רקע אישי:
הראלה ישי, 55, בעלת משרד שידוכים, נשואה לרחמים ואמא לדוראל, פריאל, טלאל, מתנאל, פזאל ומיכאל.
2 צפייה בגלריה
הראלה ישי
הראלה ישי
הראלה ישי
(צילום: פרטי)

על הקריירה...
"אני כבר 32 שנה בעולם השידוכים וההיכרויות. אני זוכרת את עצמי גם בתור בחורה צעירה כשהייתי תמיד יודעת לעשות את ההתאמות הנכונות בין גבר ואישה. אני זוכרת שבתור חניכה בבני עקיבא הכרתי בין המדריכים שלי, לאחר מכן בשירות הלאומי המשכתי לעשות את זה בהצלחה וגם בשלבים המתקדמים יותר בחיי, באוניברסיטה כמרצה לכלכלה וחשבונאות, חיברתי בין סטודנטים שלי שהרגשתי שמתאימים אחד לשני.
"זה משהו שהגיע מהבית: ההורים שלי גם היו כאלה וידעו לקרוא אנשים בצורה מאוד מאוד טובה והצליחו לעשות הרבה שידוכים יפים ומוצלחים. בשנת 1992 פתחתי את המשרד שלי בבאר שבע. לאחר מכן פתחתי משרדים נוספים בירושלים, אשדוד ותל אביב. כיום אני עובדת בתל אביב, אשדוד ובאר שבע. בסופו של דבר, החלטתי להפוך את זה לעסק לכל דבר".

2 צפייה בגלריה
הראלה ישי
הראלה ישי
הראלה ישי
(צילום: פרטי)

מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"לחבר זוג מאוהב זה האושר הכי גדול בחיים. קשה להסביר במילים את השמחה שיש לי כשאני שומעת שזוג מצא את שאהבה נפשו. כשהסטטיסטיקה כיום עומדת על כמעט 50% גירושים ואני יודעת בסך הכל על ארבעה זוגות שהכרתי והתגרשו, אז הסטטיסטיקה חד-משמעית נוטה לטובתי.
"אני משתדלת להיות שליחה של הקדוש ברוך הוא. אני עובדת עם הקהל החילוני, המסורתי והדתי. אנחנו פה בשביל לייעץ, לתמוך וללוות והמעגל הזה מניע אותי להמשיך ולעבוד בתחום הזה כבר 32 שנה ובתחושה שהיום זאת הפעם הראשונה שקמתי לעבודה הזו".
ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"כמו כל עם ישראל, הדאגה לשלום החטופים והחיילים הייתה קשה והיה קשה מאוד להתעסק במציאת שידוכים מתאימים. מבחינת העבודה האתגרים היו בצורת מקומות שלא היו פתוחים. בתקופה הזו פחות עסקתי בשידוכים והשתדלתי להתנדב במה שאפשר ולנצל את הקשרים שלי לטובת סיוע לחיילים ולאזרחים בכל מה שהגיע לידיי.
"בעבודה גילינו משהו מאוד יפה, והוא הדייטים הפשוטים של פעם, כמו שעשו בקורונה: אנשים כן רצו לצאת ולהכיר והוכיחו שהחיים חזקים מהכל, למרות האזעקות והפחד. חזרנו לדייטים כמו בימי הקורונה - הביאו טייק אווי ממסעדה, ישבו על ספסל ברחוב, הלכו ברגל וכך בעיית המקומות נפתרה. אנשים הרגישו שאין הסחות דעת ובאמת התעניינו אחד בשני".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך מהתקופה?
בשבוע הראשון למלחמה התקשרו אליי בני משפחה וסיפרו לי על מישהי שחיתנתי לפני 24 שנים וסיפרו לי שהיא נרצחה במיגונית בעוטף עזה. הרגשתי צורך לכבד את המשפחה והגעתי ללוויה בשעה 10 בלילה. אחרי ההלוויה המתנתי למשפחה ובעלה ראה אותי, חיבק אותי ואמר לי 'תודה על 24 שנים של אושר'. הוא הכיר לי את הילדים וסיפר להם איך התעקשתי שהם יהיו ביחד. מבחינתי זה היה האות לחזור לעבוד. קמתי למחרת בבוקר ופשוט מישהו נתן לי זריקת מרץ".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"אני חושבת שהכל קשור בעשייה. זה לא משנה אם מדובר על עבודה, התנדבות או אפילו רק תפילות. כל זמן שאנחנו נמצאים בעשייה ומביאים תועלת לעולם זה מחזק אותנו. המילה 'נתן' נכתבת קדימה ואחורה באותה צורה: נ-ת-נ. זה אומר שכשאתה נותן מעצמך אז נותנים לך בחזרה".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
"יצר החיים של כולנו גדל בצורה אדירה בתקופה הזו, ומה יותר מחייה מאשר לעזור לבנות בית בישראל ולראות זוג מאוהב? אני לא מכירה הרבה דברים שמתעלים על זה. לשמחתי הצלחתי לסייע גם לחיילים בשטח וגם למשפחות שפונו מהעוטף בהמון דרכים, במיוחד בתקופה הזו".
משהו אופטימי לסיום?
"המונח 'להקים בית בישראל' הפך להיות רלוונטי מאי-פעם בתקופה הזו. יצר החיים, ההמשכיות חזק ביותר דווקא כשמנסים להרוג ולהשמיד אותנו. אני רואה אצל הרבה אנשים שזה ממש טריגר להכיר ולצאת ולבנות בתים. עם ישראל חי וקיים".

פרטי התקשרות, דולב הראלה בע"מ:
תל אביב: 03-6565000
באר שבע: 08-6436111
אשדוד: 08-8651111
אתר אינטרנט: www.doo-lev.co.il
f: דו לב הראלה, טיק טוק: הראלה ישי

מוגש מטעם דולב הראלה בע"מ