בערי המרכז ובתל אביב בפרט, שכירת קורקינט שיתופי מאפשרת גם למי שאין בבעלותו דגם משלו, לרכב על קורקינט וליהנות מהיתרונות של ההתנהלות הנוחה שהוא מייצר. למרות הפשטות לכאורה שבשירות הזה, הוא איננו בהכרח המשתלם יותר ובמקרים רבים – יהיה כדאי הרבה יותר דווקא לרכוש דגם פרטי ולאו דווקא מסיבות כלכליות בלבד.
למה דווקא קורקינט? בגלל הנוחות והכיף שברכיבה
אם בתחילת דרכו של הכלי הזה בארץ, הוא נחשב ל"מתאים לצעירים בלבד", כיום ניתן לראות גם לא מעט בני ארבעים וחמישים, שרוכבים על קורקינט חשמלי ומתנהלים עמו בחיי היום יום שלהם. קורקינט ממונע מהווה עבור אנשים רבים כלי תחבורה קבוע, שהוא פרקטי ביותר ואידיאלי לעקיפה קלילה של פקקי התנועה בשעות העומס.
1 צפייה בגלריה
rosen meents
rosen meents
קורקינט חשמלי
(צילום: pixabay)
אין ספק שבערים סואנות, בהן גם התחבורה הציבורית היא מאתגרת והעלויות של המוניות הן גבוהות במיוחד, ההתייעלות שמציעים הקורקינטים השיתופיים היא אדירה, אך יש בה גם לא מעט חסרונות בהשוואה לרכיבה על דגם אישי, שהוא כולו שלכם וזמין לכם בכל עת.
האם כדאי לרכב על קורקינט שיתופי או להשקיע בדגם פרטי משלכם?
לרכיבה על כלי שיתופי יש חיסרון אחד ברור והוא הנגישות: בכדי להגיע לתחנות ההשכרה של הקורקינטים הללו, לפעמים תצטרכו לעבור כברת דרך שתהפוך את עצם השירות ללא כדאי, מבחינה כספית, בעיקר אם נאלצתם ללכת הרבה זמן ברגל, או לסוע באוטובוס עד לנקודה הקרובה. כלי רכב שיש לכם בבית, אם זה קורקינט הפועל על חשמל או אופניים חשמליים, יהיה תמיד מוכן ומזומן ותוכלו לצאת לדרך אל היעד שלכם, מתי שתרצו.
יתרה מכך – הקפדה שוטפת על עניין התחזוקה של הקורקינט הפרטי, תבטיח לכם דגם תקין ובטוח לרכיבה בכל פעם מחדש. במקרה של קורקינטים שיתופיים – לא תוכלו לדעת בוודאות את מצבו המכאני של הכלי ששכרתם, גם אם לכאורה הוא נראה בסדר גמור. זה עלול לעלות לכם בלהיתקע באמצע הדרך, במקרה הטוב, או חלילה בתאונת דרכים במקרה רע. זה נכון שרכישת קורקינט אישי איננה עניין זול, אך מעקב אחר מבצעים ורכישה מרשת גדולה וידועה, תבטיח לכם דגם איכותי שיחזיק מעמד הרבה זמן וזה שווה את הכסף.
כך תרכבו בבטחה על הקורקינט – גם בחורף
לפני כל יציאה לדרך על הקורקינט, חשוב שתיערכו בהתאם: אביזרי בטיחות הכרחיים כמו קסדה כמובן, ביגוד נוח ומגינים וכן פנסים ומחזירי אור, יאפשרו לכם להיראות בשטח גם כשיש גשם שוטף וערפל וישמרו על חייכם. העדיפו לרכב בתנאי ראות טובים ובדקו שאתם מצוידים היטב: ייעוץ מקצועי של המוכרים בחנות האופניים, כבר בשלב הראשני של רכישת הקורקינט עצמו, יעניק לכם יידע חשוב שיעזור לכם לעבור את החורף בשלום ולרכב בבטחה לכל יעד שתחפצו.