בעיריית פתח תקוה נערכים למצב שבו מוסדות החינוך בעיר ייאלצו להיסגר בגלל משבר הקורונה. לאור זאת, תינתן אפשרות ללמידה מקוונת בכיתה וירטואלית לכל התלמידים כבר בקרוב.
בתוך כך, בשבוע הבא תושלם הטמעת הכיתה הוירטואלית במערכת 365 של חברת מייקרוסופט ללימוד באופן מקוון.
1 צפייה בגלריה
מגיפת הקורונה
מגיפת הקורונה
מגיפת הקורונה
(צילום: shutterstock)
בנוסף, עיריית פתח תקוה שהינה חלוצה בנושא, תאפשר שימוש חינמי בתוכנת האופיס לכל תלמיד.
בצל משבר הקורונה ובמסגרת הערכות העירייה למתן מענה לימודי לתלמידים אשר נדרשים להיכנס לבידוד, עיריית פתח תקוה תחל בימים הקרובים להפעיל את מיזם הכיתה הוירטואלית בענן החינוך העירוני של חברת מייקרוסופט.
עם הפעלת המיזם, פתח תקוה תהיה החלוצה בתחום אשר מציעה מסגרת לימודית מכוונת ברמה עירונית לכל תלמידי העיר. בתוך כך, מתאפשר לכל תלמיד הרשאות לתוכנות האופיס עבור 15 מכשירים (מחשב נייד ונייח, סמארטפון), כלומר חבילת הטבות משפחתית, ללא עלות.
מדובר בממשק הפועל בהזדהות אחידה עם משרד החינוך, אשר מעמיד לרשות התלמידים והמורים אפשרות למידה באופן מקוון בזמן אמיתי כאשר התלמידים יוכלו לצפות במוריהם וכן להפך. בנוסף, התלמידים והמורים יתחברו לסביבת למידה שמאפשרת למידה מרחוק, נגישות לתכנים קיימים או לתכנים שקהילת החינוך יוצרת.
המערכת מאפשרת הפעלת כלים פדגוגיים נוספים, כמו: ניהול דיון על בסיס קובץ או סרטון, תמונה, שיתוף קבצים, סקרים, שאלונים ועוד. ענן החינוך העירוני פועל במקביל ללמידה מרחוק של משרד החינוך ומאפשר גיבוי לפעילות גם במקרה שאתרי המשרד יקרסו.
נכון להיום, כשליש מבתי הספר היסודיים וחלק מבתי הספר העל יסודיים בעיר, פועלים עם הכיתה הווירטואלית. כאמור, בקרוב יוכלו כל בתי הספר בעיר להשתמש במערכת המקוונת.
לצד זאת, עיריית פתח תקוה נמצאת במשא ומתן מזורז עם חברות תוכן למתן שיעורים מקוונים לתלמידי העל יסודי. זאת כדי לאפשר הרחבה נוספת באפשרויות הלימודיות עבור הלומדים מהבית.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "במסגרת היערכות הרשות לתרחישי קיצון, הנחתי את הגורמים במינהל החינוך להיערך למתן מענה מיידי ללמידה מרחוק. הממשק של חברת מייקרוסופט תענה על צורך זה ונעשה כל מאמץ בתוך משבר הקורונה, כי איכות הלמידה והחינוך של תלמידי העיר לא תיפגע. יש לציין כי אנחנו לא מסתפקים רק במערכת הזו ועל כן בימים הקרובים אנחנו צפויים להשיק מערכת נוספת אשר תיתן מענה משלים לתלמידי העל יסודי. אני מודה לאנשי מינהל החינוך ומשרד החינוך על מציאת הפתרון בפרק זמן כמעט בלתי אפשרי ואני מבטיח כי הרשות תעשה כל שביכולתה על מנת שנעבור את המשבר הזה בצורה הטובה ביותר עם מינימום פגיעות בשגרת החיים".
מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך, רון כץ: "לאור האפשרות כי נגיף הקורונה ישבש את מהלך הלימודים התקין אנו נערכים ללמידה מרחוק המאפשרת למערכת החינוך לפעול כסדרה מבלי שהתלמידים יגיעו פיזית לביה"ס. ענן החינוך העירוני ב-365 תאפשר למידה הדדית ומשותפת, ויתכנו דיונים ושיח כאילו הילדים נמצאים בכיתה עצמה. באמצעות המערכת ניתן להעלות סרטונים, שאלונים וכל חומר פדגוגי רלוונטי. מערכת החינוך המצוינת בפתח תקוה תמשיך לאתר פתרונות איכותיים לכל תרחיש".