סמדר עראמי, בת 58, נשואה לאילן, בעלים ומנהל של חברה לבנייה מתקדמת. אם לירין ובר, מפעילה בביתה קליניקה לקוסמטיקה בכפר גנים, פתח תקווה.
2 צפייה בגלריה
סמדר עראמי
סמדר עראמי
סמדר עראמי
(צילום: פרטי)

ספרי קצת על הרקע המקצועי שלך מתחילת הדרך ועד היום, מה גרם לך לבחור בתחום הזה?
"את תעודת ההסמכה קיבלתי לפני כ-30 שנה ומאז אני קוסמטיקאית. כחיבה למקצועות האסתטיקה השתלמתי ולמדתי עיצוב פנים והום סטיילינג. כשפתחנו את החברה לבנייה מתקדמת השתלבתי וקידמתי תחומים אלה בעסק. לפני כ-5 שנים חזרתי לאהבתי הראשונה, קוסמטיקה. בתשוקה רבה השלמתי ידע רב ועברתי הכשרות והסמכות במגוון רחב של נושאים בתחום כגון אקנה ,פיגמנטציה, אנטי איג'ינג, הזדקנות העור וכו'. עלי לציין שבעשור האחרון קיימת מודעות מרשימה לטיפולי פנים ואסתטיקה, בכל שכבות הגיל".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"אני אוהבת להיראות טוב ולטפח אחרים ובעיקר אחרות שגם הן יראו טוב. תמיד נמשכתי לתחום היופי והאסתטיקה, הייתי מתאפרת ומטפחת את עצמי מגיל 12".

2 צפייה בגלריה
סמדר עראמי
סמדר עראמי
סמדר עראמי
(צילום: פרטי)

ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"כמו כולם גם אני חטפתי הלם. מאז אני מרגישה הרבה פעמים כאילו אני לא באמת פה, גם לא מעט מהלקוחות כאילו נעלמו, והחלה 'צלילה' בעסק. אין מה לעשות זה משהו שעדיין קשה לי להתמודד איתו, כי אני בן אדם מאוד תקשורתי שאוהב ליצור קשרים עם אנשים ולקוחות. אני שומעת מכל אחד את הכאב שלו, זאת איבדה מישהו וזה מתמודד עם קושי אחר. בכל פעם הכאב עולה עד שכבר לא יכול לשאת את זה והפסקתי לראות תוכניות אקטואליה וחדשות בטלוויזיה. התנתקתי.
"מעבר לכל זה, את הקליניקה החדשה פתחתי בביתי כשעברנו דירה לפני כשנתיים בשכונת כפר גנים, וממילא הכל היה חדש לי והצריך הסתגלות, אבל אלה החיים. העיקר שאנחנו בריאים ומחזיקים עצמנו מעל למים ואני ממשיכה לשחות".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"יש לי משפחה מקסימה. אני ואילן נשואים כ־40 שנה, והקשר בינינו עמוק מאוד. הוא תומך בי ואני בו. יש לנו יכולת לקלוט אחד את השני גם מבלי לדבר, ואני רואה ממרחק אם עובר עליו משהו, ולהיפך. הוא והילדים הם המשפחה התומכת שלי, והזוגיות שלנו היא מעל לכל. אמנם זאת קלישאה אבל באמת שאין כאן חוכמות וזה חשוב מאוד בתקופות כאלו".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
"אני מאמינה שכשאת מטפלת באנשים – לא משנה באיזה תחום או מקצוע, זה נותן לך את הכוח. ממש כמו המשפט על אדם שבא לחזק אחרים ויוצא מחוזק. כשאני מצליחה לעזור ללקוחה ולרומם את רוחה ובסוף הטיפול היא יוצאת מהקליניקה עם חיוך זה מחייה אותי".
זוכרת מקרה כזה?
"לא מזמן הגיעה אליי לקוחה מבוגרת עייפה. אמנם היא לא ידעה להסביר למה אבל לא היה קשה לראות שהיא מותשת נפשית מהמצב וגם פיזית. למרבה המזל אני מאוד טובה בעבודת ידיים, והרגשתי שהיא צריכה משהו מעבר, הרגשתי שהיא צריכה ליטוף. אז כחלק מהטיפול שאני מעניקה שזה עיסוי פנים, הפעם נתתי לה יותר: עיסיתי לה גם את הראש, את הידיים, הענקתי לה מגע שפשוט עשה לה טוב, וממש הרים אותה. בסיום, כשהיא באה לצאת היא פשוט נשמה נשימה עמוקה לרווחה ואמרה "מה כבר זה נגמר?" היא לא הרגישה איך הזמן חלף כי סוף סוף נהנתה ונרגעה. מאוד שמחתי שככה היא יצאה וכשאני עושה לאחר טוב זה עושה גם לי טוב".
מסר אופטימי לסיום?
"אני חושבת שכנשים אנחנו לוחמות, חזקות ולביאות ובגלל זה אנחנו חייבות לפרוק. לבקש שיחבקו אותנו על ידי מישהו קרוב – ילד, חברה או בן זוג. מגע זה דבר נורא חשוב שמרומם את הרוח. ככלל אני מקפידה להיפגש עם חברות כדי לחזק זו את זו, זה נורא כיף. במיוחד בימים כאלה, כשבעורף הכל על הכתפיים שלנו הנשים, חשוב לחזק את העורף - בין אם זה הבית, העסק, או כל מקום עם אנשים וחברויות, כי זה גורם לכולם להיות חזקים גם בחזית. זו ההמלצה שלי".

יצירת קשר:
סמדר עראמי קוסמטיקאית מוסמכת
טלפון 050-3544311

מוגש מטעם סמדר עראמי