"גם בעת מלחמה אנשים זקוקים לאהבה", אומר השבוע אלון וולקוביצקי (47) מפתח־תקוה. הוא נכנס לבית האח הגדול בקול תרועה רמה, אבל אחרי שלושה ימים בלבד הוציאה אותו ההפקה מהבית משום שעבר לטענתה על חוקי הבית. למרות הזמן הקצר ששהה בבית המפורסם במדינה עורר וולקוביצקי עניין, בעיקר בזכות היותו אדם דעתן וישיר, והדיירים הוותיקים לא נותרו אדישים לנוכחותו.
2 צפייה בגלריה
אלון וולקוביצקי
אלון וולקוביצקי
אלון וולקוביצקי
(צילום: ריאן)
"בגדול אני מרגיש אכזבה ותחושה שלא מיציתי את עצמי, גם בפן הפוליטי וגם בפן האישי", הוא אומר. "אני מרגיש שיכולתי להגיע רחוק מאוד, אולי אפילו עד הגמר".

החברים שהתגייסו

וולקוביצקי, עורך דין פלילי ואיש ימין בדעותיו, נכנס בכניסה השנייה ועורר עניין מהרגע הראשון. ב"תעודת הזהות" שלו הוא סיפר כי נכנס לבית האח הגדול כדי להציג עמדה אידאולוגית מנוגדת לזאת של ניר כהן, דובר ארגון השמאל "שוברים שתיקה". והייתה לו עוד סיבה: וולקוביצקי, רווק מושבע, סיפר כי הוא מעוניין להתקרב לדיירת חגית היימן ולבדוק אם קיים פוטנציאל זוגיות ביניהם.
"היה לי חשוב להיכנס לבית האח הגדול בעיקר כי אנחנו בישורת האחרונה לקראת הבחירות", הוא אומר. "בתוכנית ניתנה במה לשוברים שתיקה ולעמדותיה באמצעות הדובר שלה ולדעתי, הן נותרו ללא מענה אמיתי. אני מודה שגם חגית סקרנה אותי".
הכרת את הפורמט לפני זה?
"הכרתי את התוכנית וצפיתי ברוב העונות הקודמות. בפירוש ידעתי לקראת מה אני הולך".
מה היה התהליך האישי שעברת מרגע ההודעה שאתה בפנים ועד שנכנסת?
"הכנתי את עצמי נפשית. קודם כול לניתוק מהכלבה שלי, צ'ינה, שלא עזבתי ליותר מחמש שעות בכל השנים שהיא אצלי. זה היה קושי שלקחתי בחשבון. הייתה גם לוגיסטיקה, לקוחות ומשפחה. דאגתי לדברים הללו גם בפן הנפשי וגם בפן הפרקטי. הכנתי את המשפחה ואמרתי לה שיכול להיות שיראו דברים לא נעימים וקיים סיכוי שיראו אותי כועס או מוחרם חלילה".
היה ברור לך שהסיכויים של דיירי הכניסה השנייה להגיע לגמר נמוכים?
"ידעתי את זה, אבל לקחתי בחשבון אילו כוחות ואנשים עובדים למעני מחוץ לבית האח הגדול. הכוונה שלי היא לצמרת של אנשי הציבור והחברה הימנים במדינה. מדובר באנשים כמו 'הצל', רן כרמי בוזגלו, הביביסטים למיניהם, סניף הליכוד בפתח־תקוה ואפילו חברי ראש העירייה רמי גרינברג. יתרה על כך, כשיצאתי מהבית גיליתי שהתמיכה בי מהמעגלים הללו הייתה גדולה אף יותר ממה שציפיתי ובניתי עליה. גם ידעתי שיהיה קשה להישאר אדיש אליי כי רציתי לדון ולעסוק בנושאים הללו של פוליטיקה במיוחד מהצד הימני של המפה".
2 צפייה בגלריה
אלון וולקוביצקי ו"הצל"
אלון וולקוביצקי ו"הצל"
אלון וולקוביצקי ו"הצל"
(צילום: פרטי)
איפה חגית בכל הסיפור הזה?
"לא סוד שרציתי לנסות להתקרב אליה. דווקא כשנראה לי שאנחנו מתקרבים יצאתי מהבית ונמנעה ממני ההזדמנות. ביומיים הראשונים הייתי ממוקד בשיח ובמאבק הפוליטי עם ניר, אבל באינטראקציה שהייתה לי עם חגית היא אפילו הציעה לי לישון לידה. היא אמרה לי שהיא תשמח לדבר איתי ותקשיב לי אם יש לי קושי כלשהו. הרגשתי שהייתה בינינו אינטראקציה חברית".

