גובה סכום הכסף שיש בפיקדון הצבאי תלוי באורך ואופי השירות שעשיתם וכמובן גם במימוש קודם למטרות אחרות, זהו מידע אישי שרק אתם תוכלו לברר מול האגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. מכדי שהכסף יגיע לידיים שלכם ותוכלו לממש את זכויותיכם, ישנו כמובן תהליך שתצטרכו לעשות אל מול משרד הביטחון והגורמים השונים דרכם ניתן למשוך את הפיקדון. אספנו בשבילכם את כל המידע הרלוונטי לפי שלבים, כדי שתוכלו להתחיל בתהליך מיד כשתסיימו לקרוא.
1 צפייה בגלריה
אמיר שטיינהרץ ושות' -משרד עורכי דין ונוטריון
אמיר שטיינהרץ ושות' -משרד עורכי דין ונוטריון
אמיר שטיינהרץ ושות' -משרד עורכי דין ונוטריון
(צילום: אמיר שטיינהרץ)
ניירת ומסמכים נחוצים מצאתם את הנכס הנחשק, ההחלטה התקבלה וכעת הגיע הזמן לשלם למוכר הנכס או לקבלן. ישנם כמה מסמכים חשובים שעליכם לאסוף, רק לאחר שתציגו אותם תוכלו לשחרר ולממש את כספי הפיקדון.
1. חוזה מכר – מסמך משפטי רשמי המסדיר את כלל תנאי העסקה בין הרוכשים למוכר או הקבלן. חוזה מכר מקרקעין הינו מסמך מחייב, לא היינו ממליצים לחתום על חוזה שכזה מבלי להתייעץ עם עו"ד מקרקעין מנוסה מטעמכם. על המסמך להיות חתום על ידי שני הצדדים ורק לאחר שכל הגורמים הרלוונטים חתמו הוא מקבל תוקף ומעמד רשמי. 2. נסח רישום עדכני – מסמך המאגד בתוכו את כל הפרטים הרשמיים שיש בידי רשויות המדינה לגבי הדירה, הבית או הקרקע שתרכשו. את המסמך תוכלו להנפיק דרך לשכת רישום מקרקעין ועליו להיות מעודכן ליום המכר (היום בו נחתם חוזה המכר). 3. מסמך המסדיר את תשלום או הפטור ממס – במקרים רבים תוכלו לקבל פטור ממס רכישה, מומלץ מאוד לבדוק מראש אם אתם זכאים לפטור לפני שמשלמים את מס הרכישה לרשות המיסים, תפנו לעורך דין מיסוי מקרקעין על מנת לבדוק את העניין בצורה יסודית. אם אתם חייבים במס, עליכם לדווח על הרכישה בצורה מקוונת על מנת להסדיר את התשלום. 4. במקרה של רכישה מקבלן – עליכם לצרף עותק משובר הקנייה שקיבלתם מהקבלן בעת הרכישה. שימו לב, חשוב מאוד למלא את כל הפרטים בשובר הקנייה, כולל הסכום לתשלום.
יש הכל! מה עכשיו? איגדתם את כל המסמכים ועכשיו אפשר לגשת לשלב הבא, עליכם להיכנס לאיזור האישי באתר משרד הביטחון האגף והקרן לחיילים משוחררים. אם עוד לא נרשמתם לאתר, זה הזמן לעשות זאת. דרך האיזור האישי באתר תוכלו להיכנס לעמוד "מימוש הפיקדון האישי" ומשם עליכם לבחור "רכישת דירה\בית או קרקע לבניית בית". עליכם למלא את כל השדות הנדרשים באתר ולאחר מכן לצרף את כל המסמכים שצוינו לעיל. למשרד הביטחון לוקח עד 7 ימים לבדוק את המסמכים ואת הבקשה שהגשתם, אם המסמכים תקינים והעברת כספי הפיקדון אושרה, בתום שבוע ימים תקבלו הודעת SMS עם קוד שבעזרתו תוכלו להנפיק את האישור להעברה דרך האיזור האישי באתר. במקרה בו לא אושרה הבקשה, כנראה שהמסמכים אינם תקינים (גם על כך תקבלו מסרון) ועליכם להגיש את כל המסמכים מחדש. בדקו היטב שיש בידכם את כל המסמכים הדרושים, מלאים בכל הפרטים וחתומים על ידי כל הגורמים, הם מאוד קפדנים ואם יתקבלו במערכת מסמכים לא תקינים או שיחסרו, הבקשה פשוט לא תאושר.
הבקשה אושרה! מה עם הכסף? אחרי שעבדתם קשה על הגשת הבקשה וקיבלתם אישור על יכולתכם לממש את כספי הפיקדון למטרת רכישת נכס, גשו לסניף בנק הדואר הקרוב לביתכם. פנו לנציג\ה וציינו כי הגעתם לצורך תשלום עבור J930 נושא 2, על מנת שהנציגים יוכלו לקבל את בקשתם יהיה עליכם למסור את הקוד שקיבלתם בSMS ממשרד הביטחון. כספי הפיקדון ששוחררו, יועברו ישירות לחשבון הבנק של הקבלן או מוכר הנכס על פי המידע שסיפקתם במסמכים שצורפו לבקשה.