עוד מגיל קטן הצליחה רויטל אקילוב לראות את העולם בצבעים וצורות, מאז היא עברה כברת דרך ארוכה מאוד, תרגמה את הכישרון שניתן לה לקריירה משגשגת והפכה לאחת המעצבות החזותיות המקוריות בישראל.
2 צפייה בגלריה
רויטל אקילוב
רויטל אקילוב
רויטל אקילוב
(צילום: פרטי)

"הדרך שלי להשיג דברים היא לראות אותם קודם, אני יודעת לאן אני רוצה להגיע, כך זה בחיים ובקריירה עם הלקוחות. ההתרחשות שקוראת במציאות, מתרחשת לפני כן אצלי בדימיון, ובגלל שאני יזמית באופי שלי, הביטוי שניתן למסרים הללו הוא הרבה פעמים מדהים".
רויטל בת 55, נשואה למארק אקילוב ולהם 3 בנות מתגוררת ברעננה. מארק, גמולוג, יהלומן ומעצב תכשיטים במקצועו, בעלים של תכשיטי ויקטוריה בפתח תקווה. ״מארק הוא אומן, מעצב בחסד, מגיעים אליו מחו״ל לעבודות עיצוב מיוחדות, הוא מביא את הידע שלו בתחום באופן הכי מקצועי שאני מכירה. התחלנו צעירים את קידום העסק ובניית המוניטין של תכשיטי ויקטוריה מעבר לגבולות העיר פתח תקווה״. כיום בחנות ניתן למצוא קולקציות חדשות ומרהיבות וכן אפשרות לעבודות מותאמות אישית בעבודת יד.
"התחלתי את דרכי לאחר הלימודים בסטודיו קטן בתוך בית דפוס כביצועיסטית. בתקופת לימודיי לא היו מחשבים כך שניתן לומר שחוויתי את תחום העיצוב משלב העבודה עם הרפידוגרף, הסרגל והמכחול, תוך תחילת עולם המחשבים שעוד למקינטוש היה זכרון של מגה אחד".

2 צפייה בגלריה
רויטל אקילוב
רויטל אקילוב
רויטל אקילוב
(צילום: פרטי)

מה גרם לך לבחור בתחום?
"בשנים הראשונות לאחר הצבא החיפוש העצמי שלי תוך מחשבות של מה אני רוצה להיות שאהיה גדולה, הכניסו לתוך סל הלימודים, מעט מנהל עסקים, לימודי תקשורת, אומנות וקולנוע, עד שהתמקדתי בתחום העיצוב שבו אני מוצאת ריגוש והתעלות כל יום מחדש. עבורי, לעצב זה ללדת כל פעם מחדש. זה ללכת לישון עם המחשבות והרעיונות שרצים לך בראש ולקום בבוקר ולישם אותם. זה לשבת עם חברים והראש נודד לרעיונות משוגעים שרק הדמיון יכול להרשות לעצמו ללכת לשם. מעבר לסיפוק גדול, זה גם כיף אמיתי".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"התשוקה שלי היא להגיע לדיוק המירבי של מה שאני מדמיינת – להסתכל ולהיות מסופקת. אני מעצבת בתחומים רבים שכיום חולשים על עולמות דיגיטלים בנוסף לפרינט שאיתו התחלתי, אני מוצאת את עצמי אוהבת את כל החדשנות והחידושים שכל תקופה מביאה איתה. יש לי צוות מדהים שמלווה אותי ויחד אנחנו נכנסים לעולמות מגוונים ונוגעים בתחומי התקשורת החזותית ממיתוג, עיצוב פני המוצר, מארזים, איפיון לעולם הדיגיטל של אתרים גדולים ומאתגרים בתכנים שלהם, לאפליקציות, עריכת וידאו ואנימציות.
"אני אוהבת כל חברה וחברה שנכנסת בדלת הסטודיו וממשיכה לעבוד איתנו שנים. אנחנו מתמסרים לאלו שבוחרים לעבוד איתנו ונותנים להם את ה־120 אחוז. מלווה אותי צוות קריאטיבי שעובד בשורה אחת איתי בשוויון מלא. ״אנחנו שמים קודם את הלקוחות שלנו שבתוך הבית בעדיפות ראשונה לפני שבוחרים להכניס חברה חדשה לעבודה, מתוך מסירות קודם למי שאנחנו מחייבים לו. כיום אנחנו משמשים כסטודיו הבית של הרבה חברות גדולות ומובילות במשק הישראלי מתחום הצעצועים, התרופות, נדל״ן, הייטק, מוצרים לבית, קוסמטיקה ועוד".
ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"אנחנו בתקופה לא פשוטה ומאתגרת, תקופה שנשאלות שאלות כמו למה ומדוע זה קורה. אני חינכתי וחונכתי שצריך לשמור על הבית, כי אין לנו בית אחר. ולא משנה היכן נהיה ולאן נלך, ההיסטוריה לימדה אותנו שבית זה העוגן שלנו. שאני ישנה – שומרים עלי, שאני שומרת – אחרים ישנים בבטחה. אבל המחיר – כבד מאוד וזה שם תהיות רבות על עתידינו ודרכינו קדימה".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך?
"אני אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, היא חגגה השנה 20 אבל למעשה היא כמו בת חודש מבחינה מוטורית וקוגנטיבית, אני שואבת ממנה הרבה כוחות – החלום שלי הוא להקים את האוניברסיטה הראשונה בארץ לכלל הילדים עם המוגבלויות והצרכים המיוחדים, קמפוס שישלב את האנשים המיוחדים עם הסטודנטים שילמדו את תחום הסיעוד והריפוי במתחם. מרפאים ושרותים, הכל תחת קמפוס כולל אחד, לאנשים מגיל 21, שם למעשה מתחילה הבעיה האמיתי במדינה, המשך מסגרת היום לאותם ילדים, אנשים".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"אני שואבת כוחות מהצוות שאיתו אני עובדת איתו ביום יום, כיף לי כל בוקר לראות אותם, לצחוק, לעבוד יחד – אנשים טובים מסביבי מצליחים לרומם את מצב רוחי. אני אוהבת משפחה, יש לי משפחה מורחבת מקסימה – הם שנותנים את הכוח והאופטימיות בעיקר בימים מטורפים כאלו שהתחושה היתה שהרוע משתלט עלינו, הם אלו שמזכירים לי שהרוע הוא זמני והטוב יחזור לשלוט".
משהו אופטימי לסיום?
"הרוע יחלוף, אני אדם מאמין, ספגנו מהלומה כבדה ואיבדנו את יקירי ליבנו, אנחנו נרים ראש למען אלו שכבר לא איתנו ונשיב את חיילינו והשבויים הביתה כי זה מה שצריך לעשות ואין לנו חוב יותר כבד מזה. הטוב ינצח, אתם תראו, אנחנו נצעד בראש מורם עם הפנים קדימה לעשיה, בניה ואיחוד, כי באמת אין לנו ארץ אחרת והשמש תמיד תזרח מעלינו".

סטודיו דואטון
רחוב התאנה 7, רעננה
09-7711260
אתר החברה: https://www.duoton.co.il

מוגש מטעם רויטל אקילוב