החלטתם להתחדש ברכב והשמחה גדולה. אם זה רכב יד שנייה אתם נדרשים לתקשורת מול המוכר או חברת הליסינג, ואם אתם קונים מכונית חדשה מהיבואן – תהיה זאת הסוכנות ממנה תקבלו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת. מסתמן שעוד לפני שהחלטתם על הרכב שאתם קונים, אתם צריכים לקחת בחשבון כמה שיקולים כדי למנוע טעויות שבהמשך עלולות לעלות לכם הרבה. אז מהן אותן טעויות שממש לא כדאי שתעשו רגע לפני שאתם בוחרים את הרכב הבא שלכם? הנה טעימה:
בחירת רכב שלא עונה על הצרכים שלכם
אתם עדיין בשלב החיפוש אחר הרכב המושלם? עצרו. זה הזמן להבין מה אתם צריכים. נורא מתחשק לכם רכב ספורט, שלוש דלתות ומנוע טורבו? באמת נשמע מפתה, אבל קצת פחות יתאים לכם אם אתם הורים טריים ובסוף תמצאו את עצמכם רוכנים באי נוחות כדי לחגור את התינוק בכיסא הבטיחות שלו. בקיצור, אל תלכו אחרי החלומות אם הם לא ממש מחוברים למציאות.
1 צפייה בגלריה
מוסך מורשה פיג'ו מטעם דפי זהב
מוסך מורשה פיג'ו מטעם דפי זהב
מוסך מורשה פיג'ו מטעם דפי זהב
(צילום: shutterstock)
קניית רכב יד שנייה שלא העברתם בדיקה מקיפה במוסך
זה ה-big no no של רכישת רכבי יד שנייה. אתם חייבים לבדוק את הרכב במוסך, גם אם בעל הרכב נשבע שאין בו תקלות, שהוא רק אתמול יצא מטיפול ושמעולם לא עבר תאונה. בדיקה מקצועית באחד מוסכים בפתח תקווה תספק לכם תשובה מהימנה בנושא. אם רכב מסוג פיג'ו הוא הרכב בו אתם מעוניינים, דעו כי מוסך מורשה פיג'ו הוא הכתובת עבורכם לבדיקה המקיפה הזאת. אל תקלו ראש בבדיקה מכיוון שזהו השלב שמתגלים דברים נסתרים על הרכב שעד אותו רגע היה נראה לכם פשוט מציאה.
ויתור על נסיעת מבחן
תתפלאו ,אבל יש מי שמוותרים על נסיעת מבחן מתוך אמונה שהכל בטוח בסדר והם יכולים לנהוג על כל רכב ללא בעיה. אז לא. כל רכב הוא שונה, ואף כל דגם מתוך אותו יצרן. הרגישו את הרכב, את התחושה שלכם על הכביש, את ההאצה ואת הבלימה. הרגשתם משהו שלא מסתדר לכם? זהו סימן מספיק טוב שהרכב הזה אולי לא מתאים לכם. אם נסיעת המבחן שעשיתם לפיג'ו שאתם מעוניינים בה עברה חלק, זה הזמן לגשת למוסך מורשה פיג'ו לבדיקה מקיפה.
אי התעקשות על היסטוריית הטיפולים של הרכב
חשוב שתדעו מה עבר על הרכב עד עכשיו, כשמדובר ברכב יד שנייה המוצע למכירה. בחינה של היסטוריית הטיפולים שלו יכולה ללמד אתכם על עברו, האם התחזוקה שלו הייתה טובה, האם הוחלפו בו חלקים משמעותיים ומדוע ומי ביצע כל תיקון שכזה. בררו את הדברים הללו במעמד השיחה עם המוכר, והחליטו מכאן אם יש טעם להמשיך, כשההמשך הוא בדיקה מקיפה במוסך כפי שנכתב קודם. מבין המוסכים בפתח תקווה תוכלו למצוא את מוסך מורשה פיג'ו, שם תהיה לאנשי המקצוע את העין הטובה ביותר לפיג'ו שאתם מעוניינים לבדוק.
רכישה ללא קריאה מקדימה על סוג הרכב
אל תקנו לפני שאתם עושים קצת שיעורי בית, וזה נכון לרכבים חדשים או יד שנייה. למדו קצת על הדגם כדי להכיר תקלות נפוצות, חוות דעות של משתמשים ועוד. במילים אחרות – עשו היכרות מקדימה עם הסחורה.
לסיכום, טעויות הן אנושיות אך רצוי להימנע מהן כשאתם בוחרים רכב חדש. אם תדלגו על הבדיקות הנחוצות ולא תשימו לב לפרטים חשובים, זה עלול לעלות לכם במפח נפש בהמשך וגם בלא מעט כסף.