בפתח תקוה הוקמו בשנים האחרונות לא מעט בתי קפה וברים חדשים, בעיקר באזור יכין סנטר ורחוב שחם, אבל במקום הזה לא ציפינו למצוא מקום כזה תוסס.
3 צפייה בגלריה
בר קפה באלי
בר קפה באלי
בר קפה באלי
(צילום: באדיבות בר קפה באלי)

בניסיון להחיות את מרכז העיר ואזור השוק, בר-קפה חדש בשם "באלי" נפתח לאחרונה ברחוב גוטמן ויצטרף לבר החברתי "באסטה 43" במטרה לאפשר מקום בילוי נוסף שייתן מענה למבקרים באזור ולכפר הסטודנטים.
באלי, שנפתח ברחוב גוטמן 22, ישמש בשעות הבוקר והצהריים כבית קפה בו ניתן למצוא בין היתר כריכים שונים, מאפים, סלטים, טוסטים, פיצות, סאלוף ועוד. בערב יהפוך המקום לבר שבו, מלבד התפריט ישישאר ברובו, תוכלו להנות ממגוון בירות, קוקטיילים, יינות וסוגי אלכוהול נוספים.
רפאל הדר (29), שפתח את המקום עם שותפו נתנאל חלה, מספר איך התגלגל הרעיון: "בזמן הקורונה הייתי הבעלים של דאנס בר בעיר ובשל הנסיבות הוא היה סגור תקופה ארוכה. חיפשתי תעסוקה ומצאתי את עצמי מסייע בפתיחת באסטה 43. מאחר שאני עוסק במוזיקה יצא לי לעבוד הרבה עם העירייה והצעירים למען התרבות בעיר. לאחרונה החלטתי לעשות משהו חדש ובעקבות הקמת כפר הסטודנטים החלטנו לפתוח מקום שייתן מענה גם בשעות הערב, כי במהלך היום יש פה ממילא תנועה ערה".

3 צפייה בגלריה
בר קפה באלי
בר קפה באלי
בר קפה באלי
(צילום: באדיבות בר קפה באלי)

אין סיכון בפתיחת עסק באזור השוק שפתוח גם בשעות הערב?
"יש סיכון בלעשות את מה שאנחנו אוהבים, אבל גם בעירייה עוזרים לנו כי מבינים שזה לא פשוט. כדי להחיות את מרכז העיר והשוק, המקום שלנו ובאסטה 43 לא מספיקים, אלא צריכים עוד מקומות שייפתחו. בינתיים, בניגוד לסטיגמה הרווחת, בלילה ממש שקט כאן. אין פה אוכלוסייה בעייתית, ובעירייה מעמידים סיירת שמפטרלת באזור ושומרת על ביטחון התושבים. רחוב גוטמן הפך לרחוב מזמין, מואר ואנשים צריכים לא להקשיב לכל דעה, אלא לתת הזדמנות במיוחד בשעות הערב. בינתיים כל מי שהגיע במהלך תקופת ההרצה גם חזר".
מה עומד מאחורי השם למקום?
"חשבנו על שם שיתגלגל על הלשון של התושבים ובעיקר החבר'ה הצעירים שיגידו 'בא לי בירה, בא לי קוקטייל ' וכו'. וסיבה נוספת נעוצה באי באלי שבאינדונזיה, אחד המקומות היפים בעולם לדעתי. אמנם השוק לא נחשב לאחד המקומות היפים בעולם אבל המקום שלנו הופך את האזור ליפה יותר".
הדר וחלה החליטו לפתוח את המקום בזמן הכי קשה שידעה המדינה, בין היתר גם מוראלית וגם כלכלית. איך בכל זאת הם עשו זאת? הדר מסביר: "אני לא משרת במילואים כרגע אבל רוב החברים שלי כן, גם בדרום וגם בצפון וזה לא פשוט. בסופו של דבר אבל, התפקיד שלנו, הצעירים שלא נמצאים בחזית הוא להשתמש ב'נשק' אחר והוא החזרה לשגרה. לנתנאל יש חבר שנפגע ממספר כדורים ונפצע קשה במהלך המלחמה ולפני מספר ימים הוא הגיע לכאן. לראות את החיוך שלו בזמן שהוא ישב לשתות בירה היה מטורף. בסופו של דבר מקומות כמו שלנו נועדו כדי לאפשר לחבר'ה צעירים להיפגש, לדבר, להכיר כסוג של אסקפיזם בתקופה בעייתית".

3 צפייה בגלריה
בר קפה באלי
בר קפה באלי
בר קפה באלי
(צילום: באדיבות בר קפה באלי)

בר קפה "באלי" בפתח תקוה


כתובת: גוטמן 22.
שעות פתיחה: ימים א'-ה' בין השעות 08:30-23:00.
יום ו' בין השעות 08:30-17:00.
יום שבת סגור.
הדר מציין כי "המקום כשר אך בינתיים ללא תעודת כשרות ואנחנו פועלים כדי לקבלה".