מכיוון שהיום הרבה אתרים עובדים על ביטויים ארוכים כדי לקבל תנועה, גם באתר "קטן" עשויים להיות עשרות דפים.
אז איך חברת ניהול אתרים או קידום אתרים יכולה להתגבר על המוקש הזה כמה שיותר מהר?
הנה אחד המסלולים האופטימליים שלב אחרי שלב:
1.בחירת ספק להזנת תוכן
השלב הראשון הוא בחירת הספק איתו עובדים, בהנחה שהזנת התוכן לא נעשית על ידי החברה לניהול אתרים עצמה (In House).
אלו שתי האפשרויות המרכזיות:
1.ספק פרטי ותשלום לפי פרויקט
2.חברה שההתמחות שלה היא הזנת תוכן
היתרונות של ספק פרטי הוא עבודה צמודה ויכולת טובה יותר לפקח על העבודה. מצד שני יכול להיות שהוא יעבוד לאט יותר וגם המחיר יהיה יקר יותר
היתרון של חברה מתמחה הוא עמידה בלוח זמנים הדוק יותר ולרוב גם מחיר משתלם יותר. החיסרון הוא אפשרות של "טלפון שבור" והסיכון שהדברים לא יתבצעו בדיוק כפי שאתם רוצים. לכן את מה שאולי חסכתם בכסף, תפסידו בזמן...
2.מחקר מילות מפתח וקביעת סדר עדיפויות
למרות שעדיף לפתוח את האתר לגוגל רק אחרי שהוא מלא בתוכן, לא תמיד זה מתאפשר, במיוחד באתרים גדולים.
לכן חשוב להקפיד על מחקר מילות מפתח על סמך מבנה האתר דרך חברת קידום אתרים או חברת ניהול אתרים שעושה גם SEO. כלומר, תינתן עדיפות למילות המפתח הראשיות, גם אם אלו התחרותיות יותר.
לדוגמה, אם מדובר על אתר כוח אדם (השמה), העמודים עם החשיבות הגבוהה ביותר עשויים להיות אלו:
• לוח דרושים
• חיפוש עובדים
• מיקור חוץ
• הכנה לריאיון עבודה
• כתיבת קורות חיים
• דרושים לפי ערים מרכזיות בארץ (זנב ארוך)
3.הקפדה על כותרות ופסקאות מסודרות בתוכן המקורי
הקפדה על כותרות פנימיות (כגון H2) ופסקאות מסודרות כבר בקבצי הוורד שאתם מעלים יכולה לחסוך המון כאבי ראש אחר כך, במיוחד בכל מה שקשור לאופטימיזציה ל-SEO.
אגב, אנחנו לא ממליצים על כתיבה ישירות בגוגל דרייב מכיוון שבדיקת האיות שלו בעייתית והוא עלול למצוא הרבה שגיאות שלא באמת קיימות.
4.כתיבת תגי מטא וכותרות דפים בתוכן המקורי
חשוב לצרף לכל תוכן שאתם כותבים גם תגי מטא (Meta Description, Title ושמות עמודים / H1) שיהיה אפשר לשלב במהירות על סמך מחקר מילות המפתח שכבר ביצעתם קודם לכן.
הדרכה על מערכת ה-CMS
מרבית האתרים היום בנויים על CMS כמו וורדפרס, Wix או מערכות ייעודיות לחנויות וירטואליות. חשוב לעשות למי שמזין את התוכן הדרכה / חפיפה על כל השדות השונים אותם הוא צריך למלא.
אגב, אם אתם משתמשים באלמנטור, יש אפשרות להפוך כל דף שיצרתם לתבנית ולחסוך המון עבודה של גרירת אלמנטים ועיצוב שלהם עבור עמודים שיש להם את אותו המבנה.
שימוש בקובץ גיליון אלקטרוני מסודר למעקב
על מנת לשמור על סדר, במיוחד אם לא מבצעים את ההזנה In House, חשוב מאוד ליצור קובץ גילון נתונים (הפעם כן רצוי ב-Google Sheets) עם כל הדפים שנוצרו.
לדוגמה, הקובץ יכול לכלול את הטורים האלו:
קובץ מקורי | סוג תוכן באתר | כתובת יעד | סטטוס
כמה דוגמאות לסוגי תוכן:
• דף שירות
• פוסט לבלוג
• דף מוצר
• דף אחר (צור קשר / אודות וכו')
יצירת מפת אתר ופתיחת האתר לגוגל
השלב האחרון הוא יצירת מפת אתר ושליחה שלה לגוגל לאחר אימות ב-Search Console כדי שגוגל יוסיף את האתר לאינדקס שלו כמה שיותר מהר.
אם האתר עדיין סגור לגוגל דרך Robots.txt, אל תשכחו לפתוח אותו...
מוגש מטעם: SEO RUSH