ספרי לי על עצמך.
קוראים לי חן, בת 36 מקרית אונו. אימא לרון בן השנה ואשתו של רותם. יש לי תואר בפסיכולוגיה ועובדת בעסק משפחתי. לפני הלידה עסקתי המון בצילום. אני אוהבת לצלם חיות, נופים וטבע. www.instagram.com/chen1mm
איך כתיבה נכנסה לחייך?
הכתיבה לא נכנסה לחיי כמו שהקריאה נכנסה לחיי. כשהייתי קטנה אהבתי לקרוא ספרים, הספרייה בבית הספר הייתה הבית השני שלי. אף פעם לא חלמתי לכתוב ספר לילדים, אף פעם לא נחשבתי כמי שיודעת לכתוב. כתיבת הספר נוצרה קודם כל עקב הרצון להעביר מסר, והבנתי שהמסר של תרומת הצחוק לבריאות יכול לעבור בצורה מקסימה דרך כתיבת ספר לילדים.
2 צפייה בגלריה
חן חייק דוידי, מחברת הספר "גן החיות הצוחקות"
חן חייק דוידי, מחברת הספר "גן החיות הצוחקות"
חן חייק דוידי, מחברת הספר "גן החיות הצוחקות"
(צילום: חן חייק דוידי)
איך הגיעה ההשראה לסיפור?
לפני כמה שנים, כשהייתי רווקה תל אביבית, חוויתי סוג של משבר. חיפשתי איזה משהו שיוציא אותי מזה והלכתי לסדנת "יוגה צחוק". מאוד התלהבתי מהנושא, מהעוצמה של הצחוק והתרומה שלו לייצור אנרגיה טובה. מפה לשם זנחתי את הנושא כי פיתחתי כל מיני תחביבים כמו צילום, אך במקביל תמיד חלמתי להנגיש את יתרונות הצחוק לבריאות, אם כי לא ידעתי איך.
בכל מקרה עברו השנים, התחתנתי ונולד לנו רון הבונבון. במהלך חופשת הלידה כשרון היה בגיל שלושה חודשים, כשעוד יכולתי לשבת במחשב בלי לרדוף אחריו, איירתי דמויות של חיות פשוטות בשביל הכיף ופתאום הנושא של הצחוק קפץ לי בראש וזה התחבר לי באופן נהדר לספר ילדים.
מה מושך אותך בכתיבה לילדים?
לדעתי רוב המסרים החשובים בעולם מצויים בספרי ילדים. היופי בספר ילדים הוא שלא רק הילד נחשף לסיפור, אלא גם המבוגר שמקריא את הסיפור, כך שזו חגיגה לשניים, פעילות משותפת אשר מועילה לכל המשתתפים. הספר שלי עוסק בנושא הצחוק ולמרות שהצחוק הוא נושא רציני ונעשו עליו לא מעט מחקרים, גם בשפה פשוטה ותמציתית אפשר להעביר את המסר שצחוק כ"כ בריא ומועיל בכל מיני אופנים.
2 צפייה בגלריה
הספר "גן החיות הצוחקות"
הספר "גן החיות הצוחקות"
הספר "גן החיות הצוחקות"
(צילום: חן חייק דוידי)
מה לדעתך הייחודיות של הספר?
הספר לא עוסק בהומור, אלא בפעילות הצחוק עצמה. הספר אמור להפעיל את ההורה או המבוגר שמקריא את הספר ולגרום למבוגר להשתטות עם קולות הצחוק, כמו "חוּ חוּ חוּ חוּ" ובכך לגרום לילד להתלהב עוד יותר כשהוא רואה את ההשתטות של ההורה. הרעיון פה ליצור מעגל של השתטות בין המבוגר המקריא, לילד.
האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
לא כל כך, כי ברגע שהבנתי מה המסר שאני רוצה להעביר ובאיזה אופן, רוב הכתיבה זרמה חלק. במיוחד שכבר היו לי איורים שיצרתי, אז הכל התחבר לי במהרה יחסית.
מה המסר שלך לקוראים?
בגדול, הספר הוא למבוגרים באצטלה של ספר לילדים. ילדים יודעים לצחוק, אנחנו המבוגרים שכחנו איך להשתטות ולצחוק.
המסר הוא, שצחוק הוא זריקת האנרגיה הגדולה ביותר שתוכלו לקבל. לא צריך לשמוע משהו מצחיק בשביל לצחוק, אפשר לאמן את עצמכם בלצחוק ובלהשתטות ובסוף יצא לכם צחוק אמיתי מהבטן שיעשה לכם רק טוב לבריאות.
תצחקו מהבטן ולא רק מהפה ותראו את הקסם.
האם את עובדת על משהו חדש בימים אלו?
כרגע לא, עסוקה בלרדוף אחרי השובב הקטן שבזכותו כתבתי ואיירתי את הספר.😊
מראיינת: אלינור לוגסי
גן החיות הצוחקות הוא ספר ילדים צבעוני ומקסים שמעביר מסר ברור, שגורם לנו כמבוגרים לקרוא ולתרגל צחוק מהבטן, שגורם לילדים להבין שצחוק הוא חלק חשוב מהחיים. קחו את הספר ותתחילו לצחוק בלי הפסקה, עד שתחזיקו את הבטן.
״גן החיות הצוחקות״ – חן חייק דוידי
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK