הספר מנגיש לקורא את פסוקי התורה הרלוונטיים שמכילים חכמה בינה ודעת, יופי וערכים של מוסר אלוהי כמו: אהבת האדם, קדושת החיים ושאיפה לשלום בין אומות העולם.
1. ספר לי על עצמך
למדתי באוניברסיטה במסגרת העתודה האקדמאית, ועם סיום הלימודים התגייסתי לשירות צבאי. אני בעל תואר שני בשפה הערבית ותואר ראשון בשפה וספרות ערבית והיסטוריה של המזרח התיכון.
הייתי בשירות צבאי ממושך של ארבעה עשורים, סא"ל במיל'.
בכל שירותי הצבאי עסקתי בשפה הערבית.
עוסק זה שנים רבות בתקשורת הערבית ובנושאים הנוגעים לעולם הערבי, לאסלאם ולסכסוך הישראלי-ערבי-פלסטיני.
2. מתי התחלת לכתוב ומאין ההשראה לכתיבה?
את הספר הראשון כתבתי בשנת 1979: "שיחון לתייר הישראלי במצרים" (הוצאת מסדה, 1979).
כמו כן, כתבתי שלושה ספרי עיון נוספים שעניינם העולם הערבי, הקוראן והאסלאם והסכסוך הישראלי-ערבי.
שלושת ספרי העיון הם: "מוחמד הקוראן והיהודים – אשנב לאמת" (הוצאת ספרי צמרת, 2020); "חידושי מילים ולשון בעיתוני ארצות ערב – מגמות ומאפיינים" (הוצאת צבעונים, 2021); "מסע שורשים בתורה – עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל" (הוצאת ספרי צמרת, 2023).
ההשראה לכתיבת ספרי העיון באה בעקבות העיסוק הממושך של עשרות שנים בתחומים אלה והידע הרב שצברתי.
התנ"ך שימש לי מקור השראה לכתיבת הספר "מסע שורשים בתורה, כמו כן ספרי עיון רבים על פרשות התורה היו גם כן מקור עזר והשראה חשוב.

2 צפייה בגלריה
ניר צורף
ניר צורף
ניר צורף
(צילום: באדיבות ניר צורף)

3. מה החלק שהכי אהבת בתהליך?
ליטוש הספר לאחר סיום כתיבתו, שכלל בדיקת ניסוחים, פיסוק, הגהה ולבסוף תהליך עיצוב העטיפה לספר וכתיבת תמצית המסכמת את המסרים בספר המופיעה בגב הספר.
4. האם היו לך אתגרים או קשיים במהלך הכתיבה?
כל השלבים בכתיבת כל ספר וספר היו מעניינים ומאתגרים, והם כוללים חקירה ובדיקת העובדות והנתונים של הנושא במגוון מקורות, תהליך איסוף החומר ותוך כדי כך גם רישום מסקנות ראשונות ומשפטי מפתח, בניית תוכן העניינים, בניית הפרקים וכתיבת כותרות לפרקים.
יש לציין, כי בעצם הכתיבה יש חדוות יצירה הגורמת סיפוק רב לכותב וליוצר.
5. מהו המסר שלך לקוראים בספר "מסע שורשים בתורה"?
הכרת השורשים והעבר ההיסטורי של עם ישראל תורמים להבנת המציאות בהווה ומבטיחים את נצח עתידו של עם ישראל במולדתו ההיסטורית.
חשוב לכל יהודי באשר הוא, להכיר ולדעת את השורשים ואת העבר ההיסטורי של עם ישראל ואת זיקתו העזה לארץ ישראל, ארץ האבות ומקום צמיחתו.
הספר מכיל את מרבית פסוקי התורה הרלוונטיים הדנים בעַם ישראל, זהותו הלאומית וייחודו ביחס לעמי הארצות, תורת ישראל מעלותיה וייחודה, וארץ ישראל מעלותיה וייחודה, היא הארץ שהובטחה לאבות האומה אברהם יצחק ויעקב ולעם ישראל צאצאיהם.
הספר בוחן את הקשר ואת יחסי הגומלין בין שלושת המרכיבים: עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, ומתאר את סיפור צמיחתו של עם ישראל ותהליך התהוותו מימי האבות ועד ימינו אנו. הספר מנגיש לקורא את פסוקי התורה הרלוונטיים שמכילים חכמה בינה ודעת, יופי וערכים של מוסר אלוהי כמו: אהבת האדם, קדושת החיים ושאיפה לשלום בין אומות העולם.

2 צפייה בגלריה
כריכת הספר
כריכת הספר
כריכת הספר
(צילום: הוצאת צמרת)

6. ספרים וסופרים שהשפיעו על סגנון הכתיבה שלך:
המחקרים וספרי העיון בתחומי העיסוק שלי השפיעו על סגנון הכתיבה שלי ומהם למדתי. כמו כן, הכתיבה המרובה בשירות הצבאי במודיעין השפיעה על סגנון הכתיבה שלי.
7. האם יש לך רעיונות לכתיבה בעתיד?
אני בוחן אפשרות לכתוב שני ספרי עיון ומחקר נוספים:
- "האלימות באסלאם ובחברה הערבית".
- "הלוחמה הפסיכולוגית באסלאם ובתעמולה הערבית והפלסטינית נגד ישראל".
8. האם יש לך טיפים לסופרים מתחילים?
קטונתי מלתת טיפים לאחרים. עם זאת, לסופרים מתחילים אני מייעץ: לאלה שיש כישרון בכתיבת מחקרים וספרי עיון, שירה או רומן, שיעמיקו את הידע בנושא ואז פשוט לכתוב ולפרסם את הדברים ללא חשש ולעקוב אחרי טיב התגובות ומשם להמשיך ולשדרג את הכתיבה.

"מסע שורשים בתורה" מאת ניר צורף
לרכישה באתר NETBOOK
מוגש מטעם: הוצאת צמרת
פורסם לראשונה: 11:23, 01.10.23