איך שהזמן רץ כשנהנים: דומה שרק אתמול שר באדי גאי על כך שהוא "74 Years young", אבל בדיקה קצרה מגלה שהשיר הזה פתח את אלבומו Living proof עוד בשנת 2010. בשמונה השנים שחלפו מאז, הוציא באדי גאי אלבום חדש בכל שנתיים ובימים אלה יצא אלבומו ה-18 (מבלי לספור הקלטות של הופעות חיות) הנקרא The blues is alive and well והאלבום הזה הוא מתאבן מעולה להופעה שענק הבלוז ייתן כאן באוקטובר הקרוב.
הזמן עושה את שלו ומשירי האלבום ניכר שנושא הגיל מעסיק את באדי גאי לא מעט: A few good years הפותח את האלבום הוא בלוז איטי וממכר בו גאי מתרפק על עברו, הנשים בחייו, הכסף שצבר- ובזבז כאילו אין מחר: "רק עוד כמה שנים טובות, אלוהים, זה כל מה שאני צריך" הוא מתוודה. גם Old Fashioned סב סביב הנושא הזה שך הזמן שרץ קדימה, המגיע לשיא בשיר הסוגר את האלבום- End of the line: "אני האחרון שיכבה את האור – ויש לי עוד הרבה מה לנגן, אבל לפעמים אני מרגיש שזה סוף הדרך".
אבל "הבלוז בריא ושלם" אינו אלבום דכאוני, מורבידי או משהו בסגנון; כשהוא כבר צעיר בן 82, (ב-30 ביולי, אם לדייק), אייקון הבלוז הוותיק מראה לנו (שוב) למה הוא נחשב המוהיקני האחרון של דור הנפילים: קולו החם, עמוק ומלא הבעה כתמיד – והגיטרה, הו הגיטרה שלו עדיין דוקרת כשצריך ומתפייטת כשנדרש.באדי גאי מנגן עליה באנרגיה בלתי נדלית, בין אם זה רק הוא והגיטרה שלו ב- Milkinmuther for ya הותם את האלבום, או נענה לאתגר שמציבים בפניו שני ענקי גיטרה נוספים - ג'ף בק וקית' ריצ'רדס המתארחים בשיר "קוניאק"; ולשמוע את שלושת ה"גרזנים" האלה בפעולה הוא תענוג צרוף- וגם מיק, החבר של קית', מביא את המפוחית שלו ל- You did the crime. שיתוף פעולה נוסף הוא דואט של גאי יחד עם ג'יימס ביי, סינגר-סונגרייטר בריטי מז'אנר הפולק-פופ של ג'יימס בלאנט ואד שירן. אז כן, יש כמה אורחים באלבום, אבל זה אלבום בלוז שחותמו המוכר של באדי גאיי ניכר בו בכל תו.הוא נע בין בלוז איטי לשיר פאנקי, והכל מלא גרוב ונשמע מודרני וטרי להפליא, חשמלי ומחשמל. ולא הזכרני ואת ה- Muscle Shoals Horns – חטיבת כלי הנשיפה המתגברץ חלק מהשירים, בהפקתו המושלמת של ום האמברידג', המתופף שגם שותף לכתיבת השירים המקוריים שבאלבום, המשולבים בכמה נכסי צאן ברזל של הבלוז, כמו Nine below zero של סוני בוי וויליאמסון.
את כל הטוב הזה נוכל לראות-ולשמוע על הבמה, כשבאדי גאי, שבפעם אחרונה שביקר כאן לפני שנתיים, הביא ארבעת אלפים חובבי בלוז לקיסריה - ישוב לישראל להופעה חד פעמית בה יתארחו כמה כוכבים וגיבורי גיטרה מקומיים: פורטיס, יהודה קיסר, שלומי ברכה, לירון עמרם וגם נינט – במופע ייחודי שנערך במיוחד לערב הזה. כל הכנסות ההופעה הן קודש ל"כנפיים של קרמבו" - תנועת נוער המשלבת ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים מורכבים, רבי נכויות, עם בני נוער מהחינוך הרגיל. בתנועה יש כ- 6,000 פעילים, ב-65 סניפים ברחבי הארץ. זו תנועת נוער המגשימה את השינוי החברתי, ובה ילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים הנמצאים כשווים באותה מסגרת חברתית. ילדים ונוער עם ובלי נכויות, דתיים וחילוניים, ערבים, בדואים, דרוזים ויהודים החולקים יחד פעילות חברתית מהנה ומעצימה.
האזינו כאן לספיישל רדיופוני ליום הולדתו של באדי גאי.
באדי גאי בישראל, 25.10, פארק רעננה. לכרטיסים: 9066*.