בגיל 14 החל רמי גרינברג את שירותו הציבורי למען פתח תקוה, כיו"ר תנועת נוער, והיום, 26 שנים אחרי, הוא מתכוון לגייס את הניסיון רב השנים הזה כדי להגיע לצמרת, שלידה הוא פועל שנים ארוכות. מי שהיה עוזר מנכ"ל העירייה, מנהל האגף לקידום המערכות העירוניות, היועץ לראש העירייה לשעבר איציק אוחיון ובחמש השנים האחרונות נחשב לחבר מועצת העיר הפעיל ביותר – יודע כי באמתחתו הידע והניסיון שאין לאף מועמד אחר לראשות העירייה בבחירות הקרובות שיתקיימו בסוף החודש.
משום הניסיון הזה גרינברג הוא הראשון לדעת מקרוב כי בחמש השנים האחרונות העיר, כדבריו, "הייתה תקועה, ללא עשייה אמיתית בתחומים שונים, החל מהטיפול בשכונות וכלה בעומסי התנועה, מאיכות הסביבה ועד לספורט, מהגמלאים ועד לרווחה, וגם בנושאי החינוך והצעירים יש הרבה מה לעשות. במקום זאת התעסקו בעיקר ביחסי ציבור ששירתו אינטרסים פוליטיים. אבל אני מאמין שהתושבים רואים ומרגישים את זה והם מוכנים לראש חדש."
1 צפייה בגלריה
רמי גרינברג, יח"צ
רמי גרינברג, יח"צ
רמי גרינברג, יח"צ
ההיכרות הקרובה עם שלל הבעיות והדרכים לפתרונן היא שהניעה אותו להציג את מועמדותו, כשהוא מגיע לבחירות עם תוכנית סדורה שעניינה טיפול בנשואים החשובים ביותר לתושבי העיר, כדי לשנות את מציאות חייהם מקצה לקצה.
"בכל שנותיי בעיר תמיד פעלתי כדי להשפיע לטובת התושבים," הוא אומר. "בתפקידי כעוזר מנכ"ל העירייה קידמתי את המערכת העירונית בכל התחומים וביצעתי פרויקטים רבים ברחבי העיר. בתפקידי כמנהל האגף לקידום המערכות העירוניות טיפלתי בכל ההיבטים התפעוליים, מול התושבים וועדי השכונות באופן ישיר. האסטרטגיה שלי פשוטה אך יעילה - לגעת בנושאים החשובים ביותר לתושבים בעיר ולשנות אותם מקצה לקצה."
אבל כדי להזיז דברים – יודע כל איש רשות מקומית – יש צורך גם בקשרים עם הפוליטיקה הבכירה ברמה הארצית. את הקשרים האלה טווה גרינברג בכל אותן שנות פעילותו ובכוונתו לנצלם לצורך קידום פרויקטים בעיר והשגת משאבים ואמצעים רבים עבורם, "בדגש על תחומי התחבורה, איכות הסביבה, ספורט, תרבות, גמלאים, רווחה, צעירים וחינוך. בתחום התחבורה לדוגמא אפעל מול משרד התחבורה לקדם תוכנית שתסייע להקל על עומסי התנועה הכבדים בצירים המרכזיים בעיר, ואפעל להנגשת התחבורה הציבורית לכל חלקיה, ובמיוחד לשכונות הקצה. בנושא החינוך אני מביא תוכנית סדורה ומקיפה למצוינות. המצוינות הזו תהיה גם המשואה שלאורה נלך בכל הנוגע לכל פיתוחה של העיר."
דגל נוסף שאותו גרינברג נושא הוא התפיסה שהאירה את דרכו בכל שנות עשייתו למען העיר ותושביה – תחושת השליחות הציבורית. "בתפיסתי, עשייה ציבורית איננה קריירה, כי אם שליחות. בכל שנות כהונתי כחבר מועצה לא לקחתי שקל מהעירייה ואף סירבתי לקבל את תפקיד סגן ראש העירייה בשכר. לא פחות חשוב – אני מגיע מרקע של עשייה וטוהר מידות. אני לא נופל לפוליטיקה נמוכה וללכלוכים. אני מאמין במקצועיות וביושרה – כך בקמפיין הבחירות וכך בעבודה כנבחר ציבור. לכן אני גם מציע לכל מי שמלכלך או מחפש מתחת לשטיח כל מיני פרשיות, להניח את הדברים הללו בצד ולהתעסק בתכלס - איך הופכים את פתח תקוה למצוינת. כי בסופו של דבר יש לנו עיר מדהימה, תושבים מעולים ויכולת להיות העיר המובילה בישראל בכל תחום, רק צריך מי שינווט את הספינה נכון. אני מגיע ממקום אמיתי, מקום של נתינה. הוכחתי את זה ב-26 שנות שירות ציבורי למען פתח תקוה. מעולם לא לקחתי לעצמי ולא פעלתי מאינטרסים אישיים. יש לי את היכולות האישיות, את הידע המקצועי ואת המכלול שנדרש כדי לממש את החזון הזה."
רמי גרינברג, בן 40, תושב העיר. גדל בפתח-תקווה. לאחר שירות צבאי בהנדסה וכקצין ביחידת דובדבן שירת במשטרה ביחידות מובחרות, ובמקביל למד משפטים. מנהל פרויקטים ועוסק בעריכת דין.
רמי גרינברג. סיעת התחדשות, המיוצגת באות "ר"