שירז רכשה מדיח מרשת חנויות חשמל גדולה ותואם לה טכנאי שיביא את המדיח ויחבר אותו לחשמל ולמים. כשנקבע המועד, הודיעה שירז במקום עבודתה שהיא מאחרת.
ביום המיועד המתינה לטכנאי, אבל הוא לא הגיע. היא התקשרה לחברה ונאמר לה שבשל המלחמה, קשה להתחייב על שעה מדויקת. שירז גילתה סבלנות לאור המצב, ותואם לה מועד חדש, אך גם הפעם – חופשה שוריינה, לעבודה היא לא הגיעה, אבל הטכנאי? נעלם.
כשפנתה שוב לחברה שירז כבר הייתה פחות סבלנית, אבל לא הצליחה לקבל תשובה. בחנות טענו שהאשמה בחברת התקנה, ובחברת ההתקנה הסבירו שאת רשימת הלקוחות וההתקנות הם מקבלים מהחנות, לכן צריך לבוא בטענות אליהם.
אז מי יפצה את שירז על שעות העבודה שאיבדה לשווא? ומי אחראי לטכנאי שקובע ולא מגיע?
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: תיאום ביקור של טכנאי במסגרת אחריות על מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, למוצרים שמחירם מעל מעל 150 שקל נכלל בחוק הטכנאים, לכן שירז זכאית לקבל פיצוי מחברת ההתקנה. גובה הפיצוי במקרה של שירז, שהמתינה למעלה משלוש שעות מעבר לזמן ההמתנה, הוא בסכום של 600 שקלים, מבלי שתצטרך להוכיח שנגרם לה נזק בגלל האיחור".
קראו גם:
בין שני מקררים
המקרר בדירתה השכורה של נועה התקלקל, ואמה אלונה קנתה לה מקרר חדש. כשהמוביל הגיע, הוא לא לקח את המקרר הישן, ונועה מצאה את עצמה תקועה בדירה קטנה עם שני מקררים. אלונה התקשרה לחנות וביקשה שידאגו שהמוביל יחזור לקחת את המקרר, אבל המוכר טוען שאם המוביל לא לקח אותו מלכתחילה, ביקור נוסף יעלה כסף.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון: "לצרכן שרכש מוצר חשמלי מגיע פינוי בחינם של מוצר דומה. החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות קובע, שעסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להציע לכם לפנות מביתכם בלא תשלום את המכשיר הישן.
העובדה שהמוביל לא הציע את הפינוי ביוזמתו היא עבירה על החוק ועל החנות לשלוח את המוביל בשנית".