לפני כמה ימים קיבלתי פניה להציל בעל חיים באזור הדרום. למרות שאני מקבלת עשרות פניות בכל יום, לא יכולתי להישאר אדישה לתמונה שנשלחה לי, כלב פצוע עד זוב דם.
הגעתי אל המקום מצוידת ברצועה וקיוותי לטוב, אך לנגד עיניי ראיתי את הכאב הבלתי נתפס של הגור הקטן, שככל הנראה נדרס. הוא שכבר בסמוך לכיכר עם כמויות לא מבוטלות של דם ואז הבנתי שהוא גרר את עצמו מהכביש בשביל לנסות להגיע למקום בטוח.
החילוץ, כפי שאתם יכולים לראות בסרטון, ערך בדיוק כמה דקות, אבל בשבילי זה נראה כמו נצח. כמות המחשבות שעברו לי בראש באותו רגע היו אין סופיות. בעוד מדמם הובלתי אותו לאוטו ושם התגלתה הזוועה – שתי רגליו הקדמיות שתתו דם, אחת כנראה התרסקה. מעבר לזה הוא היה מלא בקרציות וכולו שלד ועצמות.
הדרך למרפאה של "תנו לחיות לחיות" ברמת גן מעולם לא נראתה לי ארוכה כל כך. הקטן האומלל שכב במושב האחורי, ואני רק התפללתי שנגיע כבר כדי שיוכל לקבל משככי כאבים. כשהגענו למרפאה, ידעתי שסוף סוף הגענו אל מקום בטוח ויש סיכוי להציל אותו. במרפאה הוא קיבלת מיד זריקות של משככי כאבים וטישטוש ועבר סדרת בדיקות מקיפה במהלכה גילינו כי הוא סובל ממספר שברים ברגלים.
1 צפייה בגלריה
קפוטו הקטן. צילום: הדס לב
קפוטו הקטן. צילום: הדס לב
קפוטו הקטן. צילום: הדס לב
לכלבלב הקטן, שזכה לשם קפוטו, מחכה עוד החלמה ארוכה, מספר ניתוחים אורטופדיים ותהליך שיקום. בכל יום ברחובות הדרום נדרסים בעלי חיים, רובם לא זוכים ליד מצילה ולטיפול הולם. הפעם, קפוטו לא יהיה כמו הכלבים השקופים שנדרסים בכבישים ונעזבים למוות.
הטיפול בקפוטו הולך לעלות אלפי שקלים, וכל שקל מציל חיים. לתרומות עבור קפוטו ניתן לפנות כאן יש לציין בהערות שהתרומה היא "עבור קפוטו", או בטלפון 3703* שלוחה 2.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל