לא מעט אנשים מקבלים לאחרונה חשבונות מים גבוהים, לפעמים במאות אחוזים יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
לאותם אנשים אין הסבר מניח את הדעת מדוע חשבונות המים עלו. רגע לפני שמתקשרים לצעוק על תאגיד המים העירוני, כדאי לבדוק כמה דברים כדי לוודא שאין בבית נזילה.
"כשאנשים מתקשרים אלינו אנחנו קודם כל שואלים כמה שאלות מקדימות כדי לברר את מצב המים בבית", מסביר שלומי עטון מחברת אפיקי מרום המתמחה בטכנולוגיות לאיתור ותיקון נזקי מים, שיקום נזקי מים ואש ואחזקות.
"אני מבקש לסגור את המים לדקה. אם כשפותחים אותם בחזרה השעון מתחיל לרוץ - סימן שיש בעיה", מסביר עטון. "אם לא, יכולות להיות נזילות אחרות".
בסופו של דבר, הנזק ועלות המים שישולמו בשל נזילה או תקלה בשעון המים יהיו גדולים עשרת מונים מאשר תיקון פשוט או הוספת אל חוזר לפני השעון, מסביר עטון. "כשאנחנו מגיעים לשטח אנו עורכים בדיקת לחץ ובמקרה הצורך איתור באמצעות גז אותו אנחנו מחדירים לצנרת תוך שימוש במכשיר איתור לדליפות הגז".
אז אם קיבלתי חשבון מים גבוה, כדאי לבדוק נזילה?
"אני תמיד אומר לאנשים - קחו את חשבון המים שלכם שנה אחת אחורנית. כמו בחשמל, אין סיבה שיהיו חריגות. אם באותו הזמן בשנה שעברה זו הייתה הצריכה, אז סימן שזו הצריכה. אנשים גם לא מודעים לכך שבחורף אנחנו צורכים לא מעט מים, למשל במקלחות חמות וארוכות לעומת הקיץ".
המלצה נוספת של עטון היא לבחון האם יש בבית אל חוזר שמונע קריאה כפולה של שעוני המים, במיוחד הדיגיטליים. "בעלות של כמה פרוטות אפשר לחסוך המון הוצאות מיותרות", הוא מסביר.
גם הצנרת וגם הביוב סובלים בתקופה זו של השנה מבעיות רבות. בחברת אפיקי מרום מבצעים איתור וטיפול לצנרת המים, תילום, תיקון ושיקום הצנרת ללא הרס.
"אנחנו מתמחים בשיקום ללא הרס בטכנולוגיות לאיתור, מיפוי וצילום הצנרת שהבאנו מפינלנד", מסביר עטון. החברה גם מספקת שירותי פתיחת סתימות ביוב, איתור נזילה גלויה או סמויה, פתיחת סתימת שורשים בביוב, צילום צנרת וקווי ביוב, שאיבת ביוב ושאיבת הצפה.
החברה נותנת מענה מקצועי לכל סוגי הכשלים במערכות הצנרת, הביוב והניקוז, עם הבנה מעמיקה והכירות עם תשתיות הבנייה והאינסטלציה, בפרט בכל מה שנוגע לשיקום המערכת.
לפרטים: 1-800-333-243
פורסם לראשונה: 16:50, 25.01.22