במאמר הבא ניתן לכם כמה טיפים חשובים שיכולים לסייע לכם. כלומר לגרום לעצמכם להגיע למצב בו חרף המציאות הביטחונית המאתגרת, תוכלו למצוא את השמחה הפנימית. זו שתוביל אתכם למצב בו אתם יכולים להרגיש שלמרות הכל, אתם מממשים את חלומכם. אומנם אין בצפר לאושר בו אתם לומדים מה נכון ומה לא נכון, אך יש כמה דברים שתוכלו לעשות לגמרי לבד.
הגיע הזמן להכיר בקושי שמציף אתכם
המחשבה כי עדיף לטאטא את הקושי מתחת לשטיח אינה מתכתבת עם המציאות. יש לכם הזדמנות להכיר בקושי שמקשה עליכם לתפקד, זה שמביא איתו מחנק בגרון. ברגע שלא מכירים בקושי, יהיה מאוד לפתור את הסיטואציה אליה נקלעתם. המון אנשים מרגישים שהם לא מסוגלים להמשיך הלאה, אך לא יודעים לשים את האצבע על מה שמקשה עליהם. כאן יש לכם הזדמנות להסתכל לקושי בעיניים מצד אחד, ומצד שני לנסות לחפש את הפתרונות הקיימים. מי שיחשוב שהכול בסדר איתו, לא יצליח למצוא את השמחה הפנימית הנדרשת. שמחה פנימית שתחזיר אתכם למצב בו אתם יכולים לעשות כל מה שאתם רק רוצים ללא שום מגבלה.

1 צפייה בגלריה
התמודדות פסיכולוגית
התמודדות פסיכולוגית
התמודדות פסיכולוגית
(צילום: FREEPIK)

תשתפו את החברים ובני המשפחה
האנשים שעוטפים אתכם הם אלה שאתם צריכים לפנות אליהם במצב של קושי. הרי הם יכולים להגיד לכם מילה טובה, ואולי אפילו לתת איזה עצה על סמך ההיכרות אתכם. ברגע שהאנשים שנמצאים סביבכם על בסיס קבוע לא מכירים בקושי, היכולת שלהם לעזור לכם תהיה מוגבלת. אתם כן מצפים מהם לעזור, ובטוח שהם ירצו לסייע, אך לא תהיה להם המודעות. ברגע שאתם מדברים יותר על הקושי כתוצאה מהמלחמה, תבינו כי אתם לא לבד בסירה. יחד אתכם ישנם עוד אנשים מהסביבה הקרובה אליכם שמתמודדים פחות או יותר עם אותם הקשיים והאתגרים.
אל תישארו בבית – תנסו לצאת ולעבוד
טעות נפוצה מאוד תהיה לחשוב כי השהות בבית היא הדרך הנכונה להתמודד עם הקושי. דווקא בבית הקושי הופך למוחשי יותר, כזה שאתם לא יכולים להתעלם ממנו. מי שיישאר בבית יפגוש את הקושי ואת החששות על בסיס קבוע, והיכולת להגיע לשמחה פנימית תיעלם. לכן עצה נוספת שנוכל לתת לכם תהיה פשוט לצאת מהבית. איך לפתח חשיבה חיובית ? פשוט תעשו את הדברים שעושים לכם טוב ומעלים לכם חיוך על בסיס קבוע. בין רגע תבינו כי המחשבות הטורדניות כבר לא מעסיקות אתכם, ואת מקומן החליפו מחשבות נעימות. אין דבר יותר מרגיע ומשמח מהשגרה, גם אם כרגע אתם מעדיפים להיכנס עמוק אל תוך המיטה.
הרחיקו את עצמכם מאזור המלחמה
למרות שאזורים רבים בישראל נמצאים תחת איום הטילים, ישנם אזורים בהם עצימות הלחימה גבוהה. אם אתם מרגישים שהמלחמה מקשה עליכם, אין סיבה שתהיו תקועים באותו המקום. תאפשרו לעצמכם לעבור מקום, אפילו אם זה אומר שהמעבר יהיה לזמן קצר בלבד. לאחר מכן תוכלו לחזור למקום בו אתם רגילים לגור, כאשר הדברים יהיו מעט יותר רגועים. ברגע שאתם מרחיקים את עצמכם מאזור הלחימה, הריפוי של הנפש יכול להילקח בחשבון. אנשים מעידים כי כאשר הם נמצאים במקום בעייתי, קשה להם להתרכז בשמחה הפנימית. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מתרחקים מכל האזורים שמבחינתכם לא נוח לכם להיות בהם.
תפנו לאיש מקצוע שילווה אתכם
זוהי לא בושה להיעזר באיש מקצוע, בטח אם אתם נמצאים במצב בו הסביבה הקרובה לא עזרה. תפנו לאיש מקצוע שילווה אתכם לאורך הדרך, וישוחח אתכם על הדברים החשובים. איש המקצוע יכול להיות מנטור, פסיכולוג או כל אדם שאתם סומכים עליו בהקשר הזה. לעיתים כאשר תיפגשו עם איש מקצוע חיצוני, תרגישו בנוח לשתף אותו בדברים שונים. דברים שאולי לא תרגישו לשתף את בני המשפחה או את החברים הקרובים שעשויים לשפוט אתכם יותר. כאן יש לכם הזדמנות להביא את השמחה הפנימית על ידי שיח משחרר שיגרום לכם להשיג ויסות רגשי .

מוגש מטעם בצפר לאושר