עינת קנתה בגדים באתר אינטרנט ישראלי במחירי סוף עונה מפתים. היא גלשה, בחרה, התאימה צבעים ומידות, הזינה את פרטי האשראי והמתינה בסבלנות להגעתה של החבילה.

2 צפייה בגלריה
הבחירה פחות מתאימה? בעיה שלך
הבחירה פחות מתאימה? בעיה שלך
הבחירה פחות מתאימה? בעיה שלך
( צילום: shutterstock)

ואכן, חלפו כמה ימים, וזו הגיעה בטווח הזמן המובטח. אבל כאן הסתיימה שמחתה של עינת, משום שכשפתחה את האריזה ומדדה את הפריטים בבית מול המראה, החליטה שהבחירה פחות מתאימה לה, ושאין סיכוי שהיא תלבש את הבגדים.
עינת ארזה ושלחה הודעה (גם במייל וגם בווטסאפ ליתר ביטחון) על הביטול. אבל משירות הלקוחות הודיעו לה ש"כתוב בתקנון" שבגדים במבצע או בסוף עונה לא ניתנים להחזרה וסירבו להשיב לה את הכסף.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "הקושי ברכישת ביגוד והנעלה באתרי אונליין הוא באי ההתאמה: לא תמיד המידה, סוג הבד או הצבע בתמונה תואמים למה שהצרכן ציפה.
הצרכן בעסקאות כאלה נמצא לכאורה בעמדת יתרון ויכול להתחרט, לבטל את העסקה, להחזיר את המוצרים (על חשבונו) ולקבל את כספו (בניכוי 5 אחוזים או 100 שקלים, הנמוך מביניהם). החוק לא מייתר מבצעים או סוף עונה, לכן ניתן להחזיר גם בגדים שנקנו ב"סיילים", גם אם העסק קובע "תקנון" משל עצמו.

2 צפייה בגלריה
 הורים מודאגים דורשים פתרון או חלופה
 הורים מודאגים דורשים פתרון או חלופה
צעיר מדי בשביל טלפון נייד
(צילום: shutterstock)

קראו גם:


מלכוד הטלפון הנייד


לכבוד יום הולדתו קנו גיל ומיכל לנכדם הבכור טלפון נייד. כשהגיעה המתנה, הוריו עיקמו את האף והודיעו שעומר צעיר מדי בשביל טלפון, והם מעדיפים שמתנות כאלה יקנו רק לאחר התייעצות איתם.
מיכל וגיל חזרו לחנות וביקשו להחזיר את המכשיר, שהיה עדין בקופסא הארוזה, אבל המוכרת אמרה שלא ניתן להחזיר טלפונים ניידים.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "המוכרת מטעה. ניתן להחזיר מכשירי חשמל ואלקטרוניקה שניקנו בחנות ולא חוברו לחשמל ולבטל את העסקה בטווח זמן של עד 14 יום מביצוע העסקה.
תנאי הביטול הם: המחיר ששולם עולה על 50 שקל ולא נעשה בו או באביזריו שימוש; המוצר מוחזר באריזתו המקורית וללא פגם; והלקוח הציג חשבונית. הצרכן יחויב בדמי ביטול העסקה בשיעור של 5% ממחיר המוצר או סך של 100 שקלים, לפי הנמוך מבניהם.