3 צפייה בגלריה
ליאור אקרמן. צילום: ליאת מנדל
ליאור אקרמן (53), בכיר השב"כ לשעבר וראש מטה בחירות 2013 שבהן ניצח איציק ברוורמן, הכריז היום (שלישי) על התמודדות לראשות עיריית פתח תקוה בבחירות המוניציפאליות הקרובות.
אקרמן, גרוש פלוס שלושה ילדים, עבר להתגורר בשנתיים האחרונות בראש העין ומחפש בימים אלה דירה בפתח תקוה.
הוא כיהן בתפקיד סגן ראש אגף בשב"כ וראש מטה ראש השב"כ. לאורך רוב שירותו שימש בתפקידי שטח, ניהול ופיקוד בכירים, מבצעיים ומודיעיניים. אקרמן יזם והקים את מערך הדוברות והתקשורת של הארגון, את מערך קשרי החוץ שלו וכן היה מעורב במגעי השב"כ וממשלת ישראל עם הפלסטינים, המצרים, הירדנים והממשל האמריקאי.
3 צפייה בגלריה
ליאור אקרמן. צילום: ליאת מנדל
בבחירות המוניציפאליות של שנת 2013 כיהן אקרמן, כאמור, כראש מטה הבחירות של ראש העירייה המכהן איציק ברוורמן. יחד איתו הוא הצליח להוביל למהפך, כאשר ברוורמן גבר על אורי אהד שהיה ראש העירייה בפועל באותה תקופה.
לאחר הבחירות הוצע לאקרמן לכהן בתפקיד מנכ"ל העירייה, אולם הוא סירב ויעקב ממן קיבל את המשרה.
בשנים האחרונות שימש אקרמן כבעלים ומנכ"ל של חברה פרטית לייעוץ ארגוני וניהולי. הוא מרצה בארץ ובעולם בתחומי הניהול, המנהיגות, נושאים ביטחוניים וכן שפת גוף - תחום אותו הוא מכיר היטב מהשב"כ.
בתקופה האחרונה היו שמועות על כך שאקרמן שוקל להתמודד וכעת ניתן לכך אישור רשמי.
3 צפייה בגלריה
ליאור אקרמן. צילום: ליאת מנדל
אקרמן כתב בהכרזה על ההתמודדות שלו את הדברים הבאים: "במהלך השנתיים האחרונות ובדגש על החודשים האחרונים, קיבלתי אלפי פניות ממגוון רחב של תושבי פתח תקוה המכירים אותי ואת פועלי בעבר ובהווה וכן מגורמים מרכזיים המעורבים בקהילה ובניהול העיר, בבקשה לבחון את הצגת מועמדותי לראשות העיר בבחירות הקרובות שיתקיימו באוקטובר 2018.
"נולדתי בפתח תקוה וגדלתי בה כל חיי. הוריי וילדיי מתגוררים בעיר והתחנכו בה ואני מכיר היטב כל פינה, גינה ואתר בעיר. במהלך החודשיים האחרונים אני מסתובב בעיר ופוגש מספר רב מאוד של תושבים בשכונות השונות. במסגרת זו קיימתי מפגשים עם גורמים בכירים הן ממועצת העיר, הן מעובדי עיריית פתח תקוה והן מקרב סוחרים, אנשי עסקים ופעילים חברתיים מובילים בעיר.
"לאורך כל מפגשיי עלו טענות זהות על היעדר עשייה של העירייה, על הזנחה בקרב רוב שכונות העיר, על נסיגה בהישגי התלמידים בעיר, על המשך התיישנות והזנחת מרכז העיר, על בעיית תשתיות תחבורה וחנייה בשכונות החדשות, על עצירת תנופת ההתחדשות העירונית בעיר ועל עניינים רבים נוספים הקשורים לאופן התנהלות העירייה.
"מבלי להתייחס בשלב זה לנכונות הטענות ותחושות התושבים, הגעתי למסקנה לאחר לבטים רבים ובדיקות עומק, כי ניתן וראוי לנהל את העיר המדהימה הזו בצורה שונה, מקצועית יותר, עם ערכי מנהיגות ומצויינות, עם אחדות שורות, עם יושר ויושרה, עם יכולות ניהול אסטרטגיות ותוך הישענות על ניסיון ניהולי ומנהיגותי רב שנים של ארגונים גדולים.
"לאור זאת, החלטתי להודיע כי אני מתכוון להציג את מועמדותי לבחירות כמועמד לראשות העיר פתח תקוה. אני עושה זאת מתוך תחושת שליחות אזרחית וחברתית ומחוייבות לעיר הולדתי שבה גדלתי וגידלתי את ילדיי".