אחרי חופשה מפנקת, עלתה נוגה, סטודנטית בת 25, לטיסה חזרה לארץ.

2 צפייה בגלריה
"אם לא תעברי, המטוס לא ימריא"
"אם לא תעברי, המטוס לא ימריא"
"אם לא תעברי, המטוס לא ימריא"
(צילום: shutterstock)

היא נכנסה למטוס והתיישבה במושב שהזמינה (ואף הוסיפה תשלום נוסף עבור מקום לרגליים, בתקווה שתצליח לנמנם). כשאחרוני הנוסעים עלו למטוס, הגיעו שני גברים חרדים למושביהם בסמוך למקום שבו ישבה נועה, וסירבו לשבת לידה. הדיילת ששמעה את חילופי הדברים ביקשה ממנה לעבור למושב אחר, אך היא סירבה. הגיע הכלכל וביקש גם הוא מנוגה לעבור למושב אחר, אחרת המטוס לא יוכל להמריא.
נוגה עברה מקום - למושב בסוף המטוס, ליד השירותים - והרגישה מושפלת וכועסת. גם על הבקשה, וגם על כך שצוות המטוס לא ניסה למנוע את הסילוק שלה ממושב עליו שילמה. בנוסף, היא תהתה בינה לבין עצמה: האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה, ואם כן, מהי? והאם כל נוסע יכול לדרוש - ולקבל - הזזת נוסעים אחרים ממקומם?
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "בקשה של חברת תעופה מנוסע לעבור מקום על רקע מינו, גם אם מטעמי התחשבות ברגשות אחרים, היא אפליה מגדרית המהווה הפרה של חוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים. יש למצוא פתרונות אחרים. האפליה במקרים כאלה היא עבירה.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
רווח גם לקיבוץ
רווח גם לקיבוץ
קניתם בנקודות המועדון? זה מה שמגיע לכם
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

נקודות רתיחה


עדן קנתה בגדים ושילמה בנקודות של המועדון. כשהגיעה למחרת לחנות וביקשה לבטל את העסקה אמרה לה המוכרת שהיא תוכל לקבל זיכוי, אבל לא החזר של נקודות המועדון.
עדן מרגישה שסידרו אותה: היא מחויבת עכשיו לקנות רק בחנות הזו ולא בשאר חנויות המועדון כפי שיכלה לעשות קודם לכן.
מה עושים?
עו"ד יעקובסון: "כן, זה חוקי. תקנות ביטול עסקה חלות על רכישה באשראי, מזומן או צ'קים. רכישה שמתבצעת בזיכוי, תווי קנייה או נקודות מועדון ניתנת לביטול בהתאם למדיניות החנות או הרשת".