מעוניינים לקדם את אתרכם במעלה התוצאות בגוגל? רוצים להבטיח לעצמכם את תוצאות הדירוג הטובות ביותר בגוגל לאורך זמן? זה הזמן "להיכנס לראש" של גוגל ולהבין כיצד פועל מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברשת. בכתבה שלפניכם, תוכלו למצוא מידע על האופן בו גוגל פועל, מסווג ומדרג אתרים ועל הפעולות המתחקות אחר האופן בו פועל מנוע החיפוש במסגרת תהליך קידום אתר באינטרנט.

מה חשוב לדעת על אופן פעולתו של מנוע החיפוש של גוגל?

גוגל, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברשת האינטרנט, עם יותר מ-3 מיליארד שאילתות חיפוש מדי יום!, הינו מנוע חיפוש הנמצא בבעלותה של חברת GOOGLE אשר הוקמה בשנת 1997. מנוע החיפוש מבוסס על אלגוריתם מתוחכם ומתקדם מסוגו המבצע שלוש פעולות בעת ובעונה אחת: סריקת דפי התוכן ברשת, סיווג דפי התוכן על פי פרמטרים שונים אותם קובעת גוגל ודירוג האתר על פי מידת חשיבותו (בעיני גוגל כמובן) בתוצאות החיפוש. אלגוריתם זה רשום כפטנט על ידי חברת גוגל, כאשר דירוג האתרים השונים מתבצע על סקאלה רחבה של פרמטרים המשתנים מעת לעת. בעבר, מנוע החיפוש של גוגל היה מבוסס על אלגוריתם בשם PAGERANK לפיו דירוג האתר נקבע על פי כמות הדפים המקשרים אליו ועל חשיבותם של הדפים המקשרים. במהלך השנים, נערכו מגוון רחב של שינויים באלגוריתם החיפוש, שכל אחד מהם השפיע בצורה כזו או אחרת על תוצאות החיפוש בגוגל. בין השינויים הבולטים באלגוריתם של גוגל, חשוב לציין את השינוי שזה לכינוי: גוגל פנדה משנת 2011 במסגרתו הוחלט לשים דגש על איכות התוכן באתרים המדורגים ואת השינוי המכונה : גוגל פינגווין משנת 2012 במסגרתו גוגל הגדירה למנהלי אתרים את אופן בו יש לבנות פרופיל קישורים לאתר.
כיום, האלגוריתם של גוגל, יודע להיכנס לעומק התכנים המופיעים בכל אתר אינטרנט המצוי ברשת, ולבחון את תפקוד רכיבי האתר מהאופן בו פועל קוד האתר ועד לקישורים הנכנסים ו/או יוצאים מהאתר. לפיכך, תוצאות הדירוג של האתר נקבעות על פי מספר גדול של פרמטרים שכל אחד מהם יכול להשפיע בצורה ניכרת על הדירוג אותו מקבל האתר תחת כל שאילתת חיפוש של הגולשים בגוגל. כפועל יוצא מכך, אחת מהדרכים להתקדם במעלה התוצאות של גוגל היא באמצעות הליך קידום אורגני הידוע גם בשם SEO (SEARCH ENGINE OPTAMIZAION)

מהו קידום אורגני ומהי מטרתו?

SEO או בשמו העברי: קידום אתרים טבעי (אורגני), הוא למעשה הליך קידום מקצועי במסגרתו מושם דגש על כל אחד מהפרמטרים הידועים למקדם האתר כפרמטרים המשפיעים על תוצאות הדירוג בגוגל. מטרת התהליך היא להוביל את האתר המקודם לדירוג הטוב ביותר בגוגל תחת כל מילת/ביטוי מפתח בה הגולשים עושים שימוש כאשר הם מחפשים אחר תכנים הרלוונטיים לתחום פועלו של האתר המקודם. יחד עם זאת, לצד המטרה המתבקשת של עלייה בדירוג, ישנן מטרות משנה להליך הקידום האורגני וביניהן: גידול במספר הכניסות לאתר ושיפור בהמרות מהאתר המקודם.