"ניסיונות שידוך"

מרגע כניסתו לבית לא בזבז וולקוביצקי זמן וכבר בשלב ההיכרות הראשון שאחרי הירידה מהמדרגות "עלה על הכוונת" של כהן וחברו ליאור דואק. "באינטראקציה הראשונה שלי עם ניר אמרתי לו באופן עוקצני, 'אתה האיש שעוזר לחיילים? משפר אותם? יש לי חבר שעושה את זה והוא גם ראפר'", הוא משחזר.
"רציתי שניר יבין מי אני ומה אני מביא איתי. עם זאת דאגתי לציין לפניו שאני לא מגיע לריב ולרדת לרמות נמוכות ולהשתמש במילים קשות אלא כדי לקיים דיונים עניינים בנושאים הבוערים והרגישים הללו".
לא טעית כש"הסתערת" עליו כבר בהתחלה?
"תכננתי להיכנס לבית וביממה הראשונה פשוט ליצור חברויות ולשתוק בכל מה שקשור לפוליטיקה, אבל מהרגע שלחצתי את ידו של ניר אני מודה שלא התאפקתי. היה לי קשה ללחוץ את ידו בלי להסביר לו מי אני. בניגוד אליו, מי שקיבלה אותי ממש יפה הייתה הדיירת ירדן אדרי שהייתה חמה מאוד, וזה עזר לי בחוויה של הכניסה".
בהתחלה נראה שאחדים מהדיירים רואים בך אאוטסיידר. הרגשת את זה?
"כבר בכניסה הרגשתי את הלחץ מהדייר אסיף אלקיים, כאילו אני מגיע לו על המשבצת של איש ימין והקונטרה לשיח השמאל שהיה בבית. הרגשתי שהוא נכנס למגננה מולי. אני חושב שזאת הסיבה שהוא כמעט לא החליף איתי מילה ודבר מאחורי גבי. הצורה שבה הוא הסתכל עליי אמרה לי הכול. ביום הראשון שלי בבית יצאתי לחצר ופתאום שמעתי קריאות עידוד כלפיי מצד חיילים בחוץ. זה חימם לי מאוד את הלב, אבל מבחינת הדיירים בבית משהו השתנה. אני חושב שבאותו הרגע חלקם ראו בי איום לא ברור. תחשוב, לא חלפה יממה וכבר הריעו לי בחוץ. אני לא זוכר דבר כזה בכל העונות של האח הגדול".
הדייר גדי פניבילוב ניסה לשדך בינך ובין חגית, ספק בצחוק ספק ברצינות. מה חשבת על זה?
"היו ניסיונות שידוך שלו שקרעו אותי מצחוק. באחת הפעמים נפלתי על הרצפה מרוב צחוק. כשאני חושב מדוע הוא עשה את זה התשובה יכולה להיות שזאת דרך להפיג את השעמום. זה נתן לו עניין כי הוא הבין שנכנסתי רווק. בסך הכול הוא בחור טוב גם אם לפעמים הצחוקים שעשה היו קצת על חשבוני".
ראו שהיית לחוץ מאוד ברגע הכניסה. מתי השתחררת?
"לאחר הלילה הראשון שבו לא עצמתי עין. אחרי זה כבר הרגשתי כמו אלון, בטוח יותר. לא נתתי כל כך הרבה יחס למצלמות ויכולתי להיות עצמי. האופן שבו חוויתי את האינטראקציות עם הדיירים בזמן אמת היו חיוביות בעיניי. אפילו ליאור פרגן לי ואמר שאני הליהוק הכי טוב שנעשה לתוכנית, אבל לא האמנתי לו כי ראיתי את הזגזגנות שלו. הוא רואה באנשים פאזל שאפשר לפרק ולהרכיב. הוא פוצע אנשים ואז שואל אם יש למישהו חוסם עורקים כדי להצטייר כגיבור".
מתי הוא "פצע" אותך?
"כבר בערב הראשון הוא בא אליי ונפנף בידיים ואמר לי דברים כמו 'אתה תבכה' ו'אני אדאג שתצא'. הוא כאילו הגן על החבר שלו ניר. אמרתי לניר שלא באתי לריב, ואם בעת דיון אגיע לנקודה של עצבים וכעס, אצא מהחדר".

