סיפור מסמר שיער: לקראת הקיץ החליטה יובל להשקיע בעצמה. היא רכשה סדרה של עשרה טיפולי לייזר להסרת שיער ברשת קוסמטיקה ושילמה בעסקת תשלומים בכרטיס האשראי. אבל אז, אחרי שני טיפולים מתוך העשרה, קיבלה יובל טלפון מהמוקד הטלפוני של החברה.
1 צפייה בגלריה
טיפול לייזר
טיפול לייזר
טיפול לייזר
(צילום המחשה: Shutetrstock)

על הקו ציפתה לה בשורה מתסכלת ומרגיזה: הטיפולים שלה מבוטלים בשל הליך חדלות פירעון של החברה. יובל הזדרזה להתקשר לחברת האשראי כדי לבטל את התשלומים, אבל שם הפנו אותה בחזרה לבית העסק.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, מסבירה: "חוק כרטיסי חיוב קובע כי במקרה שבו העסק נסגר או נקלע להליכי פירוק או פשיטת רגל, יש לפנות בכתב (במייל או בווטסאפ) לחברת האשראי ולעצור את התשלומים העתידיים בשל כשל תמורה. כדאי לציין בפניה שהעסק נסגר בשל פשיטת רגל. חברת האשראי לא אחראית לתשלומים שהועברו לספק.
"אם העסק עדיין פועל, אפשר לתבוע אותו בבית המשפט. אם העסק נסגר ומונה לו כונס נכסים על ידי בית המשפט, אפשר להגיש "תביעת חוב" לכונס הנכסים ולצרף את כל המסמכים המוכיחים את החוב (הזמנה, חשבונית, קבלה).
"ברוב המקרים, הצרכנים הם האחרונים ברשימת הנושים, ובדרך כלל כשמגיע תורם לא נותר כסף בקופת הפירוק. אם העסק נסגר ללא הליכי כינוס או פשיטת רגל, אין למי לפנות ואין את מי לתבוע. לכן, חשוב מאוד להימנע מתשלום מראש עבור מוצר שמועד האספקה שלו אינו מיידי".

קראו גם:

ללכת עד התוף


מוקי הזמין לנכדים מערכת תופים באתר ישראלי. לאחר מספר ימים הגיע שליח אל ביתו והביא את החבילה. מוקי פתח, חיבר לחשמל וגילה שמדובר במערכת באיכות ירודה, שלא לדבר על הרעש שמפיקים התופים. כעבור יום שלח מוקי הודעת ביטול לאתר, אבל בעל העסק סירב בטענה ש"המוצר חובר לחשמל", לכן הוא לא מחויב לקבלו בחזרה.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "בעל האתר מטעה את הצרכן ומשתמש בסעיף שמתייחס לקנייה בחנות עצמה. כשצרכן רוכש בחנות מוצר חשמלי, אין אפשרות להחזירו במידה וחובר לחשמל, אולם במכר מרחוק, כאשר לצרכן אין אפשרות לראות את המוצר, מותר להתחרט גם אם חובר לחשמל במסגרת 14 הימים המותרים בחוק".