קידום אורגני בגוגל - כיצד הוא מתבצע בפועל?

אז איך מקדמים ומשווקים אתר אינטרנט בצורה נכונה ? הליך קידום אורגני בגוגל משתנה מאתר לאתר וזאת בהתאם לסוג ואופי האתר, סביבת התחרות של האתר בגוגל, מצבו התחזוקתי של האתר, נראות האתר וכדומה. יחד עם זאת, כדי לקדם אתרים באופן יעיל במסגרת הקידום האורגני בגוגל, מקדמי אתרים מקצועיים ומנוסים, נוהגים להתייחס למספר היבטים שונים הקשורים לאתר המקודם. היבטים אלו מסווגים לשני תחומי מאפיינים עיקריים, האחד ידוע בשם ONPAGE (מאפיינים בתוך האתר) והשני ידוע בשם OFFPAGE (מאפיינים מחוץ לאתר).

מאפייני ה- ONPAGE

בין יתר מאפייני ה-ONPAGE עליהם מושם דגש לצרכי הכנת האתר להליך קידום אורגני בגוגל, ניתן למצוא:
• איכות התוכן באתר - כפי שציינו לעיל, האלגוריתם של גוגל שם דגש על איכויות התוכן המופיע בכל אחד מדפי האתרים השונים אותם הוא סורק לצרכי דירוגם בתוצאות החיפוש. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לרמת התוכן המופיע באתר, גם בהיבט הרלוונטיות של התוכן לתחומי העיסוק של האתר, גם בהיבט האופן בו משוכתב התוכן וגם בהיבט של כתיב ותחביר נכון וללא טעויות ושגיאות.
• META TAGS - תגיות מטא נועדו לאפשר לכם לסדר את כותרות דפי האתר ובכך לסייע לאלגוריתם של גוגל להגדיר את הכותרת בתוצאות החיפוש ולסווג את מילות/ביטוי המפתח המופיעות באתר לשאילתות החיפוש של הגולשים. הקפדה יתרה על מבנה התגיות ומיקומן, מסייע במידה רבה על קידום האתר במסגרת הליך קידום אורגני.
• אופטימיזציה לקוד האתר - על מנת להתאים את האתר המיועד לקידום להליך הקידום האורגני בגוגל, חשוב שקוד האתר יותאם לכל צרכי הקידום בפועל, ולכן, אחד מהשלבים המקדימים להליך הקידום הינו הליך מקצועי המכונה אופטימיזציה לקוד האתר. חשוב לזכור שקוד האתר משפיע בצורה ניכרת על חווית המשתמש באתר ולכן קיימת חשיבות רבה להליך האופטימיזציה ליצירת היררכיית אתר ברורה, מסודרת ונוחה לגלישה.
בנוסף, מושם דגש על מהירות טעינת דפי האתר ועל נראות האתר והתאמתו הרספונסיבית לאמצעי גלישה שונים.

מאפייני ה- OFFPAGE

בכל הנוגע למאפיינים מחוץ לאתר שלגביהם מושם דגש בהליך הקידום האורגני, קיימת חשיבות רבה להבנת הפרמטרים אותם קבעה גוגל בכל הנוגע לבניית פרופיל קישורים המפנים לאתר המקודם. קישורים נכנסים לאתר מומלץ שייעשו מאתרים שונים בעלי סמכות מקצועית בעיני גוגל, כאשר האיכות חשובה יותר מהכמות!
מאפיין חיצוני מרכזי נוסף הוא נושא מחקר מילות המפתח המאפשר למקדמי האתר לפעול להתאמת המאפיינים המשתייכים ל-ONPAGE.

