אחרי שירות מילואים ארוך ומתיש, הזמינו אליה ודביר סופשבוע במלון מפנק. הכל כבר היה מאורגן לפרטי פרטים, כולל הסכמה מצד הסבא והסבתא, שהבטיחו להגיע לשמור על הנכדים.
בני הזוג פנטזו על הספא, על המסאז'ים ובעיקר על מנוחה וזמן איכות, אבל כשהגיעו למלון נדהמו לגלות שהחופשה המתוכננת כנראה תיראה לגמרי אחרת, כי הספא וחדר הכושר בשיפוצים. לאחר התלבטות ־ בכל זאת הם כבר ארזו והגיעו ־ החליטו אליה ודביר להישאר במלון, אך לא קיבלו כל הנחה או הטבה, למרות המתקנים הסגורים.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות אומרת שמדובר בהטעיה. "חוק הגנת הצרכן אוסר להטעות צרכן בכל עניין מהותי בעסקה. כשמזמינים סוף שבוע במלון מפנק, הציפייה הטבעית היא שתהיה בו בריכה פעילה וכן ספא וחדר כושר. אם אלו אינם זמינים לאורחים, היה על המלון ליידע בכך, משום שמדובר בעניין מהותי כשהצרכן בוחר את המקום בו יתארח.
במקרה של שיפוץ ידוע ומתוכנן, על בית המלון לעדכן את הלקוחות באתר, ובנוסף, בעת ההזמנה לוודא שהצרכנים מודעים לכך שמתקני הספא, חדר הכושר והבריכה אינם פעילים.
במקרה של הטעיה, הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך זמן סביר מהמועד שבו נודע לו עליה. על המלון להשיב לצרכן בתוך שבעה ימים מיום שקיבל את הודעת הביטול את התמורה ששילם הצרכן.
קראו גם:
שלומית לא בונה סוכה
לקראת חג סוכות החליטה שלומית לחגוג אותו כהלכתו והזמינה דרך האתר סוכה מהודרת. אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. כמה ימים לפני החג שלומית אושפזה והבינה שאת ארוחת החג כבר לא תוכל לקיים בסוכה.
בעלה שלח בתחילת חול המועד הודעת ביטול לאתר וביקש לבטל את הקניה. החברה סירבה וטענה שסוכה היא מוצר פסיד (מתכלה, שעלול להתקלקל), וביטול עסקה יכול להתבצע רק לפני ערב חג סוכות של אותה שנה.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "הצדק עם שלומית ומותר לה לבטל את העסקה. סעיף 14ג' מאפשר החזרת מוצר ולא מתנה את שמירתו באריזה. שבת וחג לא נחשבים במניין הימים אבל ימי חול המועד כן, והם נכללים בזמן המותר לביטול. בנוסף האתר הטעה את הלקוחה בטענה שסוכה היא מוצר פסיד.