בשורה לחובבי היין בפתח תקוה והסביבה: יקב לוינסון שפעל בחמש השנים האחרונות באזור התעשיה סגולה, עבר לרחוב בזל ובשבוע שעבר נפתח במקום מרכז מבקרים אליו ניתן להגיע בכל ימות השבוע וליהנות מסיורי טעימות.
3 צפייה בגלריה
יקב לוינסון
יקב לוינסון
יקב לוינסון
(צילום: דיוויד סילברמן)
יקב לוינסון הוקם בשנת 2007 ופעל כיקב בוטיק בבית משפחת לוינסון בהוד השרון, שם יוצרו בתוך מחסן כ-10,000 בקבוקים בשנה שנמכרו בעיקר למסעדות ומכרים. בשנת 2017, לאחר שראו בני המשפחה, לה שורשים פתח תקוואים, כי אין ברשותם מספיק מקום לייצור היינות, הם החליטו להעתיק את פעילותם לרחוב נחשון באזור התעשיה סגולה, עד למעבר למקום החדש שברחוב בזל.
היום מייצר היקב כ-40 אלף בקבוקים בשנה. יין הדגל הוא ה"גראז' דה פאפא", כשישנם ארבעה סוגים- לבן, רוזה ושניים אדומים. מחירי הבקבוקים נעים בין 120-250 שקלים והם נמכרים בין היתר ללא מעט מסעדות שף.

3 צפייה בגלריה
יקב לוינסון
יקב לוינסון
יקב לוינסון
(צילום: דיוויד סילברמן)

"אחיי שהם בעלי קבוצת המסעדות 'נונו מימי-ג'ירף' העתיקו לפני למעלה משנה את משרדיהם לרחוב בזל 16, במקום בו היו בעבר משרדי חברת טבע, ואף פתחו מסעדה במקום. צמוד אליהם, התפנה מקום נוסף לפני מספר חודשים ונכנסנו אליו כי רצינו להיות קרובים למשפחה", מסביר בעלי היקב היום, עידו לוינסון, יינן ראשי לשעבר ב'רקאנטי' והיום ב'ברקן-סגל'. "לא רק שהעתקנו את היקב כי היינו צריכים לגדול, באותה הזדמנות אמרנו שניתן שירות לקהל ונפתח מרכז מבקרים שאנשים יוכלו להגיע אליו למסלולי טעימות".
המרכז שנפתח ביום שישי האחרון באירוע חגיגי, יפעל בכל ימות השבוע כולל שבת, בין השעות 11:00-22:00. מסלול הטעימות עולה 140 שקלים ובמהלכו מוגשים לטעימה יין לבן, יין אדום ויין רוזה, לצד גבינות ולחמים, כל זאת לצד הסברים על תהליך הייצור וסוגי היין השונים המיוצרים במקום.

3 צפייה בגלריה
יקב לוינסון
יקב לוינסון
יקב לוינסון
(צילום: דיוויד סילברמן)

קראו גם:

"אנחנו כבר 16 שנה מייצרים יין אבל הקשר עם הלקוחות היה די מועט", אומר לוינסון. "קיימנו אירועים עם מועדון הלקוחות הקרוב אחת לשנה, אירוע אינטימי שנערך בבית הוריי היכן ששכן היקב המקורי, לכן הפתיחה של היקב עם מרכז המבקרים הייתה מרגשת. עכשיו אנחנו נגישים כל הזמן, ויש עובדים שמסבירים על היינות ועל התהליכים שהם עוברים. בנוסף, מאחר ויש לנו שורשים בפתח תקוה היה מרגש בשבילנו לפתוח את המקום בעיר, וגם ראש העירייה הגיע לכבד אותנו בנוכחתו.
"אנחנו מאוד שמחים לתת לתושבי פתח תקוה והאזור אפשרות לצאת לבלות ולגלות עוד זוית של עולם היין ממש מתחת לבית. בעתיד נעביר במרכז גם הרצאות וסדנאות, טעימות של יינות אחרים, נארח ייננים ושפים, כך שאנחנו רק בהתחלה".