קשה לעצור את שטף דיבורה המהיר והקוהרנטי של ויקי לביא-משל, 42, כשהיא מדברת על עבודתה ובעיקר על השיטות שבהן היא עוסקת ופיתחה ,שהביאו אותה להיות אחת מהיועצות העסקיות והאישיות הטובות ביותר בישראל, ומאות האנשים ועשרות החברות להם ייעצה ושאותם ליוותה הם העדות הטובה ביותר לכך.
4 צפייה בגלריה
ויקי לביא. "אפשר להיות מאושרים באמת"
ויקי לביא. "אפשר להיות מאושרים באמת"
ויקי לביא-משל "אפשר להיות מאושרים באמת"
(צילום: ענת קזולה)

"אפשר להיות מאושרים באמת"

לביא-משל, נשואה לעידן ואמא לשלושה ילדים, היא מאסטר טריינר Nlp מבוסס מיינדפולנס. מומחית בליווי אנשים ועסקים להפקת תוצאות והצלחות בחיים.
כמו בכל דבר בחיים, הניסיון האישי של שלה הביא אותה למעמדה: "אני גיליתי את כל עולם ההעצמה האישית בתקופה שחוויתי משבר אישי, לאחר גירושין", מספרת לביא-משל, "רציתי להתקדם לזוגיות חדשה, אבל זה לא קרה. ניסיתי וחקרתי שיטות שונות, ולא מצאתי את מה שחיפשתי. בתחושה שלי, הגישות המסורתיות דרשו זמן והשקעה שאינם בגדר הסביר.

הייתה לי הרגשה שיש כלים שמשיגים תוצאות מהירות יותר ולא דורשים תהליכים כל כך עמוקים עד שמתחילים לראות שינוי כשפגשתי את ה- NLP גיליתי גישה שנותנת כלים מאוד מעשיים שמשיגים תוצאות מידיות. דייקתי את מה שאני רוצה – והזוגיות הנכונה אכן הגיעה. עבורי זה היה משנה חיים. השיטה שחררה אותי ממקומות שהייתי תקועה בהם, עזרה לי לנהל את הפחדים שלי ולהתחבר מחדש לחוזקות שלי, סייעה לי לפתח חוסן נפשי והביאה אותי לתוצאות חסרות תקדים. הבנתי, כבר במרחק זמן קצר, שזה עובד בענק, והבנתי שזה הייעוד שלי".

4 צפייה בגלריה
לביא. "שיטה מנצחת"
לביא. "שיטה מנצחת"
לביא-משל בערב NLP על הבר - "שיטה מנצחת"
(צילום: מיכל רביבו)

"כמו שאני צמחתי מהמקום הזה, כך אני יודעת בוודאות שאפשר להיות מאושרים ואפשר לעשות שינויים. אני אישה מאוד מאושרת היום, אני קמה שמחה. כדי להיות אדם מאושר עלינו לוודא ש'הכוס' שלנו מלאה ומדושנת, אחרת איך נוכל להעניק לאחרים? זה נכון לכולנו בחיינו האישיים והעסקיים ככלל. אושר הוא שילוב של משמעות, הגשמה ושייכות לקהילה".

מחוברות לקהילה

לביא-משל טוענת כי "רוב האנשים לצערי, לא עובדים במה שהם אוהבים, הם נשארים במקומות העבודה שלהם בגלל שהם צריכים להתפרנס, ולכן הם מפחדים לעשות שינויים. הם לא יודעים, ששינוי התפיסה שלהם לגבי החיים, יביא אותם לא רק לגידול בהכנסות אלא לרגעים אמיתיים של אושר. זה לא מחייב שינוי קריירה, אם כי יש מקרים שבהם זה נדרש, זה יכול להיות, בעיקר בארגונים וחברות, שינוי תפקיד בתוך הארגון או החברה, שינוי קטן שהמשמעות שלו גדולה לאין ערוך. ומנהלי החברות והארגונים רוצים מאוד שזה יקרה, כי כך ההון האנושי שבתוך החברה יתן תפוקה גדולה יותר. זה פשוט- כשעובדים עושים מה שהם אוהבים ומרגישים מוערכים. התוצאות, האמן לי, לא מאחרות להגיע".

