ביטוח רכב מקיף- במה מדובר?
ראשית, חשוב להבדיל בין ביטוח רכב מקיף לביטוח חובה. בעוד שכל כלי רכב נדרש על פי חוק לביטוח חובה בתוקף, אין התלבטות של בעלי רכבים לגבי פוליסת ביטוח זאת, הרי שביטוח רכב מקיף או ביטוח צד ג אינם חובה על פי החוק והם ניתנים לבחירה בהתאם לשיקול דעתו של בעל הרכב. יחד עם זאת, מכיוון שהרכב הפרטי של כל אדם הוא למעשה אחד הנכסים היותר יקרים שבבעלותו, הרי שהוא בוודאי רוצה לבטח אותו בצורה הטובה ביותר שכן, ממש כפי שהוא יקר, כך הוא פגיע. מהרגע שבו מוציאים את הרכב מהחניה ועולים על הכביש, יש סיכון שיקרה לרכב משהו או שהרכב יסב נזק לרכבים אחרים על הכביש.

1 צפייה בגלריה
ביטוח מקיף
ביטוח מקיף
ביטוח מקיף
(צילום: pexels)

בישראל ניתן לרכוש כיום ביטוח רכב מקיף (הכולל בתוכו צד ג') או ביטוח צד ג' בלבד, אשר יחד עם ביטוח חובה מציעים מעטפת ביטוח מקיפה שתאפשר לנהג לנהוג בראש שקט.
בעוד שביטוח חובה מכסה רק נזקי גוף ונפש שנגרמו לכל אדם שנסע ברכב והיה מעורב בתאונה או הולכי רגל אשר נפגעו מהרכב ולא משנה אם הנהג היה אשם או לא אשם, הרי שביטוח מקיף יכסה את הרכב עצמו וגם נזקים שנגרמו לצד ג בשל התאונה.
מה יכלול בדיוק ביטוח מקיף לרכב?
ביטוח מקיף לרכב יכסה את הנזקים שיגרמו לרכב המבוטח. בדרך כלל, בהתאם לתנאי הפוליסה, כתוצאה מתאונה, שיטפון, שריפה, רעידת אדמה, הצפות, פריצה, גניבה, מעשה בזדון ועוד. בדרך כלל, ככל שלא צוין אחרת בפוליסה, ביטוח מקיף יכסה באופן מלא או חלקי נזקים שנגרמו על ידי הנהג הכלול בפוליסה ברכב המבוטח או על ידי צד ג' שגרם נזק לרכב המבוטח. לביטוח כזה חשיבות גבוהה לכל בעל רכב כיום שרוצה לשמור על ערך רכושו (רכבו), ובפרט לבעלי רכבים יקרים.
במקרה שבו הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קלה או חלילה קשה, שבה הרכב ספג פגיעה מסוימת או אפילו טוטאל לוס (אובדן גמור), יהיה ניתן להפעיל את הביטוח, בהתאם לתנאי הפוליסה, ולקבל פיצוי מחברת הביטוח בגין הנזק שנגרם.

מוגש מטעם: we sure