פעולות מהן יש להימנע במסגרת הליך קידום אורגני

האלגוריתם של גוגל פועל באופן כזה המאפשר קידום טבעי של אתרים העומדים בכל אחד מהפרמטרים אותם קובעת חברת גוגל, כאשר כל פעולה רשלנית מצד המקדם ו/או פעולת קידום הנוגדת את נהליה של חברת גוגל, עלולה להוביל לענישת האתר הכוללת ירידה משמעותית בדירוג ואף להרחקת האתר מתוצאות החיפוש. בין יתר הפעולות מהן יש להימנע במסגרת הליך קידום אורגני בגוגל ניתן למצוא:
• איכות קישורים ירודה - הימנעו מהצפת האתר המקודם בקישורים המגיעים מאתרים אשר אינם קשורים באופן ישיר או עקיף לפועלו של האתר המקודם. קישורים באיכות ירודה עלולה לפגוע במקום להועיל לתוצאות הדירוג של האתר.
• תוכן לא מקורי - העתקת תוכן מהווה הפרה משפטית על זכויות יוצרים ומעבר לכך עלולה לפגום באופן משמעותי על תוצאות הדירוג ואף להוביל לפסילת האתר והרחקתו ממנוע החיפוש של גוגל.
• הצפה של מילות מפתח - בעבר הלא כל כך רחוק, מקדמי אתרים נהגו "לשתול" מילות וביטוי מפתח בכל מקום אפשרי בדפי התוכן של האתר. בשנת 2011 עם כניסת העדכון "גוגל פנדה", האלגוריתם של גוגל החל לפסול אתרים בהם קיימת הצפה של מילות מפתח, ולכן, חשוב לשלב את מילות וביטוי המפתח באופן ענייני בלבד ובצורה כזאת אשר אינה פוגמת באיכות התוכן. זכרו – חזרה מלאכותית ומוגזמת על מילות וביטוי מפתח עלולה לגרום לכך שלא רק שלא תצליחו לקדם את האתר אלא אף להוביל לירידה משמעותית בדירוג.
על מנת להימנע מפעולות העלולות לפגוע בתוצאות הדירוג של האתר בגוגל ועל מנת להבטיח לעצמכם הליך קידום מקצועי ואיכותי במסגרתו מושם דגש על כל אחד מהמאפיינים המסייעים לקידום האתר לאורך זמן, חשוב לבחור בחברת קידום מנוסה ומקצועית המתמחה בהליכי קידום אורגני בגוגל.

מהם הפרמטרים לבחירת חברת קידום מקצועית ומנוסה?

הביקוש ההולך וגובר לדירוג גבוה בגוגל, הוביל לכך שקיימת אינפלציה בכל הנוגע למספר העוסקים במלאכת קידום אתרים בגוגל. בדומה לכל תחום מקצועי אחר, גם בתחום הקידום תוכלו למצוא אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שיודעים מה הם עושים לאורך כל הדרך וזאת לצד ספקי שירות המתיימרים להציג את עצמם כאנשי מקצוע. על מנת לבחור באופן מושכל וענייני את זהותה של חברת הקידום אשר תלווה אתכם בדרך לתוצאות הדירוג הטובות ביותר, אנו ממליצים לכם להתייחס לכל אחד מהפרמטרים הבאים במסגרת הליך הבחירה:
• ניסיון וידע מקצועי - בדקו את רמת הידע והניסיון המעשי העומד לרשות החברה בכל הנוגע לניהול הליכי קידום אורגני בגוגל
• היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי החברה - כפי שפירטנו לעיל, הליך הקידום מורכב ממגוון רחב של פעולות שכל אחת מהן נחוצה והכרחית לצרכי התהליך, ולכן, חשוב לוודא שחברת הקידום מאפשרת לכם ליהנות מהיקף רחב של שירותים במסגרת הליך הקידום.
• שקיפות התהליך – חברות קידום מובילות בתחומן, מקפידות על הליכי קידום המבוססים על שקיפות והצגת דו"חות פעילות לאורך כל הדרך.
חברת אקסטרה דיגיטל הינה מחברות הקידום המובילות בישראל, החברה מספקת שירותי קידום אתרים אורגני ושיווק מקצועי באינטרנט לחברות ומותגים רבים, אתם מוזמנים לבקר באתר החברה ולקבל מידע נוסף אודות החברה ושירותי החברה השונים https://www.extra.co.il.