הקורונה הביאה אלינו מציאות חדשה – ראיונות עבודה שמתנהלים דרך הזום בעקבות המגבלות. למרות השגרה החדשה שמאפשרת לנו ללבוש פיג'מה במרבית שעות היום, ראיונות עבודה, הגם שהם מתנהלים דרך הזום, צריכים להיעשות תוך הקפדה על מספר כללים שיגדילו את הסיכויים שלכם לקבל את המשרה הנכספת. אז מה חשוב לדעת ומהם 4 הטיפים שיסייעו לכם להצליח בראיון?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

טיפ מספר 1 - ההיבט הטכני

לשימוש בזום יש יתרונות רבים, אך גם חסרון אחד בולט – התקשורת מתנהלת באמצעים טכנולוגיים ומבוססת על חיבור לאינטרנט. לפני הריאיון, כדאי לבצע בדיקות למכשור הטכני – למיקרופון, למצלמה וגם לחיבור לרשת. הטיפ הזה חשוב במיוחד בגלל העובדה שכמות הדרושים למשרות השונות ביחס לכמות מחפשי העבודה לא שוויוני! יש הרבה פחות דרושים בענפי המשק השונים מאשר מובטלים שמחפשים את המשרה הבאה שלהם. וכדאי שהריאיון אתכם יהיה איכותי וממצה מבלי לדלג על אף שאלה בגלל מצלמה, מיקרופון או אינטרנט שמפריעים לשיחה.

טיפ מספר 2 - הופעה ולבוש

אנחנו נוהגים להגיע לריאיון עבודה בלבוש רשמי שמתאים למעמד. הדבר נכון לא פחות כשאנו מבצעים ריאיון עבודה בזום. לרושם ראשוני אין הזדמנות שניה, גם לא כשהוא מתנהל מול המצלמה. לכן, אל תתביישו להתלבש לריאיון העבודה בזום ממש כאילו אתם יוצאים החוצה, ואם אתן אוהבות להתאפר – זה אפילו יוסיף. וכן, הקפידו גם על מכנסיים ונעליים, על אף שהם לא בטוח יתכנסו לתמונה. זה גם יעזור לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם ויעלה לכם את הביטחון העצמי (זה ידוע שההופעה החיצונית משפיעה מאוד על הביטחון העצמי) וגם במידה ותצטרכו לקום לשירותים, שלא תיחשפו עם מכנס טרנינג מתחת לחולצה המכופתרת.

טיפ מספר 3 - מיקום

את ריאיון העבודה מומלץ לקיים בסביבה שקטה ונטולת הסחות דעת, ואם אפשר – שתהיה גם מסודרת וכזאת שמעידה עליכם דבר או שניים. למשל, עדיף לקיים את ריאיון העבודה כשמאחוריכם ספרייה או פינת עבודה, ופחות באזורים עמוסים כמו בשולחן האוכל במטבח – כשמאחוריכם כיור עמוס כלים. ואם אפשר, תזמנו את שעת הריאיון לשעה בה אתם נמצאים לבדכם בבית, וערניים מספיק. לא מומלץ לקיים את ריאיון העבודה בבית קפה בגלל הרוח שמקשה על השמיעה וכן בגלל תנועת האנשים.

טיפ מספר 4 - שפת גוף

כשאנחנו נמצאים בריאיון עבודה במשרדו של המראיין, אנחנו מודעים יותר לשפת הגוף שלנו – לאיפה מונחות הידיים ולזקיפות הגב. חשוב להקפיד על כך גם בריאיון עבודה בזום, למרות שקצת יותר קשה להיות במודעות לכללים של שפת הגוף. הקפידו לשבת בצורה זקופה ונינוחה, שמרו על מרחק מסוים מהמצלמה כך שהתמונה תקלוט אתכם לפחות עד גובה המותניים וכמובן הקפידו על קשר עין וחיוך מפעם לפעם. על מנת להימנע מהנמנום ששיחה בזום יכולה לגרום לנו, כדאי להשתמש בתנועות ידיים שמעלות את האנרגיה ומשקפות לצד השני שאנחנו ממש להוטים לקבל את המשרה ושיש בנו את החשק להתחיל לעבוד.