החתימה על הסכם ממון היא חשובה וזוגות אשר חותמים על הסכם זה מבינים כי בחיים ישנם תרחישים שונים וגם אם לא קל לחשוב על זה, תרחיש של פרידה תמיד יכול לעמוד על הפרק במהלך החיים בשל סיבות שונות. לכן, הסכם ממון הוא הסכם חשוב שנועד לשמור על הזכויות הכלכליות של כל אחד מבני הזוג במקרה של פרידה.
מהו הסכם ממון
הסכם ממון הינו חוזה שנערך בכתב בין שני בני הזוג, העוסק בתחום חלוקת הרכוש, המשאבים ונושאים אחרים הקשורים למקרה של פרידה בין בני הזוג. מטרתו של הסכם הממון היא להסדיר מראש את כל העניינים הנוגעים לרכוש על מנת למנוע מחלוקות עתידיות ביו בני הזוג. ישנם כמה מצבים שבהם בני זוג בוחרים לערוך הסכם ממון: בני זוג שאינם נשואים וחיים תחת קורת גג אחת, נחשבים על פי בית המשפט כזוג נשוי לכל דבר ועניין ואף יותר מכך. על כן הסכם ממון בין בני הזוג הללו יכול למנוע בעיות רבות במקרה של פרידה. כמו כן, הסכם ממון רלוונטי לפני נישואין שכן עוד טרם בני הזוג מתחילים את חייהם בצורה רשמית הם קובעים מראש את חלוקת הרכוש במידה וייפרדו. הסכם ממון רלוונטי גם במהלך חיי הנישואין במידה ובני הזוג לא עשו אותו טרם התחתנו ולאחר שהתחתנו מבינים כי הדבר הנכון לעשות הוא הסכם ממון.
הסכם ממון חייב להיערך בכתב ולשאת את חתימתם של בני הזוג אשר מצהירים בפני נוטריון או עורך דין שאיש לא לחץ עליהם לעשותו וכי עשו את ההסכם מרצונם החופשי.
בנוסף לחתימת בני הזוג נדרש אישורו של אחד הגופים הבאים: בית המשפט לענייני משפחה, בית דין רבני או נוטריון במידה ובני הזוג לא נישאו.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ונוטריון גירושין ומשפחה
עו"ד ונוטריון גירושין ומשפחה
עו"ד ונוטריון גירושין ומשפחה
(צילום: CANVA)
האם כדאי לערוך הסכם ממון אצל נוטריון או עורך דין?
לא מעט זוגות תוהים האם כדאי להם לערוך הסכם ממון אצל נוטריון או אצל עורך דין. חשוב מאוד לדעת כי נוטריון הסכם ממון מהווה את הבחירה הטובה ביותר כיום בשל כמה סיבות:
ראשית כל, בניגוד לבית המשפט הנוטריון יכול לספק לכם ייעוץ מלא אודות התוכן של הסכם ממון וההשלכות שלו.
נוטריון מאפשר לבני הזוג פרק זמן סביר בכדי לשקול את ההחלטה שלהם, את ההסכם ואופן הניסוח שלו וכן שינויים שהם מעוניינים לערוך בהסכם. עורך דין מביא את ההסכם לקבלת אישור בפני בית המשפט במצב הסופי שלו ובני הזוג אינם יכולים להתחרט או לבצע שינויים כלשהם.
נוטריון בדרך כלל מציע חלופות לניסוחים שונים בהסכם הממון על מנת שיהיו מקובלים ומתאימים לבני הזוג, בהתאם לנסיבות האישיות שלהם, בהתאם למצב הכלכלי שלהם ועוד.
הנוטריון יכול לתאם ולקבוע פגישות אישיות עם בני הזוג, בהתראה קצרה ובמהירות רבה, דבר שלא ניתן לעשות כאשר מאשרים זאת על ידי עורך דין במזכירות בית המשפט.
הנוטריון מאשר גם הסכמים שנערכים בין בני זוג שלא נשואים כדת וכדין
כמה עולה הסכם ממון?
אם אתם תוהים לגבי מחיר הסכם ממון, חשוב שתדעו שעלות השירות משתנה בהתאם לאופן אישור ההסכם. לעיתים עלות ההסכם אצל נוטריון תעלה יותר מעלות עריכת ההסכם אצל עורך דין, אך הדבר בהחלט שווה את זה שכן, נוטריון יאפשר לכם גמישות רבה ומשמעותית יותר בעריכת ההסכם ויביא אתכם להגיע להחלטות הטובות והמדויקות ביותר לגבי ניסוח ההסכם, הסעיפים שיכלול ההסכם ועוד.
אם אתם מחפשים שירותי נוטריון מקצועיים ומנוסים עבור עריכת, חתימת ואישור הסכם ממון, כדאי שתבחרו את נוטריון רחל שחר, הידועה כטובה ביותר בתחום זה.