התשובה היא לא, אך באותה הנשימה לא מדובר במשימה פשוטה.
ישנם מספר פתרונות אפשריים עבור כל מי שחפץ וזקוק להיעזר במשכנתא, וגם שר האוצר התייחס לדבר לפני מספר חודשים כשאמר:
"אנחנו צריכים לייצר תנאים כאלה, שזוג צעיר יוכל לקנות דירה. צריך הרבה יותר היצע, לייצר תנאים שזוג שלוקח משכנתא משלם על דירה רק רבע מעלות הכנסתו ולא מחצית. גם הגדלנו את ההיצע של הדיור הציבורי, אנחנו עומדים על מעל 180 אלף שיווקים ומעל 55 אלף התחלות בניה. זה אמנם רחוק מהיעד אך אני מאמין שבתוך 3-4 שנים נסגור את הפערים".
כפי שאנחנו יודעים לתהליכים בירוקרטיים כאלו ואחרים יש את הזמן שלהם, ועד שהמציאות תשתנה מקצה אחד לשני, כדאי להיעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר על מנת להגיע אל הפתרון המיוחל כאן ועכשיו.
מי שעשתה לעצמה שם של סוכנות אשר מתמחה בעולם המשכנתאות בישראל היא "יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות", שהחלה לפעול לפני 23 שנים בניהולו של לירן רונן המייסד, כאשר פעילותה נוגעת גם בתאגידי הביטוחים ופיננסים.
3 צפייה בגלריה
לירן רונן המייסד
לירן רונן המייסד
לירן רונן המייסד
(צילום: יח"צ)
הסיבות של הבנקים לסירוב משכנתא
ישנן מספר סיבות בגללן הבנקים מסרבים לתת משכנתא.
בראש ובראשונה כאשר ישנה בקשה לאחוז מימון גבוה מדי או סכום גבוה מדי לעומת מה שהבנק מוכן להעמיד.
במידה וללקוח היו בעיות פיננסיות בעבר, כמו אי עמידה בהחזרי הלוואות קודמות, צ'קים שחזרו וכד'.
נתוני אשראי לא מחמיאים, בגלל גיל צעיר, אם מדובר בלווה יחיד ולא בזוג נשוי, מקום עבודה לא קבוע ועוד.
גם לנתוני הנכס עצמו יש השפעה, כמו גם לאופן הגשת הבקשה שחייבת להיות בשפה הבנקאית המקובלת.
משכנתא בנקאית או חוץ בנקאית: מה עדיף?
לירן רונן עשה סדר בכל הנוגע לשאלה שרבים נוטים לשאול כאשר מבקשים לקבל משכנתא, באיזה אפיק כדאי להם לבחור, הבנקאי הרגיל או בעזרת הלוואה חוץ בנקאית?
"בראש ובראשונה צריך לבדוק את האפשרות לקבל משכנתא באחד מהבנקים בישראל, כיוון שגובה הסכומים והתנאים שהם מעמידים בדרך כלל מגוונים יותר.
אולם כאשר ישנו אישור של הבנק להעמיד משכנתא על סכום חלקי בלבד, או אם ישנו סירוב כללי, האפשרות להיעזר במשכנתא מגורם חוץ בנקאי עולה על הפרק.
גם הגופים הללו יכולים להציע מסלולי הלוואה בסכומים של מאות אלפי שקלים בהתאם לצורך המבוקש, אך צריך לקחת בחשבון כי זה יהיה מלווה בריבית גבוהה יותר, אך מדובר בפתרון הולם ועדיף בכל הנוגע למי שהבנקים סירבו לתת להם משכנתא".
על החשיבות של נתוני האשראי
3 צפייה בגלריה
יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות
יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות
יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות
(צילום: יח"צ)
אחוזי ההצלחה של "יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות" במציאת פתרונות עבור מסורבי משכנתא עומד על 90%.
מדובר בנתון חסר תקדים בהתחשב בעובדה כי עיקר הפעילות של הסוכנות באה לידי ביטוי בטיפול של מי שמוגדרים על ידי הבנקים כלקוחות בעייתים - אנשים גרושים, מי שעברו תהליך של הוצאה לפועל, כונס נכסים ועוד.
"מעבר לעובדה שאנחנו עובדים עם כל הבנקים והגופים החוץ בנקאיים, אנחנו בעלי ייפוי כוח בתמורה על ידי בנק ישראל, כך שיש ביכולתנו להוציא את כל נתוני האשראי השונים של כל מי שנעזר בנו.
ברגע שמגיע אלינו מסורב משכנתא, אנחנו מיד מבצעים תחקיר מעמיק בעזרת נתוני האשראי שברשותנו.
המטרה שלנו היא כפולה, לבנות לו תוכנית הבראה כדי שנוכל לגשת אל הבנקים השונים ולהגיש בקשה חדשה, "להעמיד" את הבנקים על טעותם ולהסביר מדוע כדאי להם לאשר לו משכנתא.
לכן אני ממליץ לכל מי שקורא את הכתבה הזו, לעולם אל תנסו למחוק את נתוני האשראי כפי שחברות אחרות בתחום מציעות.
הבנקים מכירים את "הטריק" הזה ומסמנים בתמרור אדום כל מי שביצע את הפעולה הזו.
עם נתוני אשראי מסובכים ככל שיהיו אנחנו יכולים להתמודד, אם זה על ידי איחוד של הלוואות קיימות ופעולות נוספות שאנחנו מתמחים בהן, אבל רק לא למחוק את הנתונים", לירן רונן הסביר.
הצעדים המומלצים לאחר העלאת הריבית
"לא מזמן העלו את הריבית בארה"ב, ובצעד לא מפתיע זו עלתה גם בארץ, והצעד הזה יוביל לכך שכולם ישלמו הרבה יותר על המשכנתא שלהם.
לכן אני ממליץ לבצע בדיקת משכנתא קיימת כדי לבדוק את האפשרות למיחזור של המשכנתא. במידה והרכיב המרכזי במשכנתא שלכם עומד על ריבית משתנה, אתם חשופים יותר לתהליך העתיד לבוא.
בעזרת מיחזור מחדש אפשר יהיה לבנות תמהיל שבו נקבע ריביות קבועות כאשר הן עדיין נמוכות, לפני שתתבצע עלייה נוספת ובכך לשלם פחות בשנים הקרובות.
את הבדיקה הזו אני ממליץ לעשות כל מספר שנים בהתאם למציאות המשתנה, במקום להיות תקועים עם אותה המשכנתא במשך 20 שנים, כי אז משלמים הרבה יותר וחבל", לירן רונן סיכם את הדברים.
3 צפייה בגלריה
יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות
יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות
יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות
(צילום: יח"צ)
לפרטים נוספים אודות השירות של "יעדים סוכנות לביטוח ומשכנתאות" עבור מסורבי משכנתא, חייגו: 03-9199915