"הייתי נכנס שוב"

וולקוביצקי לא היה הזוכה הגדול ואפילו לא הגיע לגמר. למעשה הוא מחזיק בשיא של ההפקה של להיות הדייר הראשון בתולדות הפורמט בארץ שהוצא מבית האח הגדול אחרי שלושה ימים בלבד.
איך הרגשת כשקיבלת את ההודעה מההפקה?
"אכזבה קשה. אפילו לא התחלתי למצות את הפוטנציאל שלי בבית ואני בטוח שהייתי מכניס המון עניין וצבע. גם לא התקרבתי מספיק לדיירים שרציתי להתקרב אליהם. הרגשתי שאני מפקיר את הבית לידי השמאל בתקופה קריטית מאוד. אני חושב שכולם הפסידו במקרה הזה".
תאר את הרגשתך כשכבר היית בחוץ.
"הוצפתי ברגשות. מצד אחד בלבול, לחץ וכעס, ומצד שני הקלה ושמחה. לא משנה הסיבה שבגללה דייר יוצא מהבית והדרך שבה הוא יוצא, בכל מקרה הוא ירגיש הקלה כי העול מוסר מעל כתפיו. לאחר מכן הבנתי שהייתי עובר את ההדחה הראשונה בקלות יחסית. בחלק מהסקרים שראיתי הובלתי על דיירים ותיקים וזה אחרי יומיים שאני בבית. אני שמח שהצלחתי לגעת באנשים בזמן כה קצר".
מה היית עושה אחרת בדיעבד?
"לא הייתי נכנס לאח הגדול (צוחק). וברצינות, גם היום הייתי נכנס. אולי הייתי מתאפק יותר כמו שתכננתי ולא נכנס לפוליטיקה ולדיונים הללו מהרגע הראשון אלא מתעסק יותר בביסוס היחסים עם הדיירים. לו הייתי מתאפק יומיים המצב שלי עם הדיירים היה שונה, ככה אני חושב".
אתה רואה שיצאו זוגות מהבית?
"קשה לומר, אבל לדעתי לא. כרגע ליאור ותקוה גדעון נמצאים בזוגיות מסוימת, אבל אני בספק אם זה יחזיק מעמד בחוץ. צריך להבין שבמשחק מהסוג הזה כל אחד מחפש קשר ותמיכה, וכל סיטואציה יכולה להצטייר כרומן בגלל התנאים הבאמת לא רגילים שיש בבית האח. האפקט גדול הרבה יותר מבעד לעדשת המצלמות ומסך הטלוויזיה".
עם מי מהדיירים תשמח להיות בקשר?
"עם גדי, אולי גם עם יוסי וכמובן, עם ירדן ועם חגית. הרגשתי שהאנשים הללו אמיתיים והם נגעו בי. ירדן שינתה את הרושם המוטעה שהיה לי לגביה לפני שנכנסתי לתוכנית. ראיתי כמה היא נעימה ומכילה ולא הבנתי איך לא הבחנתי בזה קודם לכן".
לסיום, מי לדעתך יהיה הזוכה של העונה?
"אני מקווה מאוד שירדן או חגית, שעשתה שינוי גדול מרגע כניסתה. אני חושב שבהתחלה היא נתנה לאנשים לפגוע בה וככל שעבר הזמן ראיתי שהיא יודעת גם להחזיר. גם היא הבחינה בכך והודתה בזה לפניי".
פורסם לראשונה: 07:23, 28.02.20