מאכלים שמטעינים אנרגיות, פעילות שמורידה לחץ ותורמת לקידום התגובה החיסונית. המלצות לקיץ חזק ובריא יותר.
הקיץ הזה כולו ויטמינים אם אתם פחות רעבים כשחם ולח, זו הזדמנות ליהנות מהעושר של פירות וסלטים קלילים ואווריריים שמתאימים בדיוק לעונה החמה. שמרו על תפריט מאוזן שכולל דגנים וקטניות להגברת החסינות ובעיקר פירות יער, ענבים אדומים, תרד, בטטה וגזר העשירים בויטמינים כמו C ו-E, בטא קרוטן ואבץ. תוכלו לצרוך אותם גם במתכונת של שייקים מרעננים ומרווים. מנגד, הפחיתו את צריכת הסוכר והקפידו על ירקות עליים ירוקים, אגוזים ומקורות לפרוביוטיקה החשובים לתפקוד אופטימאלי של המערכת החיסונית. חשוב לדעת שסילניום הוא נוגד חמצון חשוב וניתן להשיג אותו באמצעות צריכת ירקות מצליבים ואגוזי ברזיל (במינון הנכון). אפשר להיעזר גם בתוספים שונים, לדומגא על בסיס סמבוק שחור שנחשב אנטי דלקתי, אנטי ויראלי ונוגד חמצון עוצמתי ונמצא במחקרים כמקצר שפעת. בכל מקרה, היזהרו מהתייבשות שפוגעת בחסינות. הצטיידו בבקבוק מים קבוע אתכם בכל מקום.
1 צפייה בגלריה
פרמה גורי
פרמה גורי
פרמה גורי
(צילום: RF123)
אקטיביות לאור השמש פעילות גופנית מגבירה ומעצימה את המערכת החיסונית וחשיפה זהירה לשמש מהווה מקור מצוין לויטמין D שחיוני עבורנו במינון הנכון. צאו החוצה ממוגנים עם משקפי שמש, כובע מצחייה רחב וקרם הגנה, אך דאגו להתאמן על בסיס קבוע בין אם בחוץ בריצה, שחייה, הליכה מהירה או רכיבה על אופניים בצל צמרות העצים או בחללים ממוזגים – מכון כושר וכדומה. פעילות גופנית מסייעת בייצור הגלוטתיון לעידוד פעילות מערכת החיסון במיוחד של מערכת חיסונית חלשה.
זה הזמן להירגע בחופשה החופש הגדול שמגיע מדי קיץ מהווה את הטיימינג המושלם לדאוג לבריאות, להתרחק מהטרדות וליהנות מרגיעה שמסייעת בשנת לילה טובה. כשהגוף נח הוא מסוגל להדוף זיהומים בדרך טובה יותר. חפשו את הדרכים שלכם לשלווה בין אם מדיטציה בחוץ, הליכה בחיק הטבע או האזנה למוסיקה. הקפידו על נשימה עמוקה להורדת הקורטיזול - הורמון הלחץ. אם אתם כבר בחופש ויש לכם יותר זמן להשקיע בשנת לילה משובחת, כדאי שתדעו ש-8 שעות בלילה לפחות מסייעים מאוד לגוף. אמצו לכם שגרת שינה מחודשת לקיץ, טקס שינה מקדים, אל תשכחו לווסת את הטמפרטורות ולהתאים את תנאי השינה למזג האוויר – מזגן, מאוורר תקרה, מצעים מבד אוורירי או מווסת כמו פשתן. התרחקו ממה שמלחיץ אתכם למשך תקופה – עבודה, אייטמים חדשותיים וחפשו מה מסב לכם הנאה ורוגע, כי זה לא רק נעים, זה גם חיוני לתפקוד המערכת החיסונית שלכם עכשיו ובהמשך. אם הצינון והשפעת תפסה אתכם גם בקיץ חישבו להיעזר בסמבוכל המבוסס על פרי הסמבוק השחור. במיוחד אם אתם טסים, מבלים ונופשים ומעוניינים להרגיש בשיאכם. פרי סמבוק שחור הינו צמח עשיר בנוגדי חמצון, אנטי ויראלי, אנטי דלקתי ואנטי אלרגי שנמצא במחקרים כמקצר תסמינים של שפעת. היכנסו לאתר פרמה גורי למידע נוסף אודות חיזוק מערכת החיסון, חיזוק מערכת החיסון לילדים