עולם ההייטק צבר תאוצה רבה מתחילת שנות ה-90 ובפרט גם תחום הפיתוח והתכנות. מיקרוסופט, הלא היא חוד החנית בכל הקשור לעולם האינטרנט, התכנות, הפיתוח ועוד, יצרה סביבת עבודה מפורסמת בשם דוט נט (NET.). במאמר זה, נעסוק בפופולריות של סביבת עבודה זו, באיזו שפה לרוב משתמשים בה ואילו כלים מפורסמים פותחו בזכותה, שגם אנשים ללא רקע בתחום הייטק, או כאלו השוקלים ללמוד קורס פיתוח תוכנה בוודאות יכירו.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: RF123)

אם אתה אחד שרוצה להכיר קצת את עולם ההייטק והפיתוח או בכללי להיכנס אליו וחושב שדוט נט זו סיבה מספיק טובה, כנראה שהכתבה הזאת היא בדיוק בשבילך.

אז קודם כל - מה זה פיתוח תוכנה בסביבת NET.?

סביבת NET. (דוט נט, אם אתם רוצים לבטא זאת בקול), היא סביבת עבודה שדרכה ניתן לפתח מנעד רחב ועצום של תוכנות ואפליקציות, החל מאתרים שונים, לאפליקציות למובייל וגם תוכנות לווינדוס (כי בכל זאת, מדובר בפיתוח של חברת מיקרוסופט).
ולמי שקצת יותר בקיא בעולם התכנות ויודע מה זה פיתוח תוכנה, בסביבת דוט נט מפתחים בעיקר על שפת #C. עליה כבר אפרט בהמשך.
ואם תהיתם מה הם היתרונות הגדולים ביותר של דוט נט, אז הנה הם:
● שימוש בקודים מן העבר ופחות כתיבת קודם -
בזכות סביבת העבודה המופלאה הזאת, אין צורך כמעט בלכתוב קוד (כמובן שיש לעשות זאת מדי פעם), כיוון שקיימים מאגרים רבים של קודים כתובים כבר במערכות שלהם.
● אמינות -
אם מיקרוסופט מפתחת מוצר מסוים, תהיו בטוחים שאפשר לבטוח בו. מאז שנת ההקמה שלה, ב-2002, דוט נט אחראית ליצור אינסופי של מוצרים שכולנו משתמשים בהם (עליהם אפרט בהמשך).
● אבטחת מידע -
כמעט ואין סביבת עבודה שרמת האבטחה שלה גבוהה משל דוט נט, זאת בזכות העובדה שהיא משתמשת ב-ASP.NET, שבתוכו קיימים מרכיבי אבטחת המידע של ווינדוס. מה שהופך בקלות את דוט נט למאובטחת ביד רמה ומשאירה את המפתחים שלה בראש שקט.

שפת התכנות #C היא המלכה של ה-NET.

שפת התכנות נחשבת למאוד פופולרית כיום בקרב מתכנתים ומפתחים, היא #C (מבטאים זאת: סי-שארפ). בעזרת שפת הפיתוח הזאת, אנחנו יכולים לכתוב בתוך סביבת העבודה של דוט נט. היא עוזרת למפתחים רבים לקדם את הפרודוקטיביות שלהם והיא מאוד נוחה לשימוש וידידותיות, הן למפתחים בעלי ניסיון של עשרות שנים והן למפתחים שרק סיימו קורס דוט נט.

דוגמאות לכך שדוט נט היא באמת מצוינת

ברחבי העולם, גם במקומות והארגונים הגדולים ביותר וגם בסטארטאפים המונים כעשרה עובדים, יודעים את החשיבות של דוט נט. בחרתי מספר דוגמאות קלאסיות, שיוכיחו לכם כמה סביבת העבודה (פיתוח תוכנה) הזאת איכותית:
● יוניטי - מנוע לפיתוח משחקים
אין ספק שעולם הגיימינג צובר תאוצה, והביקוש עבור מפתחי משחקים הוא ענק. כל מי שרוצה להפוך למתכנת משחקים דגול, יצטרך לשלוט בעולם הדוט נט באופן המקצועי והאיכותי ביותר. כיוון שמנוע המשחק המפורסם, Unity (יוניטי), נבנה על-ידי דוט נט. וכל הפיתוח שנבנה בו נעשה ב-C# על בסיס סביבת העבודה של דוט נט.
● האתרים של מיקרוסופט ו-DELL
אם אנחנו רוצים הוכחה מובהקת לכך שהשימוש בדוט נט הוא נפוץ, יהיה ניתן לראות שהאתרים של החברות המפורסמות הללו (וגם אם מיקרוסופט טיפה "משוחדת" בעניין הזה) נבנו על ידי ASP.NET, שזוהי מערכת הנמצא בתוך סביבת העבודה של דוט נט.
● Microsoft Visual Studio
הפלטפורמה המפורסמת של מיקרוסופט, בה ניתן לפתח אתרים, אפליקציות, תוכנות ועוד. בפלטפורמה זו נמצאים מספר כלים הכרחיים וחשובים שבעזרתם ניתן לבצע פיתוח תוכנה בקלות יותר. ובכך מקלה על כל מפתח אשר רוצה לפתח אתר. זה לא רק ש-Microsoft Visual Studio נבנתה על ידי דוט נט, אלא כל הפיתוחים והשימושים בה נעשים על ידה בפועל.
לסיכום, אם אתה שוקל להגיע לעולם הפיתוח, אל תחום פיתוח תוכנה, או כל דבר אחר שבסגנון, כדאי לך מאוד לשקול את עולם הדוט נט. התחום המרתק שלעולם לא ינטוש את זירת ההייטק, כיוון ששמו הולך לפניו.