אורן ושרית הזמינו נופש במלון בכמעט 'כלום כסף' באתר תיירות ישראלי והרגישו מרוצים במיוחד מהדיל המאוד אטרקטיבי שמצאו. אחרי ששילמו וקיבלו אישור, התקשרו אליהם מהמלון והודיעו שהנופש בוטל בשל באג במחיר, והחזירו להם מיידית את הכסף.
אורן ציפה למחווה שירותית כלשהי - הנחה, עמידה מאחורי המחיר השגוי, אבל במלון התעקשו שמדובר בטעות, ובני הזוג נשארו בבית מאוכזבים.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "תלונות דומות מתקבלות מדי פעם מצרכנים שרוכשים מקרר באתר בעשרה שקלים או כרטיס טיסה לחו"ל בשקלים בודדים, ומקבלים הודעת ביטול בשל טעות. כשהעניין מגיע לפתחו של בית המשפט, הוא בודק את שאלת תום הלב של הצרכן. האם באמת מדובר ברכישה מתוך הנחה שהמחיר זול, או שהצרכן ידע שמדובר במחיר לא ריאלי, לכן הזמין חמישה מקררים בעשרה שקלים כל אחד.
"לגבי אורן ושרית: מצופה מבית מלון, שפרסם מחיר נמוך שיילך לקראת הצרכנים ויעניק פיצוי על הבלבול בצורת ארוחה, כניסה לספא או שדרוג החדר, אבל אין כל חוק שמחייב אותם לעשות כך.
בנוסף, צריך לבדוק שזו לא שיטה של המלון, שמפרסם מחיר נמוך על מנת למשוך צרכנים ומבטל ב"אופס טעינו", במחשבה שהצרכן כבר 'מרגיש בחופש' ויספוג את ההפרש במחיר".
קראו גם:
הדייר שכח, הגז נותק
אופק הזמין בלון גז מהחברה. כשהביאו לו אותו, לחשבונית צורף מכתב שעליו לתאם טכנאי בחודש הקרוב, אחרת ינותק. אופק ניסה להתקשר לשירות הלקוחות, ומאחר וזמן ההמתנה היה ארוך, סגר ושכח להתקשר שוב.
לאחר כמה שבועות מצא מכתב בתיבת הדואר, שהטכנאי הגיע, ומאחר ואיש לא היה בבית, נאלץ לנתק את האספקה.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון: "הספק חייב לערוך בדיקת תקופתיות אחת לחמש שנים לפחות, או אחת לתקופה קצרה יותר, ולפי החוק "הספק חייב להפסיק את אספקת הגז לצרכן שלא יאפשר את ביצוע הבדיקה".
כמובן שעל הספק לתאם את מועד הביקור. על הצרכן ליצור קשר עם החברה (אם לא בטלפון, אז במייל, ווטסאפ או שירות לקוחות מקוון), ועל החברה היה להשיב לו כדי לתאם הגעה".