש. בכדי לבצע קידום אורגני יש צורך במגוון פעולות שונות לרבות: בניית מערכת קישורים, ביצוע אופטימיזציה, תוכן ועוד. לרוב תוצאות של קידום אורגני לא יראו בטווח קרוב אלא לאחר פרק זמן כלשהו של עבודת קידום.

1 צפייה בגלריה
פרסום ממומן בגוגל לעסקים
פרסום ממומן בגוגל לעסקים
פרסום ממומן בגוגל לעסקים
(צילום: PEXELS)

קידום ממומן בגוגל אדס מונע על ידי מערכת הפרסום של גוגל. המערכת המדוברת מאפשרת לכל מפרסם לרכוש את המיקום שלו בדירוג. גוגל מקבל הצעות מחיר למילות מפתח שונות במעין מכירה פומבית והוא מתחשב בין יתר גם באיכות של המודעה, איכות דף הנחיתה או האתר שמודעה מפנה אליו, ההיסטוריה של חשבון המודעות ועוד. ככל שהמודעה תהיה רלוונטית יותר, כך יותר גולשים יקליקו עליה ויגיעו לעמוד הנחיתה או לאתר שהמודע מובילה אליו. המפרסם יגדיר לכל קמפיין ממומן תקציב מראש וכל לחיצה של גולש על המודעה, תחויב בתשלום מהתקציב.
למה דווקא קידום ממומן בגוגל?
אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לבחור דווקא בקידום ממומן בגוגל, הנה כמה יתרונות של קידום זה:
ראשית כל, חשוב לדעת שגוגל היא מנוע החיפוש הגדול בעולם וכמעט כל אדם משתמש בגוגל כיום כאשר הוא מחפש עסק, מוצר או שירות. לכן, באמצעות מודעות ממומנות בגוגל אתם יכולים להגיע לקהל יעד גדול מאוד.
דבר נוסף, המודעות שלכם תמיד יהיו רלוונטיות עבור האנשים הנכונים. גוגל אדס מספקת גם קהל גדול וגם אפשרויות פילוח של קהל היעד בהתאם למודעה. כלומר, בקמפיין ממומן בגוגל אדס ניתן מראש להגדיר מיהו קהל היעד שאליו תופנה המודעה מבחינת: גיל, מין, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד.
בשונה מפלטפורמות אחרות הרלוונטיות עבור פרסום גוגל אדס מאפשר לכם להציג את המודעות שלכם רק בפני גולשים שכבר מחפשים משהו דומה למה שאתם מספקים. לכן, אתם ממש לא צריכים לקוות שגולשים יתקלו בפרסום שלכם ברשת, אלא, אתם יכולים לדבר בצורה ישירה עם גולשים שכבר מחפשים את מה שאתם מציעים.
יתרון חשוב ביותר של קידום ממומן בגוגל הוא המיידיות שהוא מציע. כלומר, בניגוד לקידום אתרים אורגני שהוא תהליך איטי וכרוך באסטרטגיה שהיא לטווח הרחוק, פרסום בגוגל אדס יכול להביא אתכם לתוצאות הראשונות בגוגל בצורה מהירה ביותר. כך שאם יש לכם עסק חדש שאתם רוצים לפרסם, אם יש לכם מבצע מוגבל בזמן שחשוב לכם שיגיע לכמה שיותר אנשים, אם אתם מעוניינים בפרסום ממוקד שיביא לכם תוצאות מיידיות, זוהי השיטה הטובה ביותר עבורכם.
עוד יתרון הוא שמשלמים רק עבור קליקים. בעוד שיש פלטפורמות פרסום שבהם משלמים בהתאם לרשמים, פעולות, משך פרסום, צפיות ועוד, בפרסום ממומן בגוגל התשלום לא יהיה על חשיפת המודעה אלא רק על הקליקים. כלומר, המודעה יכולה להופיע המון פעמים, אך אם הגולש לא הקליק עליה, אתם לא תשלמו.
היתרון הגדול ביותר בסופו של דבר הוא שמדובר על אופציה חינמית לחלוטין, כאשר ההשקעה הכלכלית תהיה בהתאם להחלטה שלכם בלבד, כך שכל עסק יכול להשקיע בפרסום הממומן בגוגל, בכל תקציב העומד על הפרק ולקבל מכך תוצאות מצוינות.

מוגש מטעם: boostit