הבחירות המקומיות הולכות ומתקרבות והגזרה מתחממת: סגן ראש העיר, צדוק בן משה, תועד אתמול מוריד שלט של סיעת מחויבים בראשות אורי אהד שנתלה על גדר בניין בכפר גנים ג', ותולה במקומו שלט של סיעת התחדשות בה הוא חבר, צעד שעורר ביקורת בעיר. "הם תלו ללא אישור דיירי הבניין, אני קיבלתי אישור", אומר בן משה.
1 צפייה בגלריה
הסרטון עם צדוק בן משה
הסרטון עם צדוק בן משה
הסרטון עם צדוק בן משה
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
האירוע המדובר תועד אתמול בפינת הרחובות יפה נוף העצמאות בשכונה והופץ בקבוצות ווטסאפ רבות. כאמור, סגן ראש העיר נראה מוריד שלט של סיעת מחויבים שהיה תלוי במקום לצד שלט של סיעת יש עתיד, ובמקומו תלה שלט של סיעת התחדשות בראשות רמי גרינברג, בה הוא חבר.
"השלט נתלה לבקשתה של דיירת בבניין", אמר יו"ר סיעת מחויבים אורי אהד, אותה הוא הקים יחד עם איתי שונשיין. "לצערנו התמונות של צדוק בן משה מדברות בעד עצמן. מדובר בפעולה בריונית שפוגעת בהליך הדמוקרטי.
"פעלתנות היתר של מועמד מספר 3 בסיעת גרינברג בהשחתת השלט מטרידה יותר כאשר מנגד אנו שומעים את השתיקה הרועמת של סיעת ראש העיר כאשר מתנ"ס עירוני מאפשר כניסת קומץ תושבים מקורבים ומונע כניסת תושבים השייכים למגזר החילוני, הדתי וחלק מהמגזר החרדי. כך גם בכל הקשור לפרויקט נעים בסופ"ש או האלימות המשתוללת בקרב בני הנוער".
עוד הוסיף אהד, כי "התנהלות אנטי דמוקרטית זו מעידה כי שתיקה זו תימשך גם למול הקיצוניים שייכנסו למועצת העיר ומחדדת את הצורך בסיעת מחויבים כסיעה גדולה עצמאית בעלת עמוד שדרה שתוכל לאזן את רמי למול הקיצוניים".
אל מול הטענות וההד שיצרו הסרטון והתמונות, מסר היום בן משה למיינט פתח תקוה: "לפני שבועיים-שלושה הוצאתי הודעה לוועדי בתים בשכונה, וביקשתי מהם אישור לתלות שילוט על גדרות הבניינים. פנו אליי ועדים, יצרתי קשר עם אחרים ותליתי היכן שאישרו לי. יתרה מזאת, אמרתי להם שמספיק שאחד מדיירי הבניין לא מאשר זאת ואני לא תולה.


קראו גם:

"כשהגעתי אתמול למקום המדובר תוך כדי לחץ של זמן, התקשרתי לתושבת הבניין שהייתה בועד לא מזמן וביקשתי אישור לתלות במקום. במקביל שאלתי אם סיעת מחויבים קיבלה אישור. כשהיא השיבה שהם לא קיבלו אישור ומנגד אמרה שאני יכול לתלות את השלט שלי, תליתי אותו והורדתי את שלהם. באותו רגע, עשיתי את זה מתוך לחץ של זמן, הרגשתי שאני עושה משהו נכון ובאישור. זה לא שהלכתי בחסות החשכה והורדתי שלטים ותליתי את שלי. זה ההבדל ביני לבין סיעות אחרות-הם עושים את הדברים בלי אישור ואני באישור מתוך האמת והצדק שלי".
מדוע למשל לא תלית את השלט לצד שני השלטים האחרים?
"בדיעבד הייתי צריך לחשוב ולא להתערב בזה שהם היו לא בסדר. יחד עם זאת, אם הייתי תולה את השלט בצד, לא היו רואים אותו מספיק טוב".
בן משה סיכם בנימה ביקורתית: "סיעות אחרות תולות שלטים נגד החוק במקום שמפריע לשדה הראיה, אבל כשאני תולה שלט במקום שאישרו לי אז זה לא בסדר ומופץ בכל מקום. אני לא עושה שום דבר מתוך מחשבות שליליות".