1 צפייה בגלריה
אלחנן פלהיימר. צילום: אבי רביבו
אלחנן פלהיימר. צילום: אבי רביבו
אלחנן פלהיימר. צילום: אבי רביבו
כשאלחנן פלהיימר (22) הקים את "תכלס" עם חבריו במטרה להתברג במועצת העיר כסיעה צעירה ורעננה, ספק אם הוא צפה את תגובת הגווארדיה הוותיקה. לטענתו, בשבועות האחרונים חבריו והוא נתקלים בקשיים שמערימים עליהם השועלים הוותיקים בעיר, שלא מפסיקים "לשים להם רגליים" - החל ממאבק על האותיות בקלפי ועד להפצת שמועות לא נכונות.
פלהיימר מספר, למשל, כי "שקלנו לקחת את האות א', אבל גנאדי בורשבסקי אמר ש־ד' ו־א' זה שלו. רצינו את צ', ואז אורי אהד אמר ש־צ' ו־י' הם שלו. זה מגוחך. האנשים של אהד טוענים שאם אנחנו נהיה גם צ', הבוחרים יתבלבלו. איך בדיוק? אצלנו כתוב 'תכלס מנהיגות צעירה לפתח תקוה'. אנשים שבאים להצביע בקלפי לא יודעים לקרוא?".
"אהד פנה לוועדת הבחירות ואמר שילך איתנו למלחמה על האות ואפילו עד לבית משפט. אין לנו זמן וכוח למלחמות מיותרות. חבל, כי כבר הוצאנו פליירים. זה מעיד על הכל. ללא קשר, אתה רואה את השפה בקבוצות הווטסאפ ואיך יורדים אחד על השני עבור קולות. זה מאוד ילדותי, עצוב ומסביר למה כשהציבור שומע את המילה פוליטיקה, הוא נרתע. הציבור מאס באותם פוליטיקאים ואנשים שיושבים עשרות שנים על אותו כסא".
שיר פרידה
קושי נוסף איתו מתמודד פלהיימר הוא עזיבתה של שיר הלל, לשעבר מהפעילות הבכירות של תכלס, שעברה לרשימת "מחוברים" בראשות של איתי שונשיין.
מה קרה שם?
"לא הסתדר לנו איתה והיא החליטה להצטרף לשונשיין. היא עזרה לי המון בהתחלה, וזה נגמר בהבנה. הוא מתנהל איתנו באופן לא ראוי".
למה אתה מתכוון?
"יש לנו סרטונים שצילמנו בהם רואים בבירור כיצד מונעים מאיתנו להיכנס לבר של אחיו באזור יכין סנטר. לא התלכלכנו ולא נתלכלך. זה נהיה כבר די מצחיק".
למה מצחיק?
"מצד אחד כל המועמדים הוותיקים אומרים שאנחנו סתם סיעה וצוחקים עלינו, ומצד שני מפחדים מאיתנו ותוקעים לנו מקלות בגלגלים. אנחנו מראים שאפשר אחרת ושהגיע הזמן שחבר'ה צעירים יבואו וישבו שם".
מה קורה ביניכם ל"בית היהודי"?
"יש המון טענות כאילו באנו לפגוע בהם, וזה פשוט לא נכון. אני בעצמי דתי־לאומי, אבל יש לי ברשימה בחור חילוני, עוד שתי חילוניות ועוד חרדית. אנחנו מגוונים ופונים לכלל האוכלוסיות".
למה אתה חושב שכל זה קורה לכם?
"אני לא מבין ולא יודע, אבל אנחנו חוטפים המון אש מהמועמדים. לא ציפיתי לזה, ואני בהלם שזה קורה. אולי אני תמים. למה לא לבוא ולהגיד במה אתה טוב במקום ללכלך? מעיפים אותי מקבוצות ווטסאפ ופייסבוק על דברים שאחרים עושים גם כן. זאת התנכלות של הרבה גורמים ביחד".
על השמועות שפלהיימר מקורב לברוורמנים בגלל אביו יעקב, חבר קרוב של המשפחה, הוא עונה: "חד משמעית, אין לנו קשר עם דפנה ואיציק ברוורמן".
מעבר לקשיים עם הוותיקים, כיצד מתנהל הקמפיין שלכם?
"הולך מצוין. המון אנשים וחבר'ה מבוגרים אומרים שנמאס להם מהמצב הקיים ושהם מראים נכונות להצביע לנו. אנחנו מביאים משהו נקי, עם רעב לעשייה ציבורית, ונהנים מזה. אנחנו עושים את זה מכל הלב".
מוכנים ליום הבוחר?
"עובדים ומתכוננים במלוא הכוח. אני בטוח שנפתיע בענק ואני רואה את זה בשטח. אין אחד שלא התלהב מאיתנו ולא רוצה לקחת חלק בעשייה שלנו".
יש דיבור עם מועמדים אחרים?
"נשב עם מי שצריך ונראה מי הכי טוב ויכול לעזור לצעירים בעיר".
תגובות
מ"הביצועיסטים" נמסר: "לא ברורה לנו הטענה. יש חוק וסדר של הגשת בקשה לאותיות. פלהיימר הגיש בקשה לאותיות אחרי סיעת הביצועיסטים, והאותיות צ' ו־י' כבר הוקצו לנו. ההנחיות בעניין האותיות מאוד ברורות, וזאת על מנת למנוע בלבול בין המפלגות. האם מר פלהיימר רוצה לזכות בקולות לא לו תוך הטעיית הבוחרים? זאת ועוד, יצרנו קשר ישירות עם פלהיימר והצענו לו שלא יוותר על האות צ' אלא יוסיף אות לפניה, וזאת שוב על מנת למנוע בלבול. פלהיימר סירב".
מ"מחוברים" נמסר: "מדובר בפרובוקציה של פלהיימר, שניסה להיכנס ולארגן אירוע פוליטי בבר של אחיו של איתי שונשיין. זאת חוצפה ממדרגה ראשונה. הוא בא לשם לבלות הרבה פעמים וזה דבר אחד, אבל לקדם את תעמולת הבחירות שלו בתוך המקום זה לא מקובל. חבל שנותנים לו במה".
מ"הבית היהודי" טרם התקבלה תגובה.