1 צפייה בגלריה
זוכאים ודרשן הכהן. צילום: באדיבות זוכאים
זוכאים ודרשן הכהן. צילום: באדיבות זוכאים
זוכאים ודרשן הכהן. צילום: באדיבות זוכאים
יו"ר אירגון הסוחרים בפתח-תקוה, רפאל (רפי) זוכאים, מוקם במקום השני ברשימת "אחד משלנו" של אורי דרשן הכהן, שמתמודד לראשות העירייה. זוכאים פועל בהתנדבות במשך ארבע שנים כיו"ר הסוחרים בעיר וידוע כמי שמסייע לבעלי העסקים והתושבים.
לטענת זוכאים, החבירה לדרשן הכהן היא בשל ההזנחה הקשה של קברניטי העיר כלפי מרכז פתח-תקוה. "מאות פעמים מנעתי הפגנות נגד העירייה מתוך תקווה ואמונה ששיתוף פעולה עדיף על מלחמות ומאבקים", הוא מסביר. "אני מאמין כי בהידברות ניתן לגרום לשינוי, שיקום, ושיפור פני העיר למעננו התושבים".
במכתב ההצטרפות מספר זוכאים על ההחלה להצטרף לסיעה החדשה. "השכלתי להבין שהאלטרנטיבה נמצאת כאן בהישג יד ממש", הוא ציין. "האלטרנטיבה הטבעית והנכונה היא להושיט יד וללכת עם אחד משלנו". לטענתו, דרשן הכהן הוא "מועמד שלא מגיע מתוך המערכת הפוליטית הנגועה בהתעלמות וזלזול בתושב, ובלא יותר מהצגות בישיבות המועצה".
זוכאים ודרשן הכהן מתחייבים לפעול למען איכות חיי התושבים והסחורים ולדאוג להם לחניות, תחבורה ציבורית והפחתת מסי הארנונה. "העיר זועקת להתחדשות ותמיכה בעסקים הקטנים", הם מוסיפים. "מרכז העיר זקוק לשיקום".
בינתיים, נחשפה השבוע רשימת התורמים החלקית של אורי דרשן הכהן, ובתוכה נמצא גם אייל טביב, מבעלי מפעל "טביב" לפינוי הכימיקלים באזור התעשייה סגולה, שתרם 2,000 שקל.
כזכור, סוגיית המשך פעילות המפעל עומדת בלב מאבק תושבי שכונת אם המושבות בטענה כי ייתכן והוא המקור לריחות הקשים הנישאים באזור. העירייה אמנם הוציאה למפעל צו סגירה, אולם כרגע הוא ממשיך בפעילותו בהוראת בית המשפט.
מדרשן הכהן נמסר בתגובה: "כשאבחר, אפעל בהתאם למצופה ביושר והגינות, ללא משוא פנים, עם כל בעלי העסקים והתושבים בפתח-תקוה תוך הקפדה על טוהר המידות, שיוויון זכויות והזדמנויות".