הבנקים מציעים מגוון רחב של פיקדונות כמו פיקדון שקלי בריבית קבועה, פיקדון שקלי בריבית קבועה מדורגת, פיקדון צמוד למדד, פיקדון מט"ח ועוד. כדאי לדעת כי ניתן לבחור פיקדון לתקופה קצרה או ארוכה, יש גם מסלולים עם תחנות יציאה בהן המשקיע יכול למשוך את כספו מבלי לשלם קנס. אחד החידושים בעולם הפיקדונות הבנקאיים הוא פיקדון דיגיטלי, זו תוכנית חיסכון המתאימה ללקוחות כל הבנקים וניתן לפתוח פיקדון ללא עמלות ובלי לצאת מהבית.
1 צפייה בגלריה
בנק ירושלים
בנק ירושלים
בנק ירושלים
(צילום: pixabay)
פיקדון בנקאי – יתרונות רבים
במציאות הכלכלית של היום חשוב לשמור כסף בצד לעתיד, ותקופת הקורונה הוכיחה עד כמה חשוב לחסוך כסף ליום סגריר. הבנקים מציעים סוגים שונים של פיקדונות לכן כל משקיע יכול למצוא את התוכנית העונה על צרכיו הייחודיים, אך בשונה מחיסכון בבנק, בפיקדון מפקידים סכום כסף באופן חד פעמי (יש בנק המציע פיקדון בהפקדה חודשית), וסוגרים את הכסף לתקופה מוגדרת מראש במטרה לצבור ריבית. חשוב לזכור כי הריבית במשק אפסית לכן אין טעם לשמור את הכסף הפנוי בחשבון העובר ושב, ומאחר והשווקים הפיננסיים אינם יציבים, עדיף להגדיל את ההשקעות הסולידיות על חשבון אפיקי השקעה מסוכנים. החלק הסולידי בתיק ההשקעות יכול להיות מורכב גם מפיקדון בנקאי, מעבר לאג"ח, מק"מ וקרנות נאמנות.
היתרונות העיקריים של פיקדון בנקאי הם:
ריבית אטרקטיבית.
מעקב פשוט ונוח אחר הפיקדון.
מגוון רחב של פיקדונות לבחירה.
אפשרות לפתוח פיקדון בלי לצאת מהבית וללא עמלות.
השקעה סולידית.
סוגי פיקדונות כאמור, הבנקים מציעים מגוון סוגים של פיקדונות, הסוגים העיקריים הם:
• פיקדון שקלי מתחדש – פיקדון לטווח קצר המתחדש אוטומטית, עם ריבית אטרקטיבית.
• פיקדון צמוד למדד – הקרן והריבית השוטפת צוברות את העלייה במדד המחירים לצרכן, ובסוף התקופה המשקיע מקבל את כספו עם תשואה. כדאי לבדוק האם יש מדד רצפה מוגדר.
• פיקדון צמוד למט"ח – הפיקדון צמוד לשער חליפין כמו דולר או יורו, ומעבר להצמדה למטבע יש גם ריבית מוגדרת מראש.
• פיקדון זמין – פיקדון בריבית משתנה, לתקופה בינונית עד ארוכה, עם תחנות יציאה ידועות מראש.
• פיקדון מובנה – פיקדון משולב עם קרן השקעה מובטחת, מסלול זה מבטיח פוטנציאל של תשואה גבוהה יחסית בגלל שינויים במדדים פיננסיים בשוק ההון.
איך לבחור נכון פיקדון בנקאי? כדי לבחור נכון פיקדון בנקאי כדאי לענות על השאלות הבאות:
האם הפיקדון מתאים ללקוחות כל הבנקים?
האם הריבית אטרקטיבית?
מהי תקופת הפיקדון והאם יש חידוש אוטומטי?
אילו עמלות נלוות לפיקדון?
האם יש תחנות יציאה ללא קנסות?
האם אפשר לפתוח את הפיקדון בלי לצאת מהבית?
כמו כן, יש להתייחס לנקודות כגון: ריבית קבועה או משתנה, רצון לנזילות, תחנות יציאה, הפקדה חד פעמית או חודשית, רמת סיכון, פוטנציאל רווח.
פיקדון בלי לצאת מהבית – למי כדאי ומה היתרונות? בתקופת הקורונה רבים מעדיפים לבצע פעולות בנקאיות ולנהל את תיק ההשקעות שלהם מהבית ובלי להגיע בנק. לכן, יש אפשרות לבחור פיקדון דיגיטלי המתאים ללקוחות כל הבנקים, ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש חדש. הפיקדון הדיגיטלי מתאם לכולם, יש מגוון פיקדונות לבחירה המבטיחים ריבית אטרקטיבית וגבוהה, ויש אפשרות לבחור את הפיקדון המתאים ביותר עבורכם מבחינת זמינות הכסף. את הפיקדון פותחים בקלות באתר הייעודי של הבנק, בלי לזוז מהבית. ניתן לפתוח את הפיקדון האטרקטיבי באמצעות המחשב בבית או בעבודה, ויש אפשרות לפתוח את הפיקדון באמצעות הסמארטפון או הטאבלט. לאחר כניסה לאתר מגדירים מה יותר חשוב – זמינות הכסף או ריבית גבוהה, המערכת מציעה פיקדונות שונים ולאחר בחירת המסלול ממלאים פרטים אישיים ומצטרפים לתוכנית.