4 צפייה בגלריה
לביא עם ליזי דלריצ'ה ומאיה קוסשוילי- מיזם מחוברות
לביא עם ליזי דלריצ'ה ומאיה קוסשוילי- מיזם מחוברות
לביא-משל במרכז עם מאיה קוסשוילי מימין וליזי דלריצ'ה משמאל- מיזם מחוברות
(צילום: יח"צ)

לדבריה של לביא-משל, נושא שלא רבים מדברים עליו הוא החיבור לקהילה ולחברה, שלדעתה הוא מרכיב אקוטי במכלול חייו של האדם שמעניק לו את רגעי האושר שלו, החל מהבית הפרטי, עבור לשכונה וכלה בעבודה. לצורך יישום דרכה בחיים חברה לביא-משל לקהילת "מחוברות", מיזם קהילתי במועצה האזורית של גני תקווה, בראשותה של ליזי דלריצ'ה. את המיזם הקימה מאיה קוסשוילי, במטרה להביא את נשות המועצה לקדמת הבמה. זוהי קהילת נשים איכותית הפותחת דלת לנשים להתפתח ולהתעצם ומהווה מודל מוצלח לחיקוי בעיריות ומועצות אחרות שילכו בדרכה. ויקי מעבירה שם קורס NLP ומיינדפולנס לשיפור איכות חייהן. לרגל ההצלחה, מחזור שלישי כבר יצא לדרך בימים אלו. זו העצמה ומנהיגות נשית במיטבה.

שיטה מנצחת

בעקבות הצלחת הקהילות, ובהמשך לעבודתה רבת ההצלחות עם ארגונים וחברות, פיתחה שיטה חדשה המבוססת על ניסיון של שנים בהרצאותNLP-INSPIRE (= השראה), המועברת בסדרת קורסים אותם היא מעניקה לארגונים וחברות, רשויות מקומיות ומועצות ברחבי הארץ: "הקורסים משלבים כלים מעולם ה NLP , המיינדפולנס והחשיבה החיובית. כל קורס הינו custom made ונתפר לפי הצרכים של החברה, הארגון או המועצה. יש קורס NLP לעסקים המיועד לבעלי עסקים שרוצים לעשות פריצת דרך. קורס NLP Inspire המיועד לארגונים שמבינים שרווחת העובד משתלמת להם כי עובד מרוצה הוא עובד ששווה לחברה שלו הרבה יותר".

4 צפייה בגלריה
קורס דינמי ומעניין
קורס דינמי ומעניין
במהלך הרצאה ליום האישה - נשים פורצות דרך
(צילום: יח"צ)

5 טיפים לחיים מאושרים


1. לזהות את אנרגיית התקווה שלנו – לדעת שלא משנה מה קורה לנו בחיים, יש לנו את היכולת להתמודד עם זה תמיד.
2. למצוא את התשוקה – להבין למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים! זה מה שנותן לנו מוטיבציה.
3. ללמוד לפתח את שריר החשיבה החיובית. זה כ"כ מיטיב עימנו וזה אפשרי!
4. ניהול נכון של זמן - אנשים מצליחים לעולם יתכננו את הלו"ז שלהם באופן אפקטיבי וחכם.
5. התמדה ונחישות - לעשות לעשות לעשות! גם כשנופלים, צריך לדעת איך לקום, ולזכור: שמחר הוא שחר של יום חדש.
יש תקווה ותמיד יש עוד אפשרויות והזדמנויות לחוות רגעים של אושר ואיכות חיים מיטיבה.

לכל אדם מגיע שינוי מעצים, וכשאדם יודע זאת, זה נותן המון כוח ותעוזה לשינוי, ויפה שעה אחת קודם.


מרכז NLP Movement
לפרטים ולייעוץ ראשוני חייגו 052-8339433
פייסבוק: NlpMovementSchool
אינסטגרם: lavi_meshel_vicky
פורסם לראשונה: 16:53, 19.01.23